net zwanger, bang.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Majel24, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Heel herkenbaar dit...
    Ik moet ook heel vaak naar de wc, vaak om alleen even te checken of alles nog ok is!
    Toen ik een afspraak maakte met de verloskundige zei zij: "Meestal gaat het gewoon goed", dus dat zinnetje hou ik maar steeds in mijn hoofd!

2. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Ja, zeker heel herkenbaar. Heb (sorry voor het negatieve verhaal) in december een miskraam gehad, nu ben ik 10 weken en 2 dagen en heb al DRIE echo's gehad! Ik kan er gewoon niet tegen, die onzekerheid. Heb er twee in het ziekenhuis gehad en een bij een bureau. Als je maar betaalt he... het kost 35 euro en het is mij dat zeker waard.

Waarom laat jij het ook niet ergens anders doen busybusy? Ik was zo blij toen ik het hartje zag kloppen en beebje druk zag bewegen! Natuurlijk zit je daarna weer met dezelfde onzekerheid maar toch, je reageert niet meer direct op elk signaaltje waarvan je denkt dat het fout is.

3. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Had ik ook! De eerste 12 weken ging ik om de haverklap naar de wc om te kijken of er geen bloed was... :oops: Dat komt ook omdat een paar vriendinnen van mij maar niet zwanger kunnen worden, of MKs hadden gehad. Voelde me daardoor denk ik ook schuldig en onzeker of het bij mij wèl goed zou gaan.

De termijnecho met 9 weken hielp wel iets, maar pas na de 16e week werd ik echt rustiger, toen begon ik plopjes en fladdertjes te voelen van het kindje. Ik had wel vanaf het begin erge zwangerschapssymptomen, dus werd er wel constant door mijn lijf aan herinnerd dat het proces gewoon doorging daarbinnen. En nu schopt Kindje aan één stuk door, zolang ik dat voel ben ik gerust :D

Dus eh... na een tijdje ben je wel geruster. De meeste zwangerschappen gaan gewoon goed!

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    heel herkenbaar allemaal
    ik heb aankomende maandag de eerste echo (eindelijk), ik hoop zo dat alles goed is.
    ga vaak naar de w.c en denk dan he gelukkig geen bloed :oops:

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ben toch wel erg blij dat ik dit geplaatst heb. Nu ik weet dat ik zeker niet de enige ben kan ik er toch iets meer van genieten, hoewel de angst natuurlijk altijd wel een beetje blijft maar ja.

6. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Ja dat heb ik ook, ben blij dat ik inderdaad niet de enige ben en probeer nu echt gewoon te genieten.
    Maar het blijft spannend.
    Weet alleen dat je buiten gezond leven, echt nergens controle over hebt.
    Dat helpt mij!

7. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Zoals je zelf al ziet ben je dus echt niet raar
    en zit dat volgesmij gewoon in het moederinstinct
    ik ben nu 10 weken zwanger en heb er ook last van
    eerst dacht ik ben ik niet onvruchtbaar? Terwijl het ons
    de tweede ronde wle al is gelukt. En maandag heb ik de 1e afspraak
    met de vk, hopelijk hoor ik dan het hartje kloppen.
    Want pas dan zal ik gerustgesteld zijn, anders zal ik nog een week moeten wachten tot de echo.
    Maar probeer ergens rust in te vinden tot aan je echo
    Al weet ik dat dat heel moeilijk is
    ben blij als ik volgend weekend in center parcs zit even voledige rust

Verder veel sterkte , Groetjes!

8. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    heeel herkenbaar..
    vooral omdat ik voor in deze week getest heb omdat ik me zo raar voelde
    en dat gevoel heb ik nu niet meer alleen de moeheid is nog duidelijk aanwezig voor de rest veel minder. dus ik zal heel blij zijn als ik bij die vk geweeest ben zeg.. ik heb al wel 8 testen gedaan heel mijn vakantie geld naar de drogist gebracht hahahhahaha....
    liefs wiesje

Deel Deze Pagina