Ik vroeg me af of je bij een tweede kindje net zoveel kraambezoek krijgt als bij de eerste. Qua belangstelling voor mijn tweede zwangerschap is het een stuk minder als bij de eerste en dat geeft ook niet, heb het allemaal al eens meegemaakt Ik vroeg me af of er dan ook minder mensen op bezoek komen of dat dit hetzelfde zal zijn. We sturen wel dezelfde mensen een kaartje Ben benieuwd naar ervaringen
Nou hier een stuk minder visite! En ik vind het heeerlijk denk erover om er helemaal niemand meer in te laten
Hier ook een stuk minder visite! We waren er na de kraamweek ook helemaal klaar mee.. Mijn man heeft 6 weken vakantie en we doen nu 2 dagen in de week visite en de andere dagen genieten we lekker van ons gezinnetje.
Hier iets minder visite, maar vooral ook later. Bij de eerste stonden de meesten de eerste week al op de stoep en bij de tweede kwamen ze weken later.
Hier ook veel minder en ook veel minder felicitatie kaarten maar moet er bij zeggen dat we ook een stuk minder geboortekaartjes hebben verstuurd
Nou.. ik mag toch hopen dat er hier deze keer veeel minder komen! Bij mijn eerste kwam ik 4 uur na bevalling thuis uit het ziekenhuis en heeeeeeeel het huis zat vol met mensen, nee ik overdrijf niet! Een stuk of 20 man die in een rondje in de woonkamer zaten, ben snel naar boven gevlucht! Never nooit meer..
Wat een verschrikking!!! OMG Ik hoop iig stiekem ook dat er minder komen gewoon omdat ik er geen zin in heb ;0p
Nee, we kregen veel minder kaartjes en ook veel minder kraambezoek. Ooms, tantes, neven, nichten die bij de oudste allemaal nog langs kwamen vonden de 2e schijnbaar niet meer zo boeiend. Ik was behoorlijk teleurgesteld. Ik vind het echt idioot. De geboorte van elk kind is toch even bijzonder...
Hier ook een heel stuk minder. Het is dan wel de derde. 7 mensen tot nu toe. Stellen dan waaronder ook familie. Rustig dus.
Ik heb wel vaker gehoord dat het bij een 2e inderdaad minder is. Hier bij de 1e ook niet veel kraambezoek, wel heel veel kaartjes. Maar ik vind het eigenlijk niet zo erg.. Lekker rustig Als de mensen waar we het echt belangrijk van vinden dat ze komen, zich maar laten zien.. We hebben ook een vrij grote familie, dus als die iedereen af moeten gaan wat een kindje krijgt, dan kunnen ze aan de gang blijven. En ik vind een kaartje net zo leuk, dan hebben ze ook aan je gedacht.
Volgens mij wordt het bij ieder kind minder. Ik verrek het nu ook om mensen een kaartje te sturen bij nr. 3 die niet zijn geweest. Verre ooms, tantes, neven, nichten noem maar op..die laat ik mooi voor wat het is.
Hier behoorlijk minder, maar er zijn nog genoeg mensen die zeggen dat ze nog langs gaan komen. Die zijn nu op vakantie of net terug. Eerste weken hebben we het bewust rustig gehouden om onze dochter te laten wennen. Maar uiteindelijk denk ik inderdaad minder bezoek en minder post, maar het scheelt niet heel veel. Maar lang niet iedereen staat nu in de eerste week op de stoep, dat was bij de oudste wel anders.
Hier net zoveel of eigenlijk meer. We hadden om het kaartje direct de uitnodiging voor een kraamfeest laten drukken, dat zorgde ervoor dat met name neven/nichten etc het een leuke gelegenheid vonden om iedereen weer eens te zien. We hebben t feest buiten de deur gehouden. Vond het echt een aanrader en heerlijk die rust rondom de kraamtijd.
Hier ook, bij onze dochter hadden we veel meer bezoek in de eerste week. Eigenlijk wel jammer, want nu heb ik nog kraamhulp Of er in totaal meer of minder mensen gaan komen moet nog blijken...
Goh als er bij een tweede nog minder mensen komen, komt er bijna niemand want bij de 1e iel het bezoek al ves tegen, spijt wie ik allemaal een kaartje gestuurd heb
Hier bij de tweede een heel stuk minder visite en ook veel minder felicitatiekaartjes. Nu bij de derde verwacht ik eigenlijk alleen maar (directe) familie en wat vrienden die op visite komen en hetzelfde met de kaartjes. En eigenlijk.... ik vind het wel prima zo. Bij de oudste hadden we op een gegeven moment echt 2x een stormloop aan visite! De dag van geboorte in het ziekenhuis opeens bijna 20 man aan mijn bed. En later thuis ook opeens het huis vol met visite! Wat was ik blij dat ik weer naar boord ging op dag 10!
Minder kaartjes verstuurd, en daardoor ook minder visite. Helemaal niet erg gevonden. Blij dat we deze keer niet maanden in de kramvisites zat. Was dat zo beu op het laatst, hoe lief ook van de mensen die langs kwamen. Gewoon wat selectiever de geboortekaartjes verstuurd.