Ik heb een vraagje. Ik ben nu 4 weken zwanger en slik al ongeveer 3 maanden foliumzuur. Nu vroeg ik mij af of het belangrijk is om nog andere vitaminen e.d. te slikken?
Een multivitamine voor zwangere vrouwen kan je ook gaan slikken. Even gaan informeren bij de drogist (ik slikte Gravitamon, wat met name fijn was bij de borstvoeding.) Gefeliciteerd met je zwangerschap!
he eva we zijn van dezelfde leeftijd en ook even ver. Ik slik trouwens ook gravitamon ik denk dat dit ook genoeg is hoor. Alleen wat gezonder eten maar voor rest zou ik gewoon genieten! groetjes cindy
je kunt een zwanger vitamine totaal supplement nemen, er zijn een aantal merken die dat verkopen, ik heb die van vsm puur mama
Als je geen multivitamine zou willen gebruiken, is het alleen verstandig om wel vitamine D te gebruiken. Misschien zijn die druppels dan wel handig, die heb je ook nodig voor je kindje als je borstvoeding gaat geven en voor jezelf na de bevalling (ik weet niet of dat laatste ook geldt als je flesvoeding geeft). Maar je hebt kans dat het flesje dan leeg is tegen de tijd dat je moet bevallen, dat weet ik eigenlijk niet.
Ik slik zelf helemaal niets.... Zorg gewoon dat ik goed aan mn dagelijkse vitamintjes kom, dmv groenten en fruit (dat laatste ben ik helemaal verslaafd aan!) Maar als je er wat bij wilt slikken, zou ik inderdaad voor een multivitamine speciaal voor de zwangere vrouw gaan.
De verloskundige zei dat het in principe niet nodig is andere vitamine dan foliumzuur te slikken als je gewoon normaal eet. Maar ik heb voor de zekerheid ook maar Gravitamon geslikt...alhoewel de pot nu bijna op is en ik volgens mij al een week ben vergeten een tabletje te pakken
@blabla.. foliumzuur heeft ook alleen maar nut tot week 8 of 10 ofzo... (voor open ruggetje/schedel enz) Dus zou me er niet te druk over maken.
Hoi, Foliumzuur is belangrijk vanaf 4 weken voor de bevruchting tot 10 weken na de bevruchting. Als je een multivitamine wilt gaan slikken, neem dan wel een variant voor zwangeren. In de normale multivitaminen zit ook vitamine A en dit mag je niet teveel hebben als zwangere! Let dus ook op dat je geen multivitaminedrankjes drinkt met toegevoegde vitamine A erin. Mijn verloskundige adviseerde me om omega3-capsules te slikken gedurende de gehele zwangerschap, dit zou goed zijn voor de ontwikkeling van de motoriek van je kindje. Mijn zoontje was in mijn buik al erg beweeglijk en nu is hij nog steeds erg actief met zijn benen en handen. Of het toeval is? groetjes Saskia
Ik neem Femnatal van Davitamon. En denk dat ik dit gewoon de hele zwangerschap maar door neem. Gezien mijn vorige zwangerschappen wil ik nog wel eens n erg slechte eter of gewoon kots misselijk zijn...en dan krijg ik toch de nodige vitamientjes binnen. Op de bijsluiter en t pakje staat ook dat t voor als borstvoeding geeft ook goed is....dus misschien neem ik t na mn bevalling ook nog maar dan.