Net zwanger (5 weken) wie nog meer??

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sarah1983, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lyveh24

lyveh24 Lid

12 jul 2012
    43
    0
    0
    Mijn buik zit ook in de weg vooral s avonds ! En ik zie ook wel dat mijn borsten zijn gegroeid dus dat is ook een goed teken ;) . Wij willen toch niet weten wat het wordt. Ben gek op verrassingen en qua spulletjes wacht ik gewoon even. Babykamer en kinderwagen worden sowieso neutraal qua kleur , maar praktische spullen kopen we gewoon in wit, zilver of taupe dat past goed bij roze en blauw :)

2. Queen1986

Queen1986 Actief lid

23 jul 2012
    308
    0
    0
    Hallo dames,

Ik maak me een btje zorgen, dus ik heb jullie advies nodig.

Ik heb (sinds ik weet dat ik zwanger ben) last van het "100 x checken van het wc papiertje op rare dingen syndroom". Toen ik gisteren naar de wc ging, zag ik bij het afvegen een klein, huidskleurig stukje/vlekje zitten op het wc papiertje. Kan het zijn dat dit mijn beebje was?

Ik heb pas 16 augustus een eerste echo...zou ik morgen mn VK bellen om te kijken of ik deze week al langs kan komen voor een echo? Ik weet niet of ze echt al iets kunnen zien, maar ik dacht dat ze wel al kunnen checken of het vruchtzakje nog heel is en of mn baarmoeder nog gesloten is (ofzo). Wat vinden jullie? Stel ik mij aan en zal ik gewoon wachten tot 16 aug?

3. lyveh24

lyveh24 Lid

12 jul 2012
    43
    0
    0
    Ik ben natuurlijk geen verloskundige of gynaecoloog , maar als het een miskraam is gaat dat meestal gepaard met veel bloedverlies met stolsels en buikkrampen. Een huidkleurig vezeltje kan ook uit je blaas komen. Dat zijn urine vlokken die je krijgt als er bijvoorbeeld veel eiwitten in je urine zit.

Voor de zekerheid kan je altijd de vk bellen. Ik zou bij geen bloed en of erge buikkrampen je niet al teveel zorgen maken als dat lukt natuurlijk ;)

4. Queen1986

Queen1986 Actief lid

23 jul 2012
    308
    0
    0
    Dank je voor je snelle reactie! Ik heb verder gelukkig nergens last van (geen bloed/krampen), dus misschien houd ik het toch wel tot de 16e vol.

Ben gewoon zo enorm onzeker...ik word af en toe echt gek van mezelf! Ik zal het straks ook nog even met manlief en moeders bespreken...kijken wat zij vinden. :)

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik ga mee met lyveh, denk niet dat het je beeb is. Maar ben natuurlijk geen verloskundige. Voor de zekerheid morgenvroeg even bellen dan kunnen ze je gerust stellen.

6. Sarah1983

Sarah1983 Lid

27 jul 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, mee eens. Uit ervaring kan ik zeggen dat een miskraam - als het eruit komt- erge krampen geeft onder in je buik en bloedverlies. Maar idd, bij twijfel, verloskundige bellen en je probleem voorleggen!

7. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    oeps, even niet gekeken en gelijk een hoop berichten hier. Wel leuk al die zwangere vrouwen met gelijkaardige en afwijkende verhalen :)

Bij ons hebben we ook al het onderwerp aangesneden of we wel of niet het geslacht willen weten. En we hebben besloten dat het een verrassing blijft.

Hebben jullie het eigenlijk al aan iemand verteld? Wij alleen aan een hele goede vriendin en vriend. Verder houden we het voorlopig geheim en daar moeten we niet eens moeite voor doen. Het is gewoon heerlijk in stilte genieten.

8. Queen1986

Queen1986 Actief lid

23 jul 2012
    308
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik voel me al een stuk opgeluchter. Net ook even met manlief besproken en ook hij denkt dat er niets aan de hand is. Ik denk dus dat ik gewoon tot de 16e wacht op de eerste echo...

Wij hebben t vorige week al aan onze ouders, broertje en zusje verteld...we waren zo enorm blij dat we het niet voor ons konden houden! Wij willen wel graag weten wat het geslacht wordt. Vinden we wel zo handig voor het kopen van spulletjes.

9. Mikouw

Mikouw Lid

28 mei 2012
    30
    0
    0
    Limburg
    #29 Mikouw, 30 jul 2012
    Laatst bewerkt: 30 jul 2012
    Hallo allemaal, ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger. Heb me vandaag aangemeld bij Moeders voor Moeders, dus wordt binnen de paar dagen gebeld voor een afspraak met de informatrice. Een vriendin van me is verloskundige, maar wil even wachten nog met haar bellen, voelt zo pril nog...jullie hebben wel al allemaal gebeld zag ik...misschien toch doen...

Ik kreeg eerst even een week minder puistjes en nu meer dan normaal, inderdaad ook in mijn nek en zo. Heb ook erg gevoelige/pijnlijke tepels en ben sneller moe, maar dat is het dan ook.

10. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Goedemorgen!
    Wij willen het geslacht zeker weten, hadden we met de vorige ook. We hebben het al wel aan ouders en een paar hele goede vrienden verteld. En daarnaast heb ik het al op mijn werk moeten vertellen, omdat ik bepaalde dingen niet meer mag doen. Zijn niet de eerste personen aan wie je het nieuws wil vertellen, maar ja..

Slapen jullie ook zo slecht? Ik word ineens heel vaak wakker. Verder begin ik ook puistjes te krijgen, op mijn borst, in mijn gezicht nog niet echt. Mijn mijn vorige zat mijn rug helemaal onder, dus ik verwacht zo'n zelfde landschap... Borsten beginnen ook echt zeer te doen en wat kan je daar dan ook weer blij mee zijn :) (ik ben vast nog zwanger, haha). Fijne dag allemaal!!

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hoihoi!

Hier ook al aan mijn ouders verteld en een paar vriendinnen. Kon het niet voor me houden joh :p haha vl vond het oké :)

Slaap ook echt slecht hoor s nachts! Steeds wakker..
    En inderdaad kreeg meer puistjes op m'n gezicht, verder ng niet..
    Borsten doen ook echt zeer, kan er niet op liggen!
    Heb ook vlagen van misselijkheid, ook vooral s avonds...

12. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Ik ben 6wk en 1 dag zwanger, mag ik ook meekletsen?
    Ik ben zwanger van ons 2e kindje en heb niet veel klachten. Dit maakt mij erg onzeker... Over 2 weken hebben wij de eerste echo. Spannend!

13. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik merk zelf ook weinig. Eerst zere borsten nu niet meer. Erg bang dat het mis gaat hierdoor..

14. hope23

hope23 Nieuw lid

31 jul 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen allemaal en gefeliciteerd met jullie zwangerschap:)
    ik ben ook nu 5 weken zwanger en we zijn super blij over 2 weekjes naar gynaecoloog vind het heel spannend dit is ons eerste kindje we besloten om het te proberen en het was direct raak had het niet verwacht dat het zo snel zou gaan maar goed ben super blij en hoop dat alles goed zal gaan, heb alleen wat last van mijn buik de hele dag en zeer gevoelige borsten en wat bruin verlies paar dagen terug, ik wacht gewoon af en hopen dat het goed komt.

wens jullie allemaal een goede zwangerschap

15. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Het wordt gezellig hier!

Net wel even gebeld met de vk omdat ik gister dus vloeide. Ik had de assistente aan de telefoon en ze vroeg me of de vk me terug moest bellen. Maar dat veranderd niets dus dat heb ik maar afgeslagen. Ze vond me er nogal nuchter onder haha. Tja, je kunt er niets aan veranderen en voor een echo was het te vroeg zei de assistente, het vloeien is gelukkig gister ook weer gestopt en volgens internet (lang leve google) kan het erbij horen.

Verder voelt het niets anders dan gister, m'n buik zit dus gewoon nog lekker in de weg pff. Ik ga er dus maar vanuit dat het allemaal goed gaat.

Slapen doe ik ook niet, bah lig de halve nacht wakker. Ik slaap altijd al heel licht maar nu is het echt waardeloos. Maar goed als het hierbij blijft hoor je mij niet klagen!

16. JackyG

JackyG Lid

3 jan 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allen, ik heb vanavond een afspraak met een dame van Moeders voor Moeders. Ben zelf met behulp van ICSI zwanger geworden en ben gelukkig nooit er tegenaan gelopen dat de pregnyl op was zoals je hier wel leest op het forum. Ben erg dankbaar dat het gelukt is en wil graag wat terug doen. Zijn er meer die mee doen?

Allemaal veel succes en lekker proberen te genieten van de zwangerschap, hoe lastig dat ook is..

17. lyveh24

lyveh24 Lid

12 jul 2012
    43
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Er zijn weer een hoop berichten om te lezen haha.. wij vertellen het aan de mensen waar wij een goed gevoel bij hebben. Mijn ouders/schoonouders zussen broers weten het sinds een weekje. Krijg nu al heel veel leuke reacties! Dus ik wacht met smart op de eerste echo :)

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Snap dat je wat terug wilt doen, leuk:)
    Ik wil ook zeker meedoen!
    Alleen wacht even op de echo van 10aug of alles goed is:)

19. Mikouw

Mikouw Lid

28 mei 2012
    30
    0
    0
    Limburg
    Ik wacht dus op het telefoontje van de informatrice van M voor M. Onze ouders weten het en we gaan het broers en zussen over een paar weken zeggen. Dan zijn ze allemaal in het land en bij elkaar, we willen het graag in persoon doen :).

20. Queen1986

Queen1986 Actief lid

23 jul 2012
    308
    0
    0
    Ik wacht ook nog op het telefoontje van M voor M! Ik wil graag meedoen...Ben benieuwd wanneer ze me gaat bellen! :)

Deel Deze Pagina