he dames ik kom me ook hier melden! ik ben vandaag precies 5 weken, ben erg onzeker, maar probeer toch enigzins te genieten. heb in december een vmk gehad en in maart nog een mk dus dat maakt me nog es extra onzeker. volgende week heb ik al de eerste echo gelukkig! omdat ik in het zkh loop ivm iui hebben we lekker vroeg een echo. de vorige zwangerschap heb ik ook meegedaan aan MvM wel maar 2 weken toen kreeg ik de mk. heb me vorige week weer aangemeld via de site, maar heb nog niks gehoord. wil heel graag meedoen zeker omdat ik hier vaker lees dat er een tekort is aan pregnyl. heb zelf gelukkig iedere x gewoon de pregnyl kunnen krijgen. ik heb nog niet echt veel symptomen wat ik eigelijk wel jammer vind want dat geeft me een zekerder gevoel denk ik. mijn borsten zijn wat gevoelig, maar niet extreem en het lijkt wel of het iets minder is geworden de afgelopen dagen. (twijfel twijfel) ben wel wat meer moe en word een paar x per nacht wakker. heb af en toe een vlaagje misselijkheid, maar dat stelt niet veel voor. heb wel steekjes enzo in mijn buik die vind ik wel fijn, maar ook elke dag wel een paar x ongi krampen ook in mijn onderrug en dat maakt me behoorlijk onzeker! ben echt opgelucht als dat weg trekt iedere x. verder zijn mijn darmen wat in de war. hebben jullie ook geregeld zo'n ongi gevoel? dat vind ik echt niet fijn. oww gefeliciteerd allemaal!
Welkom bij de club, Hip1983! Gefeliciteerd! Kan me goed voorstellen dat je erg onzeker bent na alles wat gebeurd is. Ik twijfel ook echt over ALLES, dus erg herkenbaar. Wel heel fijn dat je volgende week al een echo hebt...dan heb je al iets meer zekerheid! Spannend hoor! Ik woon in het midden van het land, vlakbij Utrecht.
Hoi allemaal, Ik ben vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger en ik herken zoveel van de dingen die jullie schrijven! Voel me meteen een stuk beter! Ik heb verleden week heel erg last gehad van misselijkheid en krampen maar na het weekend is dit opeens helemaal verdwenen. Ik maak me daar ergens heel erg zorgen om en aan de andere kant ben ik ook heel nuchter en wijdt ik de eerdere misselijkheid aan spanning etc (als ik me druk maak wordt ik altijd snel misselijk). wij hebben dit weekend onze ouders en een aantal goede vrienden op de hoogte gesteld, misschien dat daardoor de spanning en misselijkheid ook minder zíjn geworden. Is dat twijfelen herkenbaar of ben ik de enige die mezelf gek maakt met doemdenken en twijfelen? Die onzekerheid is verschrikkelijk en kan niet wachten tot de eerste afspraak bij de verloskundige 17 augustus!
dat twijfelen is helemaal normaal hahaha. ik heb net ff een dutje gedaan heerlijk! de vrouw van MvM belde net die komt morgenavond, leuk kan ik weer testen haha. en ben ook wel benieuwd naar het boekje wat je nu krijgt. hebben jullie je ook allemaal al opgegeven? ben een limburger trouwens
Wat een gezellige club..mag ik ook meekletsen!? Ik ben ongeveer 5 en een halve week zwanger van ons eerste kindje. Was in de 2e ronde al raak! Heel blij verrast!! Met mij gaat alles prima, met vlagen wel moe en misselijk, al heb ik het idee dat dit erger is als ik vrij ben dan wanneer ik werk of gezellig op stap ben. Het enige vervelende is dat ik al 2 weken geen nacht normaal geslapen heb...ik kom gewoon niet in slaap! Ik heb volgende week een afspaak met MvM, en 21 aug de eerste echo, ben dan 8,5 week. Spannend allemaal he...
Hey, ik ben nu ook 5 weken en 4 dagen zwanger. Heb niet echt last van kwaaltjes behalve om de 30 min moeten plassen. Genieten kan ik nog niet, na een miskraam in feb. Heb nu wel al van gisteren licht bruin verlies, dus maak me wel terug zorgen... Mag 10 aug gaan voor eerste echo.
Gefeliciteerd dames en leuk dat jullie komen mee kletsen! Ik woon samen met me vriend en hondje vlakbij Rotterdam. We wonen sinds 1,5 jaar samen en sinds begin Maart een kinderwens. Heel erg veel geluk dat het zo snel raak is ! Ik ben sinds gisteren erg misselijk na het eten, ook nou al 2 dagen aan het overgeven..dit beloofd wat haha . Me moeder zegt dat de baby dan goed groeit en dus het Hcg toeneemt ;p nou ik hoop dat ze gelijk heeft, want onzeker blijf ik toch
Hier ook flink wat onzekerheid. Morgen terugbellen naar de vk, nadat ik vorige week ineens bloedverlies had. Is inmiddels gestopt gelukkig, maar ben errug benieuwd wat zij er weer over zegt en hoop dat we eerder voor de echo mogen komen! Wij hebben het aan onze ouders, broers, zussen en onze beste vrienden verteld. Al zal de rest van onze directe omgeving ook niet helemaal opkijken dat we weer zwanger zijn, omdat zij ook van de miskraam die ik heb gehad afweten. Ik kom trouwens ook uit Limburg.
[QUOTE... ik heb nog niet echt veel symptomen wat ik eigelijk wel jammer vind want dat geeft me een zekerder gevoel denk ik. mijn borsten zijn wat gevoelig, maar niet extreem en het lijkt wel of het iets minder is geworden de afgelopen dagen. (twijfel twijfel) ben wel wat meer moe en word een paar x per nacht wakker. heb af en toe een vlaagje misselijkheid, maar dat stelt niet veel voor. heb wel steekjes enzo in mijn buik die vind ik wel fijn, maar ook elke dag wel een paar x ongi krampen ook in mijn onderrug en dat maakt me behoorlijk onzeker! ben echt opgelucht als dat weg trekt iedere x. verder zijn mijn darmen wat in de war. hebben jullie ook geregeld zo'n ongi gevoel? dat vind ik echt niet fijn. oww gefeliciteerd allemaal![/QUOTE] Ik heb ook heel weinig symptomen, maar de dingen die jij noemt herken ik heel erg. Alleen steekjes in de buik zou ik het niet echt noemen, bij mij zijn het meer plopjes en geborrel. Maar oh wat maakt het mij onzeker zeg. Kom maar op met de 'klachtjes' haha.
Ik ben vooral heel erg moe... Af en toe wat steekjes onderin mn buik en iets gevoeligere borsten. Maar vooral dat moe zijn vind ik erg vervelend. Ik moet echt even tukken na het werken. Hopelijk knapt dat snel weer op.
Toch ook wel herkenbaar dat moe zijn en 's nachts wakker worden. Ook gevoelige borsten en af en toe wat krampen die op menstruatiekrampen lijken maar dan veel korter. En soms vraag ik me ook af of ik niet te weinig symptomen heb. Maar heb aan de andere kant ook geen zin om me daardoor te laten leiden. Ik probeer toch vooral ook te genieten van het idee zwanger te zijn. Het heeft me genoeg tijd, emotie en energie gekost. En ik wil me dit fijne gevoel even niet laten afpakken Ik lees ook dat er meerdere dames een echo hebben op 10 augustus. Ik ook, ben benieuwd wat we allemaal te melden hebben na die dag. Ik hoop veel goeds En ik kom uit Haarlemmeer (N-Holland).
Wat leuk zeg om al jullie verhalen te horen. Ben ook stiekem best opgelucht dat iedereen zich zorgen maakt en dat het dus niet alleen maar tussen mijn oren zit! Je kunt jezelf zo gek maken dan! Ik begin nu ook symptomen te zien die ik niet eens aan een zwangerschap had gelinkt dus ben al iets meer gerust gesteld
Onder andere het slechte slapen en het steeds wakker worden 's nachts. Daarnaast stelt het natuurlijk gerust als je niet de enige bent die het idee heeft weinig symptomen te hebben. Nooit gedacht dat ik graag 'last' zou willen hebben tijdens een zwangerschap Ik had nog een vraagje. Ik heb de laatste dagen last van buikpijn, een beetje beurs gevoel. Lijkt niet op menstruatie steken of pijn, het zit wat hoger. Heb ook het gevoel alsof mn buik en maag heel erg uitgezet en bol zijn (is niks te zien, voelt alleen zo)..buik inhouden voelt dan ook heel raar..komt dat misschien iemand bekend voor? :S
Ik heb de laatste dagen veel gelezen over de pijnen en symptomen van de buik omdat het bij mij behoorlijk oorlog in mijn buik is en ik wilde weten of het met een zwangerschap te maken kon hebben en wat jij beschrijft lijkt me te komen doordat je darmen een nieuwe plek innemen en hoger gaan liggen, doordat je baarmoeder plaats aan het maken is voor je kindje. Dan kunnen ze tegen je maag aandrukken of bovenaan wat tegen je ribben, ik denk dat het normaal is. Ik kan me voorstellen dat de kwaaltjes naast ongemakkelijk ook wel spannend en leuk zijn omdat het bij de hele ervaring van zwangerschap hoort ik hoop dat ik het zelf ook eens mag meemaken geniet ervan!