Vanmorgen heb ik een zwangerschapstest gedaan en er was een heel licht streepje te zien, dus kans dat ik zwanger ben. Nu had ik net besloten om hard te gaan lopen en ben hier maandag mee begonnen. Ik vraag me nu alleen af of het erg is als ik intensief ga sporten. Normaal gesproken wandel ik veel en ben ik veel in beweging tijdens mijn werk. Mijn conditie is echter niet heel goed en een beetje hardlopen is voor mij dan al snel intensief sporten. Iemand enig idee of dit kwaad kan, of dat dit pas kwaad kan als je een stuk verder bent in de zwangerschap?
Grote kans dat je later in de zwangerschap helemaal niet meer kan hardlopen Ik liep zelf al jaren fanatiek, maar moest al vroeg in de zwangerschap stoppen en overstappen op minder belastende sporten zoals zwemmen, fietsen en wandelen. Over het algemeen wordt blijven sporten en bewegen aangeraden, maar niet om te starten met een inspannende sport waar je nog geen ervaring mee hebt.
Het wordt afgeraden om tijdens de zwangerschap te beginnen met een nieuwe intensieve sport. Ik heb zelf hardgelopen tot ruim 30 weken zwangerschap. Maar loop al 6 jaar hard..
Ik zou ermee stoppen, is erg intensief voor je lichaam als je net begint. Lekker doorwandelen is wel prima anders vk even voorleggen. Gefeliciteerd!
Hardlopen is erg belastend voor je lijf. Ipv daarvan kan je wel lekker gaan wandelen. Dat houdt je lijf een stuk langer vol. Misschien leuk om met een zwangerfit cursus mee te doen tijdens je zwangerschap. Daar blijf je ook lekker mee in beweging.
jammer dan, dan maar weer stoppen (wel één hele "les" gedaan). Ging er niet vanuit dat ik zo snel zwanger zou zijn, dus maanden volhouden zat er nu waarschijnlijk toch al niet meer in. Dan het inderdaad maar gewoon bij wandelen houden.
Flink stevig doorwandelen is ook heel goed! Of zwemmen? Zo bouw je wel vast conditie op voor als je na de bevalling alsnog wilt gaan hardlopen.
Ik kon door ziekte een tijd niet sporten voor ik zwanger werd, heb jaren intensief gesport. Maar ik mocht niet beginnen tijdens mijn zwangerschap van de huisarts. Wel wandelen en fietsen...