Bang voor een missed abortion..

Discussion in 'Miskraam' started by Olifantje, Jun 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ik heb met 9 weken en 3 dagen een termijnecho gehad en het hartje klopte toen.
    Maar nu zit ik mij steeds af te vragen.. Misschien stom hoor maar wat als het hartje ondertussen gestopt is? :( Inmiddels ben ik 12 weken en 3 dagen zwanger..
    Met 14 weken heb ik een controle bij de VK. De kans is waarschijnlijk klein dat ze het hartje zal kunnen horen aangezien ik een gekantelde baarmoeder heb. (dit vertelde de echoscopiste mij)
    Wat als ze nu niks kan horen? Dan weet ik alsnog niks tot de 20 weken echo?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Naar hè, die onzekerheid. Met 14 weken zal ze vast wel een hartje kunnen horen hoor, gekantelde baarmoeder of niet. En als je echt superonzeker bent kun je misschien ergens op eigen kosten nu vast een echo laten maken?

Sterkte met afwachten, en ik hoop dat alles gewoon hartstikke goed zit.

Suus

3. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Gelukkig komt het nweinig voor dat het hartje na de 8 weken klopt en er zonder bloedverlies, heftige buikpijn enz zomaar mee stopt. probeer die gedachten vast te houden anders maak je jezelf gek :(

Zoals Suus al zegt, met 14 weken horen ze meestal wel een hartje hoor. En volgensmij, als dat niet zo is wordt je doorgestuurd voor een echo. Zo niet, om vragen! Als jij onzeker bent en ze horen geen harttonen heb je daar alle recht op.

Bij sommige echo buro's kun je voor zo'n 3 tientjes al terecht voor een korte echo in 2D (bv geslachtsbepaling met 16 weken), dus ook dat is een optie!

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ja ik word echt gek van die onzekerheid. Ik hoop het zo, dat ze het hartje kan horen 21 juni.
    Ik was al wel van plan om een pretecho te laten maken met 16 weken om het geslacht te zien. Ik ben veel te ongeduldig om te wachten tot de 20weken echo.
    Ik zal maar gewoon geduld moeten hebben tot 21 juni en dan maar kijken hoe of wat. Ik vind het zo stom om nu een pretecho te laten doen en dan met 16 weken nog een keer. :)

@Loki09: Daar zat ik dus ook al aan te denken, of ik dan kan vragen of ik een echo mag.. We zullen zien..

5. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Kun je je onzekerheid niet aangeven bij de vk? Misschien kunnen ze een extra keer inplannen (voor 21 juni) om even te kijken of er wat te horen is.. Dan ben je weer gerustgesteld als je het hebt gehoord. Het is maar een tip, ik had het destijds ook heel erg (onzekerheid) en mocht een keer tussendoor komen. Sterkte!

6. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ohhh meiden, ik ben zo blij! Ik heb gisterenavond zelf het hartje gevonden met m'n doppler! :D Daarnet weer even geluisterd en ik kon hem gelijk weer vinden. Echt super om de kleine te horen!
    Ik hoorde ook steeds plopjes, was wel grappig. :p

Share This Page