Net zwanger, baarmoeder erg laag? Help!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amelle, Jul 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Ik heb gisteren positief getest en ben nu dus 4 weken zwanger. Nu vertelde een vriendin van mij gisteren dat als je net zwanger bent je baarmoeder tijdelijk wat lager komt te hangen en dat je dat ook echt kan voelen. Nu wilde ik dat wel eens testen en ik schrok er eigenlijk van. Ik denk als ik mijn mijn vinder zo'n 3 cm naar binnen ga dat ik 'm al voel. Hij zit bij mij dus wel heel erg laag en nu maak ik me een beetje zorgen (als je gaat google-en weet je wel waarom) Wie is er ook net zwanger en kan haar baarmoeder ook zo goed voelen? Ik hoop dat iemand dit kan beantwoorden want ik ben er gewoon misselijk van :(

2. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,837
    0
    0
    Noord-Holland
    Moet zeggen dat ik dit nooit geweten heb, en ik vraag me af of je het zelf echt goed kunt voelen? Weet je zeker dat het je baarmoeder is?
    Zou me er niet al te druk om maken. Geniet van je zwangerschap!

3. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Ik zou niet weten wat het ander moet zijn eigenlijk. Ik kan er goed met mijn vinger rondom. En als ik op google kijk is dat ook het enige wat het kan zijn. Een maand geleden heb ik ook gevoeld omdat ik dacht dat ik een tampon was vergeten (wat achteraf dus niet zo was) en toen voelde ik echt helemaal niks

4. mel05

mel05 Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    3,253
    1
    38
    Niks aan de hand volgens mij.. Bij mij tot een week of 11/12 laag en nu pas wat omhoog..

5. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Maar ook zo laag als hoe ik het beschrijf? Ik denk dat hij zo'n 3 cm boven m'n opening zit :S

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    de hoogte van je baarmoeder zegt hellemaal niks , je hele cyclus gaat je baarmoeder omhoog en en dit blijft hij ook doen in het begin van je zwangerschap.

zo ie zo is het nu niet verstandig om daar beneden nu te voelen en lijkt mij het beste dat je het gewoon met rust laat....

7. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    De verloskundige voelt de eerste afspraak toch ook niet meteen waar je baarmoeder zit?
    Dus zo belangrijk zal het niet zijn...
    Zou gewoon lekker dr vanaf blijven, je kindje probeert daar te groeien!

8. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Nou het is meer de baarmoedermond die ik voel dus het kan volgens mij niet veel kwaad als ik er een keer aan zit toch? Ik doe het nu ook niet meer trouwens maar ik wil gewoon weten of het normaal is. Je leest namelijk dan toch dingen over baarmoederverzakking enzo :(

9. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Maar als je niet gevoeld had, had je het niet geweten toch? Je hebt toch geen pijn ofzo?
    Dus zou het niet meer doen en eventueel bij de vk even vragen als je er echt mee zit.

10. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Nee dat klopt ook. Heb verder ook geen klachten maar het idee gewoon haha

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    als je alles moet geloven wat je leest op internet dan kan je beter in een kamer gaan zitten en niet bewegen !
    als je , je echt zorgen maakt neem dan contact op met je vk die kan je vertellen of iets wel of niet normaal is , maar ga niet zoeken op internet, elke leek kan iets op internet zetten en hoe hoog het waarheids gehalte is tevens ziet niemand precies jouw lichaam en in dit geval je baarmoedermond en bestaat de kans dat je zelf een hele hoop verkeerde informatie verzamelt en je druk gaat maken om niks.
    dus kortom laat google wat het is en maak je , je echt drukt dan zou ik de vk of gyn of huisarts raadplegen !

12. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Ik zou niet iedere keer aan mijn baarmoedermond gaan zitten voelen dit ook ivm met bacteriën die je toch aan je handen heb zitten. Daarbij komt wat hier al boven sta de stand van je baarmoedermond is niet belangrijk. Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer er van te genieten

13. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    joh eh lekker afblijven en ophouden met dat rare gedoe.

De eerste echo enzo zijn de dingen waarop je je moet concentreren en niet je baarmoeder want dat zegd nu helemaal geen bal.

15. niekenie

niekenie Actief lid

Feb 29, 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    NOOIT medische dingen googelen ,weet t is moeilijk!!! maar slecht idee!!!
    ben sinds mn 12de migraine patient ,en als je die symptomen intijpt kom je binnen de 2seconden uit bij een hersentumor dus...
    gewoon genieten van dat kleine wonder en je niet teveel zorgen maken

16. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

Feb 11, 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Als je echt een verzakking zou hebben dan merk je dat wel. En kan het zelfs naar buiten komen.

zolang het nog veilig daar binnen zit is er niks aan de hand.
    En met die tampon voelde je niks. Gebeurd niet zomaar ineens..

Anders even vragen bij de verloskundige.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Dat dus, bel jij de vk even op om je verhaal te doen. Die kan je gerust stellen en al ben je nog zo kort zwanger, ik weet zeker dat ze wel naar je willen luisteren.

En daarna, echt gewoon vanaf blijven, dat geprik en gepor doet meer kwaad dan goed!

18. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd meid gewoon afblijven!!!!
    mijn bm zit op 4 cm helaas heb ik een achterwand verzakking absoluut geen pijn maar ziet er wat gek uit. het geeft niets na de tijd veel bekkenbodum spieroefeningen doen en word het niet beter dannaar bekkenfysio en word het dan nog niet beter dan naar de gyn. heb er ook spataderen maar die gaan zeer waarschijnlijk na bevalling weer weg.

19. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Maar als hij zo laag zou zitten zou je tijdens de seks toch ook problemen ervan moeten ondervinden?

Share This Page