nou gelukkig zijn er meer schijterts en ik sluit me er bij aan als ik wakker word dan kneip ik meteen en me borsten om te kijken of ze nog gevoelig zijn haha
Hai, Een echo kan vanaf 7 weken maar gebeurt dan nog inwendig. Ik geloof dat 8 weken normaal, dan gaat het volgens mij gewoon via de buik. Groetjes Priscilla
in principe is je eerste echo met 12 weken tenzij je al een keer eerder een mk hebt gehad dan mag je met 8 weken meestal al komen en je mag soms nog eerder komen als er wat aan de hand is maar meestal proberen ze dat toch uit te stellen. xxx joyce
Ow oke! Dan had ik het verkeerd.. Maar ik denk wel dat als je je erg veel zogen maakt dat het dan ook ietsje eerder kan. Liefs Priscilla
Hier nog zo'n angsthaas. Ben zo bang dat het mis gaat. We hebben er zo lang op gewacht en in februari is het dus mis gegaan. 27 sept, hebben we de echo. Hopelijk zien ze nu wel wat. Vorige keer zagen ze niks en heb ik een BBZ operatie gehad. Bleek geen BBZ. Waar het vruchtje zich wel bevond was een raadsel. UIteindelijk wel via normale weg er uit gekomen, dus zat toch ergens in baarmoeder verstopt. Mijn grote angst is dus dat dat weer gebeurt. Ik voelde me nl heel goed, pas na de operatie was ik gaan vloeien. Maar we moeten maar hopen dat het nu goed gaat! Heb alleen last van mijn borsten en zere kuiten en moe. Verder niks. Maak ik me dan ook weer zorgen over, haha. Nou ja, we kunnen er zelf toch niks aan veranderen.
Ik was en ben af en toe ook zo'n scheiterd. Na mijn miskraam in december vorig jaar, is het lastig om vanaf het begin af aan er onbezorgd van te genieten. Ik heb gelukkig al wel met 8 wk een goede echo gehad en het hartje zien kloppen, maar blijf toch nog steeds dagen hebben dat ik mijn onderbroek toch nog check! Als de 13 wk echo ook goed is kan het onbezorgde genieten pas echt beginnen.
hoi, Angst is normaal iedereen wil toch dat het goed verloopt alleen ik denk wel dat het geen dagelijkse bezigheid moet zijn,ik heb ook een miskraam gehad tijdens de eerste zwangerschap ik was bijna 12 weken toen ik weer zwanger was, was ik natuurlijk ook angstig maar heb dit echt geprobeerd om van me af te zetten,ik kon wel pas genieten toen ik de 12 weken voorbij was maar laat de angst niet je hele dag bepalen. En over wel of niet vertellen ja ik denk dat dat voor iedereen verschillend is wij hebben het de eerste keer gelijk verteld en ik vond het wel fijn toen het mis ging iedereen wel belangstellend was en je er over kan praten anders krijg je weer o ik wist niet dat je zwanger was,maar meschien heeft iemand de behoefte niet om er dan over te praten dat kan natuurlijk ook.Bij mijn tweede zwangerschap hebben we het ook gelijk weer verteld en nu bij deze zwangerschap ook. Ik wens je veel succes en geniet ervan ook zou ik zeggen. groetjes jeslin
Ik heb het bij de eerste zwangerschap trouwens ook meteen verteld. KOmt ook omdat we al heel lang bezig waren en al in de mmm zaten, we zaten in de onderzoeksfase. Dus was meteen helemaal in jubelstemming. Dit keer houd ik het ook niet lang voor me ben ik bang. Het heeft me toen erg gesteund dat iedereen zo meeleefde. Men was met mij intens gelukkig toen ik zwanger was en toen het mis ging was met met mij intens verdrietig. Kreeg echt veel steun en heb dat zelf als heel prettig ervaren. Ik wil nu even de 7 weken echo afwachten denk ik. Maar zou het wel weer wat vroeger als "gebruikelijk" vertellen.
Hier hetzelfde, na een mk is het eigenlijk wel logisch dat je niet meer helemaal op die roze wolk zit. Ik denk dat ik pas tenvolle zal kunnen genieten binnen 2 maanden als alles goed gaat...
Hai hai, Het is duidelijk dat heel veel meiden met dezelfde zorgen zitten. Het is ook zo'n onzekere periode! Ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen steunen en dat we over een paar weken allemaal een mooi spartelend wezentje op het echoscherm te zien krijgen! Ik heb nog een vraag.. misschien dat iemand antwoord wil geven want ik vind het onzin om een heel nieuw topic te plaatsen hiervoor. Ik heb nu al een aantal dagen van een zeur gevoel onderin mijn buik en bekken. Schuin langs de botten zeg maar een beetje aan de zijkant, beide kanten. Het loopt helemaal door naar beneden tot in de liezen. Herkent iemant dit? Ik lees veel over bandenpijn maar dat kan volgens mij nog niet met net 5 weken. Ik bedoel het vruchtje is nog zo klein er hoeft toch nog niets op te rekken! Liefs Pris
probeer echt rustig aan te doen in inderdaad niet teveel bij na te denken ik heb zelf 2 miskramen gehad en voor mij was deze zwangerschap dan ook heel moeilijk maar probeerde positief te blijven want die negativiteit is natuurlijk ook niet goed voor je kleintje.. dus probeer rustig aan te doen en dan komt alles vanzelf goed als je de eerste 12 weken voorbij bent krijg je ook alweer een zekerder gevoel dus doe rustig aan en veel successssssssss
~ MEIS heb ik ook en dit is hel normaal hoor van zus en schoonzus dat dit hun ook hadden en dat je barmoeder aan het oprekken is
Dat van die pijn aan de zijkant van mijn buik heb ik ook. Ben vandaag 6weken. En natuurlijk ben ik ook nog steeds erg onzeker..... denk ook dat dat pas weg trekt als ik de beeb op de echo heb gezien. Maar gelukkig kan ik erg wel van genieten. Morgen komen eindelijk m'n ouders terug van vakantie. Kan niet wachten om het te vertellen! Mijn schoonouders weten het al wel, en waren erg enthousiast. Moeilijk hoor om zo je mond te hoeden als ik m'n moeder aan de tel had. Maar ik wilde het niet over de telefoon vertellen.....
Ja inderdaad het is zo onzeker allemaal! Ik wou dat ik die eerste echo al achter de rug had... Afwachten nogmaar. Ik wil gewoon weten of alles moet zijn zoal het hoort dat zou echt een hoop schelemn! Groetjes Pris
Ik hoorde mijn vk vandaag en ze vertelde me dat ik langs mag komen voor een eerste echo na 7 weken, dus over twee weekjes. Maak gerust een afspraak voor een echo, het kan dus al 3 weken na je NOD als je zo ongerust bent.
Hallo, Mijn HA adviseerde dat pas te doen na 8 weken, maar ik denk dat ik ook wil bellen om het iets eerder te doen. Het zou fijn zijn als ik daardoor wat rustiger word! Kan ik dat gewoon zelf regelen met de VK en zeggen dat ik me zorgen maak? Groetjes Priscilla
hoi, ik ken dat gevoel,pfff en het wachten duurt zo lang. Ik heb ook een echoburo gevonden waar je dan eerder naar toe kan dan de verloskundige,misschien is het iets voor jou? www.babyecho.nl groetjes
bel gewoon op naar ha en zeg dat je er op staat Jij betaald immers je ziekenfonds dus als jij vindt dat je even rust geeft gewoon doen maar over die soort van ongi krampjes in de buik,lies is dat je baarmoeder an het groeien is je lichaam moet nu zoveel werk verrichten