Hallo, ik ben aankomende dinsdag 5 weken zwanger, erg pril dus. Ik heb 13 weken geleden een miskraam gehad waarin we toen 12 weken dachten te zijn. Het hartje stopte echter al bij 9,5 week. Ik heb geen signalen gehad dat er iets niet goed was. Ik voel nu bij deze zwangerschap allemaal andere dingen dan bij de vorige zwangerschap en het lijkt me dan ook heel fijn om ervaringen uit te wisselen met anderen die hetzelfde meemaken op dit moment. Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
Hoi Sarah1983, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat je er (al) een beetje van kunt genieten?! Erg vervelend dat je een miskraam hebt moeten doormaken. Ik ben nu ook weer zwanger (morgen 6 weken) na een miskraam begin maart, ik was toen 6 weken en 3 dagen. Ik had ook totaal geen signalen gehad. We proberen nu weer van deze zwangerschap te genieten, maar stiekem zijn we toch wat ongeruster als de vorige keer. Al is er van dat genieten deze week niet veel terecht gekomen. Na een toiletbezoek had ik opeens helder rood bloedverlies. Volgens verloskundige kon dit komen door een innesteling of een gesprongen vaatje in de baarmoeder, maar het kan natuurlijk ook weer een mk zijn... Gelukkig was het niet heel hevig en is het inmiddels zo goed als weg! Komende week weer even bellen met vk en wellicht dat we eerder voor een echo mogen komen. Hebben jullie al een afspraak staan voor de eerste echo?
Gefeliciteerd Sarah en Birdy. Lijkt me wel moeilijk om na een miskraam van een volgende zwangerschap te kunnen genieten en dat lees ik dan ook terug bij jullie. Ik hoop dan ook dat het allemaal zorgen om niks zijn en het goed blijft gaan bij jullie. Als ik het goed bereken ben ik nu 5 weken en 4 dagen. We waren met ICSI bezig en de derde terugplaatsing was raak. Ik probeer ervan te genieten, maar vraag me soms ook af of het allemaal wel goed zit. Tot nu toe voel ik ook weinig. Heb wel voortdurend een wat vol/opgeblazen gevoel en af en toe wat gevoelige tepels, maar daar blift het bij. 10 augustus is mijn 1e echo gepland.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap..en wat erg een miskraam hoop dat het dit keer wel goed gaat en goed zit ! Ik ben ook 5 weken nou en ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn , maar probeer meer aan de leuke dingen te denken . Toch denk ik dat ik pas na 13 weken me onzekerheid los kan laten . Gaat verder alles goed met jullie? Liefs
Hi dames, ik ben ook net zwanger, afgelopen donderdag 5 weken. Het is gelukt bij de eerste terugplaatsing van onze 2e ICSIpoging. Vind het heel erg spannend en ben nog wel onzeker. Maar probeer er ook van te genieten, het is al een wonder dat we zwanger zijn geworden vind ik zelf! Allen gefeliciteerd!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik ben ook net 5 weken zwanger van ons derde kindje. Voel me prima, (nog) geen last van kwaaltjes 31 aug me eerste echo!!
Hoi, ik heb in april n miskraam gehad op 5w3d. Heb nu 6w deze zw voel ik me ook heel anders. Ik mag vrijdag voor n echo gaan om te zien of alles in orde is! Ik hoop dat ik dan ook wat geruster ga zijn! Vind het moeilijk om er nu al van te genieten. Hopelijk gaan we nu wel allemaal n plakbeeb hebben! :-D
Hallo dames, allereerst: gefeliciteerd allemaal!! Ik ben nu iets meer dan 5 weken zwanger en heb op 16 augustus de eerste echo. De dagen lijken echt voorbij te kruipen! Ik zou het zo fijn vinden om te weten dat alles goed is en dat het een echte plakbeeb is (haha, geweldige term Dolfijntje!). Vinden jullie het ook allemaal zo spannend?
Ik ben ook net 5 weken zwanger, erg bang dat het mis gaat. Sinds vanavond opeens erg buikkrampen. Zouden dit mijn darmen kunnen zijn? Behoorlijk pijnlijk en kramperigheid.
Goedemorgen! Ik ben ook 5 weken (en 1 dag ) zwanger. Hoewel dit m'n tweede zwangerschap is, ben ik toch ongeruster of alles wel goed gaat. Ook heb ik veel krampen en steken en dat kan ik van de vorige keer niet herinneren. Ik heb de 27ste m'n eerste echo, nog 4 weken wachten, pfffff!! Leuk dat we allemaal zo'n beetje even ver zijn!
Goedemorgen allemaal gefeliciteerd allemaal. Kan me voor stellen dat het na een mk heel spannend is en dat je bij alles denkt is dit wel ok? ik ben morgen 6 weken zwanger. En ik heb al 2 hele mooie meiden. nu voel ik me ook anders als bij mijn jongste en bij mijn jongste voelde ik me ook anders dan bij mijn oudste. voorbeeld: toen ik zwanger was bij mijn oudste wist ik pas dat ik echt zwanger was na 23 weken.. niet misselijk geweest geen pijn in mijn borsten en kon gewoon al mijn kleding nog aan. bij mijn jongste wist ik het al na 6 weken.. licht misselijk maar geen pijn in mijn borsten ze werden wel voller maar geen pijn. en werd sneller wat voller. nu de hele dag misselijk borsten doen echt pijn... ik slaap op mijn buik en dat kan soms echt niet... 8 aug mag ik voor de eerste echo elke zwangerschap kan dus anders voelen en zijn! probeer vooral te genieten groetjes
Hey dames! Als eerst: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik heb 24-07 mn eerste positieve test gehad, 4-5 week. Heb vorige week een echo gehad waar uit bleek dat het ongeveer 4 week is en nog heel vroeg. Was alleen verdikking van het baarmoederslijmvlies te zien. Heb 10aug een 2e (inwendige) echo om te kijken hoe het eruit ziet allemaal. Ze verwachten dan wel wat te zien en dan krijg ik hoop ik mn termijn ook te horen Wel leuk om met meiden te praten die in hetzelfde stadium zitten! Ik heb niet super veel klachten nog. M'n borsten doen enorm pijn af en toe, en ze zijn continu wel gevoelig net als m'n tepels. Ze staan veel strakker en zijn al gegroeid. Slaap 's nachts slecht; niet lekker door kunnen slapen.. Vlagen van misselijkheid en met autorijden ook ineens misselijk.. Als ik zelf rij gelukkig niet!
Wauw, ik had niet verwacht dat er zoveel meiden zouden reageren, wat gezellig!! Ik ben vandaag precies 5 weken, dus ook nog erg kort. Wij hebben besloten om de eerste echo pas rond de 11 weken te laten doen. De vorige keer hadden we onze eerste echo met 8,5 week en daarop was een krachtig, regelmatig hartje te zien. Maar helaas is het hartje na een week toch gestopt. Met 12 weken kwamen we erachter, al 2,5 week zat het kindje in mijn buik zonder hartslag. Ik had geen enkel signaal gekregen. Achteraf had ik liever geen hartje zien kloppen. Want vanaf dat moment heb ik alles losgelaten en ben ik helemaal gaan dromen over hoe het zou zijn als het kindje er zou zijn. Daarom hebben we nu de keus gemaakt om te wachten, al vind ik dat ook wel moeilijk. Je hebt helemaal niks tastbaars nu, behalve dan de zwangerschapstest. Ik heb vorige week ontzettende maagpijn en borrelende buik gehad, echt heel vervelend. Sinds 1,5 dag gaat het weer een beetje. @Dolfijntje82: dat heb ik ook dat het nu anders voelt dan de vorige keer. Ik had de vorige keer geen enkel kwaaltje, nu dus wel wat misselijk en maagpijn. Dus ik denk idd dat het altijd anders is, hoe de zwangerschap verloopt. @ Manouk81: ik denk dat zolang de kramp niet in je baarmoeder zit, je kwaaltjes niet verminderen en je geen bloed verliest, je er vanuit moet gaan dat het goed is. En bij twijfel en vragen, gewoon de verloskundige bellen. @ Birdy85: Ow gatver, wat spannend!! Ik hoop dat er niets aan de hand is, zou fijn zijn, eerder een echo. @ allemaal: Leuk, zo al jullie berichtjes! Ik ben benieuwd hoe het verder met jullie gaat, hoe jullie dingen beleven, waar jullie je twijfels en vragen loslaten en tegen dingen aankijken. Op naar de 9 maanden!!!
Ik zag dat een aantal van jullie zo'n ticker hebben; ik heb er ook 1 gemaakt, even kijken of ie het doet!
Hallo dames, Allemaal gefeliciteerd! Ik ben ook net 5 weken zwanger. Ik heb met 8 weken eerste echo. Heb niet heel veel kwaaltjes. vorige keer wel. Het enige nu is pijn in me borsten!! Pff wat doet dat zeer zeg.. Spannend allemaal hoor!
Hallo dames, ik ben nu als goed is 5 weken en 2 dagen zwanger. 20-8 eerste echo. Ik heb ook weinig symptomem,Wel last van mijn borsten en beetje misselijk maar geen steken in mijn buik. Daar maak ik me zorgen over, hoor ik nu geen steken in mijn onderbuik te voelen? x
Gefeliciteerd voor de nieuwkomers!! Super spannend allemaal he Ik ben net op mijn werk langs poli Gyn geweest, onze arts-ass was zo lief om even te kijken. Maar we zagen alleen een vruchtzakje? Ze zei dat het nog te vroeg is om een vruchtje te zien..maak me gelijk zorgen he want het kan ook zijn dat het alleen maar een vruchtzakje blijft maar ja onzeker he 16aug 1ste echo dan zien we wel verder.. @Magda ; ik had ook steken maar beginnen nu ook minder te worden. Alleen na een drukke dag dan voelt me onderbuik hard aan en heb ik last van steken. Ik voel mijn borsten wel goed(gevoelig) en met vlagen misselijk.
Gefeliciteerd allemaal dames! Dit worden allemaal voorjaarsbeebjes! Wij hebben voorlopig op 21 augustus een afspraak staan voor de 1e echo. Qua kwaaltjes ben ik wat sneller moe, soms wat steekjes in m'n borsten en een wat opgezette buik. En ik heb flink last van puistjes, niet alleen in m'n gezicht maar ook op mijn schouders en decolleté.
Gefeliciteerd allemaal! Ik meld me ook, ben nu tussen de 4&5 weken zwanger. Heb me al wel inschreven bij de vk maar nog geen afspraak staan. Moet ze morgen toch bellen dus dan ook maar eens kijken of er al wat te plannen is. Ik heb eigenlijk nergens last van, alleen mijn buik zit nu al in de weg. Heb een zittend beroep en merk dat ik rond deze tijd wel klaar ben met zitten... Verder net wat bloedverlies maar dat schijnt niet heel ernstig te zijn.. hoop ik dan maar. Ik had gister een discussie met mijn man. Ik wil graag weten wat het wordt maar hij niet. Hebben jullie ook de behoefte om te weten wat het wordt of niet?
Ja ik wil zeker waten welk geslacht het is. Ben ik veel te nieuwschierig voor En het is ook praktisch i.v.m. kopen van spulletjes etc. Bij de eerste wist ik het ook.