Net zo veel kans als je moeder dat..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romymama, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    mijn moeder had ook geen persweeen!
    ik heb het nog niet aan de gyn gevraagd of het erfelijk is. Google vertelt me dat het bij honden wel supererfeliik is... We gaan het meemaken ;)

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee hier gelukkig niet.
    Moeder na 2,5 dag weeën een spoedks.

Ik na 12 uur weeën een kwartier persen en plop daar was madam.

3. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Ik ben hier eens benieuwd naar, ik was een hele grote baby, en mijn moeder hebben ze hierdoor niet zo heel lang overtijd laten gaan, moest maandag om 7u30 binnen voor ingeleid te worden, en ondanks ik +4kg was, was ik om 12u30 geboren...

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Of een grote baby erfelijk is heb ik al gevraagd, volgens mijn gyn was dat niet zo. Wel heb ik meer kans op een grote baby vanwege andere factoren.

Ik hoop dat mn bevalling net zo gaat als die van mn moeder! smorgens om 7u dr vliezen gebroken, precies op het toilet!, en vervolgens snel ontsluiting hebben en om half 11 was ik er al met mn 4kilo.
    Alleen dan graag mét persweeen ;) zonder persweeen moest mn moeder eerst snel naar het zkh, maar dáár ben ik toch al als het feest begint

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee hangt totaal niet met elkaar samen.

Mijn moeder had makkelijke zwangerschappen en tijdens de bevallingen geen persweeën. Daarnaast beviel ze 1x met 36 weken. Ikzelf had twee moeilijke zwangerschappen en weer hele simpele bevallingen waarbij de laatste een stortbevalling van nog geen 2 uur. Hier twee keer 41 weken zwanger en net geen 40 weken. Onze kindjes waren ook veel zwaarder dus nee totaal niet te vergelijken. Behalve dat het 2x drie meisjes zijn :p

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Totaal verschillend kan het zijn. Niks erfelijks tenzij je een erfelijke ziekte hebt.

Wat wel mee kan spelen is een eventuele makkelijke bevalling bij een bouw die daar naar is en dat je die van je moeder hebt bijv.

Mijn moeder had persweeen, ik niet.

7. VSC

VSC Niet meer actief

Haha wat betreft persweeen, die had ik geloof ik ook niet. Voelde wel een druk vanonder en ik perste de hele tijd maar de vk zei steeds "luister es, alleen persen als je een wee hebt!!!"
    En ik dacht ik voel nu juist geen weeen meer, alleen maar een druk en dat kind moet er nu verdomme uit :D

8. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Mn oma had van mijn moeder zwangerschapsvergiftiging, normaal bevallen maar een dysmatuur.
    Mn moeder had van mij en mn broertje ook zwangerschapsvergiftiging en is twee keer bevallen door middel van een keizersnee. Zowel mn broertje als ik waren prematuur en dysmatuur. (Ik gehaald met 36 weken, 1640 gr)
    Ik had helaas van mn knul ook zwangeerschapsvergiftiging, ben wel normaal bevallen op 39.4 hij was dysmatuurtje.
    Bizar toch wel dat wij t allemaal hadden.
    Ik ben bevallen zonder persweeen, had ze eerst wel maar moest ze 'ophouden' omdat de gyn met iemand anders bezig was. Op t moment dat ik wel mocht had ik geen perweeen meer uur geperst en toen bevallen.

9. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Hier helemaal tegenovergestelde dan mijn moeders bevallingen en zwangerschappen.

10. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Mijn moeder had 2 zwangerschappen te hoge bloeddruk...zelfs maanden plat gelegen.
    Mijn bloeddruk is beide zwangerschappen niet boven de 120/60 uitgekomen ....

haar bevallingen zijn beiden ingeleid, in mijn geval omdat ik te klein was (ik was net aan 4pond en 47cm )
    mijn 1e kwam spontaan...(wel gehaald met ks ivm stuit, daarom de 2e een geplande ks)
    Beiden 7-7.5 pond en ca. 53cm

totaal geen overeenkomsten dus...:D

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik ook! Mijn moeder floepte ze er zo uit. Ik zat zevenentwintig uur met niet vorderende ontsluiting :(

12. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Het heeft denk ik veel te maken met je bouw en hoeveel ruimte er is en dat zou misschien erfelijk kunnen zijn?

Mijn twee zussen en ik zijn gemaakt om te bevallen volgens onze vk's.
    We hebben echt prima bevallingen.
    Mijn moeder had ontzettend zware bevallingen.
    Misschien zit de goede bouw om te bevallen aan de kant van mijn vader?

13. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Mijn moeder liep tot 42 weken en de bevalling duurde 20 uur.
    Ik beviel 2 keer juist veel tr vroeg en ontsluit enorm snel en had een weeenstorm.
    Totaal verschillend dus.

14. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Mijn moedertje floepte mij er ineens uit met 35 weken op de wc. Had een beetje rugpijn gehad en heeft nog geen kwartier zitten persen.

Ik heb 19 uur weeën gehad en ruim een uur moeten persen. Baby was ook 40+ weken.

We gaan het deze keer zien!

Deel Deze Pagina