Ik kon hier wel oude topics over vinden, maar die waren al gesloten, dus ik open even een nieuwe. 3 dagen geleden deed ik een positieve test van zowel zwanger&kids en clearblue. Gister was de zwanger&kids test al een stuk donkerder en vandaag was hij lichter.. Daarna heb ik ook gelijk weer een clearblue test gedaan en ook die gaf nog steeds 1-2 weken aan, terwijl de dokter denkt dat ik 'al' 4,5 week ben. Is dit erg? Ik moet eigenlijk die testen ook gewoon niet doen, maar ik had ze nog, dus maak ik ze op ook Wat vinden jullie trouwens van de berekening van de dokter? 25 januari was mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie.. Ik weet niet wanneer mijn eisprong was, want mijn vorige cyclus duurde wel 90 dagen. Ik ging er dus ook niet van uit dat ik al zwanger zou zijn.. Denken jullie ook dat hij goed 'gokt' met 4 weken + 5 dagen? Alvast bedankt
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Het hcg-hormoon, waar een test op reageert, schommelt in het begin nogal eens. Bij de clear blue test moet je 2 weken optellen. Zo 4 weken en een beetje is dus denk ik wel een redelijk goede gok, ook al heb je geen regelmatige cyclus. De termijnecho zal uitkomst bieden...
Dank je, ik heb nog 1 test over en die ga ik dan denk ik van het weekend pas doen, anders maak ik me alleen maar meer druk.. Jij ook gefeliciteerd!!
Volgens mij is zwanger, zwanger... De zwangerschapstesten meten het hoeveelheid hCG hormoon (wat je alleen als zwangere vrouw hebt). Als die eerste testen positief waren, kun je er meestal wel vanuit gaan dat het zo is.... Wij hadden met 6 weken trouwens onze eerste echo! Die zouden je vermoedens kunnen bevestigen. Maar als jouw laatste menstruatiedag 25 januari was, zou de dokter gelijk kunnen hebben. Je hebt trouwens op internet (heel handig) programmaatjes die dit voor je kunnen uitrekenen, wanneer je uitgerekend bent. Maar als je eenmaal verder bent kunnen ze bij de echo de omvang van het hoofdje meten. De eerste periode van de groei van een baby is identiek met andere zwangerschappen. Eerst was ik ook 24 mei uitgerekend, maar dat is nu 20 mei geworden. Ow.. ik snap dat je alle testen wil gebruiken, maar ik zou nou even wachten en evt. al een afspraak maken met de verloskundige. Vanuit daar kunnen ze weer een afspraak maken om een echo te laten maken.
Bij mijn verloskundige doen ze de eerste echo alleen pas rond de 9e weken en aangezien ik niet weet wanneer dat precies is.. Het duurt sowieso nog lang Mijn vader viert 16 maart zijn verjaardag en gaat daarna op vakantie en als hij terug komt zijn wij weer op vakantie. Eigenlijk willen we het dus 16 maart al aan mijn ouders vertellen, maar dan wil ik wel weten of het hartje klopt..
Afwachten! Enige wat je kunt doen! En helaas is zwanger niet zwanger want je hcg kan altijd dalen als je mk gaat krijgen.. Maar zo vroeg hcg daling dan zou je ook al bloed Moeten verliezen... Dus voor nu afwachten en volgende week weer een cb doen!
Ja, lijkt mij ook fijn om die bevestiging te hebben. Ik heb het verteld toen ik twee maanden zwanger was. Was wel lastig, want onze bruiloft lag er ook nog eens midden in.. daar wilde we zeker op wachten.. (na de bruiloft). En dan is wachten zeker ook heel erg lang! Hmm.. lastig.. misschien heb je van die zelfstandige bureaus waar je een spraak zou kunnen maken om voor die tijd toch wat zekerheid te hebben.
Op zich voel ik me verder prima en heb ook totaal geen kramp, pijn of bloedverlies. Het streepje is wel donkerder dan dag 1, maar lichter dan dag 2.. Ik bel sowieso de verloskundige vandaag even denk ik. Ik heb een online formulier ingevuld, maar morgen, maandag en dinsdag werk ik. Dan kan ik dus al geen afspraak maken. Werken de meeste verloskundige eigenlijk op kantoortijden? Ik vind het zo moeilijk om op mijn werk te liegen om vrij te krijgen..
Wij vinden het altijd wel fijn als we met z'n tweeën gaan. Mijn man werkt altijd zeker tot 17:30u en wij kunnen vaak rond 18:00u terecht. Ze hebben meestal 's avonds ook wel ruimte voor afspraken. In ieder geval die van ons...
Ja die testen van clearblue is echt vanaf de bevruchting, dus moet je 2 weken bij optellen idd . Dat je streepje de ene dag iets lichter is dan de andere dag kan hoor. Betekent niet gelijk dat het mis is ^^. Maak je geen zorgen, hou je rustig en blijf positief ik snap je zorgen wel hoor. Kan ook nog zijn dat je urine gewoon wat minder geconcentreerd was bij de tweede test Gefeliciteerd met je zwangerschap!