Net zwanger en afleiding nodig om de eerste weken door te komen!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fransa, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Hihi, da's niet best nee... Er door je baas op worden gewezen dat teveel 'afwezig' bent ;)
    Ik zit alleen 's morgens vroeg soms op ZP, maar alleen voordat er collega's binnen zijn en ik ook echt wat tijd over heb.
    Verder alleen maar als ik thuis ben.

Vandaag trouwens met de vk gebeld voor de eerste echo. Die heb ik dus op 4 augustus. Beetje laat misschien, maar ik ben dan 12 weken en valt ook precies in de vakantie. Alleen vriend moet dan werken (is wel bouwvak, maar toch aan de slag), dus dan moet ie maar ff dag inleveren.
    Morgen kan ik pas weer de verloskundigen-praktijk bellen om een intake-gesprek, maar die zijn alleen tussen 1 en 2 te bereiken. Dus op me werk dan toch maar ff met de zwangerschap bezig zijn dan.

Na de vakantie (en echo) willen we dan familie en me werk informeren. Hopelijk dat ze t voor die tijd nog niet merken.
    Heb nu trouwens wel steeds meer last van me borsten. Heb al hele week sportbh's aan ipv me beugelbh's want die laatste zitten helemaal niet lekker meer.
    Heb ook 't idee dat ze gegroeid zijn, maar dat test ik zometeen wel ff met die beugelbh's, ofdat ze wat krapper zitten dan vorige week.
    Enige nadeel met die sportbh's, is dat ze wat dunner zijn en aangezien me borsten en tepels vrij gevoelig zijn zie je soms 2 van die puntjes door me shirt heen :). Hopen dat me collega's er niet teveel aandacht aan schenken (heb er nog niemand over gehoord gelukkig. Werk in een transportbedrijf, mannen houden niet zo snel hun mond..)

Groetjes en iedereen succes met de eventuele kwaaltjes! Het is voor een goed doel moeten we maar denken ;)

2. barbara198

barbara198 Actief lid

4 apr 2010
    146
    0
    0
    Incasso medewerker
    Scharendijke
    Hoi Laura!

Knap dat je het gewoon voor je kan houden.. Ik heb daar echt heel veel moeite mee!
    Mijn collega's beginnen nu ook wel te merken dat ik een beetje "vergeetachtig"ben.. Mijn directe collega weet ervan dus die vind eht allemaal wel grappig!
    Overigens is mijn baas ook al op de hoogte dus daar ben ik niet bang voor!!
    augustus is inderdaad wel laat zeg! Ik ben blij dat ik over twee weken al mag, het liefst ga ik vandaag maar dan weet ik dat er toch niet veel te zien is.

3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoihoi!

Al even een paar dagen niet geweest en ineens zijn er al 5 pagina´s gevuld.

Ik heb de afgelopen dagen erg last van vermoeidheid gehad. Maar dat is dan ook gelijk m´n enige zwangerschapskwaal. Verder echt helemaal nergens last van. Geen gespannen borsten, niet misselijk of wat dan ook. Bij onze eerste was het hezelfde alleen nu is het gewoon nog minder. Heb vorige week maandag een echo gehad en daar heb ik wel al het hartje zien kloppen! Er was verder nog niet veel te zien hoor. Echt een klompje met een knipperlichtje zeg maar. Nu afwachten en aftellen tot aan 19 juli. Dan de 12-weken echo. Zo zeg, dat vind ik nog echt lang duren... Zie dat er hier meer zijn die nog tot juli moeten wachten. Wat dat betreft heb ik al mazzel gehad dat ik al een echo heb gehad. Had ´em achteraf misschien liever wat later gehad zodat de periode tot aan de 12 weken niet zo lang zou zijn....

Wat je op een 9-weken echo kunt zien weet ik niet eerlijk gezegd. Vast al wel veel meer dan met 6 weken en 6 dagen wat ik vorige week had. Had bij de eerste m´n eerste echo met 10 weken en 6 dagen en toen zat echt alles al erop en eraan....

4. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    @Barbara: Ja, echt niemand weet er nog van. Zelfs de familie niet. Willen ze na de echo erover vertellen, en dan iets met de echo er op geven. Een mok ofzo, met 'liefste oma'. Of zo eentje die zwart is, maar dan met warme drank erin er een plaatje tevoorschijn komt... Dus dat is even kijken nog. We hebben nog ff tot 4 augustus ;)

@Fransa: Heerlijk joh dat je niet zo last heb van die kwaaltjes. Ik heb rond de middag altijd ff een vermoeidheids-dipje (vervelend hoor, op je werk) en ben alleen wat meer moe aan het eind van de dag. Zere borsten ook wel, maar dat is minder geworden nu ik sportbh's draag.
    Zijn nog niet gegroeid, maar wil t wel elke week bij gaan houden. Omtrek ook van me buik enzo, en gewicht...
    Niet dat me buik nu al zichtbaar wordt, zijn nu alleen nog maar me darmen.
    (Maar maak dat sommige mensen maar wijs, zonder dat je ze wil vertellen dat je zwanger bent.)

Ben trouwens al bezig in het toekomistige babykamertje. Een oude kast is al leeggehaald (maar laten we nog wel ff staan denk ik) en de kamer ligt nog halfvol met rommel van de verbouwing. Dus dat ook maar langzaam gaan weghalen!
    Oh, wil trouwens de familie-wieg bij me ouders vragen. Als we 't dan gaan vertellen, wil ik gelijk vragen of ik t wiegje mag lenen. Hebben me zusjes en ik als kind ook in gelegen, en ook al me neven (en hun kinderen). Dus lijkt me echt leuk om daar ook ons kleine beebje in te hebben liggen (en ook voor de opa en oma, wordt hun eerste kleinkind namelijk!)

Groetjes Laura

5. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zie dat jullie al even met elkaar babbelen... En wilde me toch ook graag bij dit groepje voegen als dat mag?

Ik ben nu ietsje meer dan 5 weken zwanger zoals m'n banner zegt. Echt spannend hoor komende tijd. Ben er afgelopen week heel erg veel mee bezig geweest, zo onwerkelijk allemaal nog. Zwanger zijn van ons eerste kindje!

Vandaar dat ik me graag bij deze club wilde voegen, want die 12 weken gaan wel erug lang duren denk...;)

6. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    en mag ik er dan ook bij??
    t duurt mij eigenlijk behoorlijk lang.. das toch wel voordeel zoals hier bij de eerste was dat k er pas achte4r kwam toen ik al bijna 10 weke was.. maar 5 juli de echo. daar leven we naar toe.. en dan...pff nog heel wat weekjes voor die eerste 12 wk voorbij zijn:(..

7. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Hoi Debster en Hen30, welkom hier!!! Tuurlijk mogen jullie je er bij zetten, des te sneller gaan die weken (hopen we natuurlijk).
    Zelf ken ik ook niet wachten tot we de eerste echo hebben. Staat nu nog een afspraak voor 4 augustus (= 12 weken) maar denk dat ik 'm een week vervroeg. 30 juli gaan me ouders op vakantie, en misschien dat ik dan ook nog een paar dagen daar naartoe ga. Als ik dan daarvoor de echo heb gehad, kan ik ze 't in hun vakantie vertellen.

Maar Hen, als je er inderdaad pas in de 10e week achter komt dat je zwanger bent, dan gaat 't wel hard ja. Ik weet t nu 'officieel' pas 2 weken maar heb het idee dat ik al meer dan een maand zit te wachten.

Maar ja, je kan ook zo denken, je zit nu (al) op 1/8 van de zwangerschap. Over een paar weekjes al op een kwart! Misschien dat op die manier denken de tijd een stuk sneller gaat!!!

Groetjes,
    Laura

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Debster en Hen, welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch? En we willen allemaal zo snel mogelijk die 12 weken achter de rug hebben dus moeten we toch maar wat doen als afleiding.
    Hier nog 3 weken tot de echo. En nog 'maar' 9 werkdagen. Ik tel in werkdagen af omdat dat er wat minder zijn. En dat betekent dat ik nog maar 9 werkdagen m'n mond hoef te houden op m'n werk. Vind het soms best lastig hoor. Heb bijv. geen fatsoenlijke zomerkleding omdat ik vorig zomer zwanger was en de zomer ervoor ruim 10kg lichter. Dus er is maar weinig wat me nog past. Maar ja, om nu allemaal nieuwe kleding te gaan kopen is ook zo zonde he. Dus als het hoge woord eruit is op het werk kan ik af en toe ook nog eens wat positiekleding aan zonder dat het opvalt. Niet dat het al nodig is, maar wie weet over 3 weken wel...

Laura, leuk zo'n familiewiegje! Die hadden wij beide niet dus hier gewoon gelijk een ledikantje gekocht. Maar omdat zoonlief 'nog maar' 17 maanden is als z'n broertje of zusje komt denk ik dat er nog een ledikantje bij moet komen. Vindt hem dan nog wel wat jong om in een groot bed te laten slapen. Dus daar moeten we nog even over nadenken. Zit wel te twijfelen of ik hem ga verhuizen naar de kamer die nu nog als logeer- en rommelkamer wordt gebruikt of dat dat de nieuwe babykamer gaat worden. Ach, nog tijd genoeg om daar over na te denken. En manlief wil daar helemaal nog niet over nadenken dus dat doen we na de zomer wel een keertje...

9. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tis maar rustig hier!

Ik ben vandaag lekker een dagje vrij (werk onregelmatig), dus ga vandaag maar een lekker genieten van het zonnetje! En vanmiddag nog even de stad in denk...

En hoe gaat het hier met de rest van de dames? Ik denk dat ik van de week eens contact op ga nemen met de verloskundige praktijk hier in de buurt!

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Zeker rustig hier... Ik werk van dinsdag tot en met donderdag. Dus die dagen ben ik alleen 's avonds online. Wel heerlijk hoor. Drie dagen werken en dan een heerlijk lang weekend. Ben wel blij dat ik het zo heb kunnen regelen :)

En 3 dagen werken is sowieso wel relaxed. Moest laatst 2 weken lang 4 dagen werken en dat vond ik eigenlijk al teveel ;)...

Debster, had je de vk nog niet gebeld? Zou ik idd maar een keer doen. Intake is meestal al met 8 weken en de eerste echo tussen de 10 en 12. Dus op tijd plannen kan best handig zijn. En dan heb je iig iets om naar uit te zien.

11. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat moet ik inderdaad maar eens snel doen ja! Had er vandaag om 17.15uur ergte in, maar toen was de praktijk al dicht...
    Dus morgen een nieuwe poging. Maar ach ja ik ben nog geen 6 weken zwanger, tijd zat zal ik denken! Of er moet een wachtlijst zijn? Maar lijkt me niet...?

12. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Hoi Debster!

Ik had eerst op de site van me verzekering gekeken naar verloskundige bij mij in de buurt. Heb toen gebeld en een afspraak gemaakt voor de eerste echo. Ik was 'toen' net 5 weken.
    Afspraak voor de echo is wanneer ik 12 weken ben, dus pas begin augustus. Ik wil m wel gaan vervroegen, een weekje maar. Me ouders gaan dan net op vakantie, en dan kan ik 't ze voor die tijd of tijdens de vakantie vertellen (wil daar dan langs gaan in Frankrijk).
    Maar zij vertelde me ook dat ik nog een afspraak moest maken met de verloskundigenpraktijk. Die heb ik dus weer apart moeten bellen (alleen bereikbaar tussen 1 en 2 's middags, altijd leuke tijden!!) en daar gaan we 13 juli heen. Afspraak is 's avonds dus daar hoeft me vriend niet speciaal vrij voor te nemen.

Ik dacht dat ik ook vroeg zou zijn, maar je weet nooit. Zeker nu niet in de vakantietijd. Je zal net zien dat er een vk op vakantie is en je dan weer langer moet wachten ivm de drukte...

Succes!!!

13. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen eens bellen! Maar hoef pas half augustus voor de 12 weken echo neem ik aan... Dus tijd zat zal ik denken!

Maar wel leuk om alvast een datum te hebben om naar toe te leven. En hier is het geloof ik de bedoeling dat je rond 8 à 10 weken kennis komt maken. Dus dat is al wat dichterbij.

Jij hebt dus ook pas je eerste echo met 12 weken? Je leest hier op het forum zoveel verhalen van echo's met 6 weken...

14. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Ja, echt pas met 12 weken. Een echo al met 6 weken is vanwege medische redenen. Als je bijv. een miskraam heb gehad ofzo, of moeilijk zwanger bent geraakt.
    Maar zonder enige aanleiding is het pas echt met 12 weken. Kan ook wel ietsjes eerder, maar ik vind t eigenlijk wel leuk met 12 weken, begint dan echt een beetje een mensje te worden ipv een garnaal ;).

Ik ga vandaag bellen of we de afspraak trouwens een week kunnen vervroegen. Dus dan met 11 weken, maar wil niet eerder hoor! Hihi, klinkt vreemd. Ken aan de ene kant niet wachten, maar aan de andere kant weet ik toch dat er nog niet zo heel veel te zien is...

Succes met de afspraak maken vandaag!

15. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    een echo met 6 weken is niet alleen vanwegen medische redenenen of miskraam, hangt maar net af van je vk :) dus hoop dat je geluk hebt Debster!!!!!

liefs Es

16. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Oh, dat wist ik niet Madelief! Tja, ik pas met 12 weken. Vind t ook niet erg hoor...
    Maar Debster, wie weet dan dat je al eerder terecht kan!!!

17. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    ja :) Ik mag vandaag alweer, vind het wel vreemd dat jij echt pas met 12 weken terecht kan!Is namelijk zo leuk om je kindje te zien groeien in die weken, gaar zoooooo hard

liefs Es

18. Fransa

Fransa Niet meer actief

Bij mijn vk in NL ook pas met 12 weken een echo. Nou ja, met 10 weken en 6 dagen dan. Ook vanwege vakantie. Maar ik denk dat het er ook aan ligt of je vk praktijk zelf de echo's doet of dat je naar een echobureau moest. En ik had het laatste. En dan doen ze echt alleen een echo als er een aanleiding voor is.

Nu hier heb ik gewoon een gyn en die maakt veel vaker echo's. Maar tussen de eerste om de zwangerschap vast te stellen en de 12 weken doet zij ook niets. Dus ik moet ook gewoon afwachten.

Ach, aan één kant is het wel leuk maar aan de andere kant... Ik ben blij dat ik een hartje heb zien kloppen maar met de 6 weken en 6 dagen die ik toen ver was biedt dat natuurlijk nog geen enkele garantie over de verdere verloop. Dus wat dat betreft vind ik het niet heel erg om te wachten tot de 12 weken. Als het dan goed is zit je gewoon best safe.

19. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Nou dames, ik heb vanmiddag gebeld naar t echobureau. afspraak is een week vervroegd. nu de 28e om 11.45 uur.
    Vandaag trouwens niet veel online geweest, beetje de verhalen gelezen. Maar wilde nu toch ff melden van de afspraak.

Ik ga nu weer tv kijken en op tijd slapen. Slechte week met wakker blijven.

Groetjes!

20. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai!

Ik was vandaag weer te laat met bellen voor 'n afspraak... Blijkt maar tussen een bepaald aantal uren te mogen en op donderdag zelfs helemaal niet... Dus wordt wachten tot vrijdag!

Sinds vandaag weten allebei onze ouders het, wel leuk hoor die reacties! Kan niet wachten om het aan iedereen te mogen vertellen!

Deel Deze Pagina