Net zwanger en beginnen met hardlopen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door I1986, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I1986

I1986 Lid

24 feb 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen heb ik een zwangerschapstest gedaan en er was een heel licht streepje te zien, dus kans dat ik zwanger ben. Nu had ik net besloten om hard te gaan lopen en ben hier maandag mee begonnen. Ik vraag me nu alleen af of het erg is als ik intensief ga sporten. Normaal gesproken wandel ik veel en ben ik veel in beweging tijdens mijn werk. Mijn conditie is echter niet heel goed en een beetje hardlopen is voor mij dan al snel intensief sporten. Iemand enig idee of dit kwaad kan, of dat dit pas kwaad kan als je een stuk verder bent in de zwangerschap?

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Grote kans dat je later in de zwangerschap helemaal niet meer kan hardlopen ;) Ik liep zelf al jaren fanatiek, maar moest al vroeg in de zwangerschap stoppen en overstappen op minder belastende sporten zoals zwemmen, fietsen en wandelen.

Over het algemeen wordt blijven sporten en bewegen aangeraden, maar niet om te starten met een inspannende sport waar je nog geen ervaring mee hebt.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Het wordt afgeraden om tijdens de zwangerschap te beginnen met een nieuwe intensieve sport. Ik heb zelf hardgelopen tot ruim 30 weken zwangerschap. Maar loop al 6 jaar hard..

4. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ermee stoppen, is erg intensief voor je lichaam als je net begint. Lekker doorwandelen is wel prima :) anders vk even voorleggen.
    Gefeliciteerd!

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hardlopen is erg belastend voor je lijf. Ipv daarvan kan je wel lekker gaan wandelen. Dat houdt je lijf een stuk langer vol. Misschien leuk om met een zwangerfit cursus mee te doen tijdens je zwangerschap. Daar blijf je ook lekker mee in beweging.

6. I1986

I1986 Lid

24 feb 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    jammer dan, dan maar weer stoppen (wel één hele "les" gedaan). Ging er niet vanuit dat ik zo snel zwanger zou zijn, dus maanden volhouden zat er nu waarschijnlijk toch al niet meer in. Dan het inderdaad maar gewoon bij wandelen houden.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Flink stevig doorwandelen is ook heel goed! Of zwemmen? Zo bouw je wel vast conditie op voor als je na de bevalling alsnog wilt gaan hardlopen.

8. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Ik kon door ziekte een tijd niet sporten voor ik zwanger werd, heb jaren intensief gesport. Maar ik mocht niet beginnen tijdens mijn zwangerschap van de huisarts. Wel wandelen en fietsen...

Deel Deze Pagina