Wie van jullie heeft er ervaring mee (gehad) Dinsdag bij de echo was de vk meer bezig met een cyste dan met de baby. Cyste is 3,5 cm. Ik moet er voor naar het ziekenhuis. Nu heb ik niet heel veel vragen gesteld, maar vraag me nu toch af; zitten cystes altijd in de eierstok of ook wel eens dichterbij het kindje. Kan je er ook last van hebben? Hopelijk krimpt ie snel.
hallo, ik had ook een cyste in de eierstok zagen ze ook met de echo's ,maar ik ben er niet voor doorgestuurd ze hebben wel met echo's gekeken of hij kleiner werd en als hij niet groter was dan een x aantal cm weet niet meer hoeveel.uiteindelijk vanzelf verdwenen. ik zou me niet te veel zorgen maken.ik had er geen last van wist niet eens dat dit kon schijnt na de eisprong een overblijfsel te zijn. Ik zou gewoon even het ziekenhuisbezoek af wachten! succes en hopelijk valt het mee!
Ik heb ook een cyste gehad bij mijn zwangerschap ( die helaas eindigde in een miskraam) en idd ze waren meer geinteresseerd in de cyste omdat deze niet te groot mag worden, want anders moet ie worden verwijderd operatief. Maar over het hoe en wat weet ik niet. Maar het is goed dat ze de cyste in de gaten houden, succes en het komt allemaal wel goed hoor! Schijnt heel normaal te zijn een cyste bij een zwangerschap.
Hier bij mijn 1e zwangerschap ook een cyste. Uiteindelijk is die met 17 weken zwangerschap operatief verwijderd, omdat de gynaecoloog het niet helemaal vertrouwde. Gelukkig was het allemaal goed. Daarna verder een prima doodnormale zwangerschap gehad. Dit keer gelukkig geen cyste.
Heb ook een cyste gehad maar dan op de navelstreng!! Die kon de bloedtoevoer afknellen, gelukkig was ie een paar weken later weg (maar toen had ik ineens een haematoom in mn baarmoeder)
Bij mij is ook vorige week tijdens een echo een cyste van 3 cm ontdekt bij mijn eierstok. Arst-ass. zei dat het weleens voorkomt en dat ik me geen zorgen moest maken en dat ze het in de gaten gingen houden. Ik hoop dat het vanzelf weer weggaat. Volgende week een afspraak en dan kijken wat ze dan zeggen.