net zwanger, blij maar onzeker

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lisa333, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo allemaal,

we hebben al een zoontje van een jaar en zojuist kom ik erachter dat ik zwanger ben. harstikke blij maar er knaagt wel een maar aan.

de afgelopen weken hebben we veel feestjes gehad en omdat we totaal niet met zwanger bezig waren, hebben we iedere avond zeker 1 of 2 glazen wijn gehad en op 2 feestjes zelfs nog meer, zelfs borrels!.

ik ben nu precies 4 weken (voelde me vanochtend ineens anders en daarom getest) maar zelfs gisteren nog 2 wijntjes gedronken.
    ik voel me zo ontzettend schuldig , weet gewoon niet wat ik moet doen... hoop dat iemand me een beetje kan geruststellen.

een onzeker meisje

2. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hoi

Ik ben rond oud en nieuw zwanger geworden. Ik heb nog heel wat nieuwjaarsborrels gehad en zelf nog een feestje voordat ik positief plaste...
    Ik heb begrepen dat het geen kwaad kan omdat de eerste weken jij en je kind nog geen bloed uitwisselen via de placenta, die komt pas met 12 weken opgang... Dus maak je niet druk, je kindje komt wel goed

Oja, gefeliciteerd natuurlijk!!!!:D

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Meis kan écht nog geen kwaad hoor!! Je kindje heeft er niets van gekregen!
    Als je vanaf nu er rekening mee houdt is het vroeg genoeg!

Gefeliciteerd trouwens!

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Kwam pas met veertien weken achter de zwangerschap en ook weleens likeurtje op, filet en carpaccio gegeten en veel koffie gedronken. Pas bevallen van een gezonde zoon!

5. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    wat fijn om te horen zeg! bedankt voor jullie reacties
    ik heb best wel wat alcohol gedronken, ivm feestjes, ook sterkere drankjes.
    ik hoop echt dat het geen schade aanricht, of dat ik hierdoor een grotere kans heb om het kindje te verliezen.

nog meer mensen bevallen van een gezond kindje terwijl ze de eerste weken veel alcohol hebben gedronken?

6. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Dat ga ik je in september vertellen, ik neem aan dat de wodka-cranberrys geen schade hebben gedaan. Alles ziet er goed uit... En Ik ben natuurlijk gestopt toen ik 6-7 weken zwanger bleek te zijn...

7. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik ken een verhaal van iemand die er pas achter kwam bij ong 20 wk zwanger en gewoon gerookt en gedronken had. gezonde zoon! dus het zal hopelijk wel meevallen!

8. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Ik heb ook gedronken voordat ik zwanger was en ben ook wel ff bang geweest dat het kwaad kon. Ik ben nu inmiddels bijna 12 weken zwanger en voor nu is alles goed. Als alles goed blijft gaan en ik straks bevallen ben, zullen we weten of echt alles goed zit. Maar dat is natuurlijk bij iedereen zo!!

Deel Deze Pagina