net zwanger en bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy160981, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    hoi meiden.

ik ben 4 wk zwanger en nu al last van bekkeninstabiliteit.
    bij de laatste zwangerschap (5 jaar geleden ) hebben ze gezegd dat als ik nog eens zwanger zou worden dat ik in een rolstoel terecht zou komen.
    nu gelukkig wel toestemming van de huisarts gekregen maar moet rustig aan doen.

zijn er nog meer meiden die hier last van hebben ??

kussie

2. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Hoi, bij mijn tweede zwangerschap was ik aan de zetel gebonden vanaf 19 weken. Bij ons zit er nu ook 5 jaar tussen, nu ben ik 27 weken en het gaat officieel echt niet meer met mijn BI!
    Langs de ene kant ben ik ENORM blij dat ik zover ben geraakt!!! Ze hadden mij ook verwittigt dat het erger ging zijn, niet dus. Vooral: luister naar je lichaam! Ik deed iets, vb afwas, dan uurtje rusten, dan was opplooien, weer uurtje rusten, op die manier heb ik mijn 27 weken kunnen halen. Nu wordt het echt lastig maar ben zo blij! Geniet ervan!!! Ik moet zeggen dat ik het van in mijn eerste weken ook snel gewaar werd maar doe wat je lichaam je zegt, zo kom je misschien net zo ver als ik! Als je niet luistert, lig je plat zoals ik, de eerste keer. Succes!

3. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    dus als ik het goed begrijp dan lig jij nu met 27 plat?

ik heb dus een nieuwe baan en ik begin daar over 2 weken, in de thuiszorg.
    ben alleen bang dat als ik dat doe dat het misgaat met me.
    maar aan de andere kant ik zit nu met een ww uitkering en denk niet dat hun het er mee eens zijn als ik nu zeg ik doe de baan toch neit omdat ik zwanger ben.
    wat denk jij dat ik moet doen dan ?

kussie

Bloemetje376 vindt dit leuk.
  4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja absoluut. Hier ook al last vanaf het begin.. Vanaf 10 weken kon ik niet meer normaal functioneren op mijn werk (en dat met een kantoorbaan). Bij mijn dochter had ik er last van vanaf 16 weken.
    Na de zwangerschap enkel nog tijdens de periodes.
    Nu dus vanaf de 'periodetijd' dus ook rond de 4 weken.

5. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Plat liggen is veel gezegd, ik strompel nog een beetje rond in huis, kindjes naar school doen, gaat niet meer. Koken doe ik samen met mijn man. Rust rust rust... Ik ben thuis van mijn werk van 20 weken (zit ook in verzorgingssector) dag ging al snel niet meer.

6. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Wat houdt dat in? wat voel je dan precies???
    Het is mijn eerste zwangerschap en ik heb erge pijnen rond me buik banden en baarmoeder. soms lijk ik net een oude oma???

7. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    ik hoor al dat ik niet de enige ben die er veel last van heb.
    's morgens is het wel minder maar rond 3-4 uur 's middags wordt het niet om uit te houden.
    ik moet de kinderen naar school brengen op de fiets en dat is ook niet fijn.
    alleen ben ik zo iemand die gewoon door gaat ook al heb ik veel pijn maar ben wel bang dat als ik doorga en straks in de zorg ga werken dat ik het verpest voor mezelf en dat ik eg in een rolstoel kom te zitten en daar zit ik nou niet eg op te wachten met mn kinderen.

kussie

8. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland

bekkenpijn voel je eg in je bekken elke beweging die je maakt doet pijn te lang staan of zitten is ook niet eg fijn.
    vaak heb je ook pijn in je onderrug.

9. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Wat moet het vreselijk voor je zijn om al vanaf het prille begin van je zwangerschap deze klachten te hebben. Wilde je toch even een hart onder de riem steken. Ik weet helaas hoe het voelt maar heb het als ik het zo lees lang niet zo erg als jij (gelukkig) en voor mij zijn het echt de laatste loodjes....

10. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    he tamara,
    bedankt voor je lieve berichtje.
    morgen ga ik naar de huisarts om te overleggen of ik wel aan mn nieuwe baan kan gaan beginnen omdat het heel zwaar werk is voor je lichaam.
    maar ja denk dat de zwangerschap zo heel lang kan duren nu ik nu al zoveel pijn heb.

kussie

11. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Ja ik heb ook last van pijn in me onderrug. pffff..
    en In de botten, vooral bij me heupen. Dan kan ik niet goed lopen.
    Maar dan de volgende dag is het weer over. Als of ik botpijn heb.
    Maar ik lekker heb uitgerust is het wel weer over.

12. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    He Wendy,

Nog eens een vraagje he?!?! Zag je partner het nog wel zitten om voor een nieuwe zwangerschap te gaan? Ik zou ooit nog wel een derde willen misschien maar manlief zou zich het liefst al laten steriliseren zodat we deze ellende van de BI niet nog een keer hoeven te ondergaan..... Overigens laat hij zich nog niet steriliseren, ben daar op tegen vooralsnog, ik ben 26 en hij wordt bijna 30 dus vindt het nog wel erg jong.....

13. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hier ook bij de eerste 2 zwangerschappen last gehad van bi.
    Nu 11 weken zwanger vd 3e en het begint nu af en toe al te zeuren. Dus probeer er nu al om te denken. Zo heb ik afgesproken dat ik geen week boodschappen meer doe en pak sneller de auto enz. Volgende week eindelijk de echo en als die goed is wil ik gaan zwangerschapzwemmen en ook als het erger word zo gauw mogelijk naar de fysio. Die heeft me de vorige keer erg geholpen.

Ik zou echt naar je lichaam luisteren en actie ondernemen als het werk te zwaar is.

14. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Mijn man had er 4 jaar zijn twijfels over, vooral door de BI, maar mijn verlangen bleef zo groot dat ik dat er echt voor over had! Moedergevoel is zo sterk! Na 4 jaar mijn gevoelens te negeren, zei ik mijn man dat ik er echt voor wou gaan, toen hij zei waarom niet was ik na 2 md al zwanger! Mijn man is nu ook enorm blij dat ik 27 weken ben geraakt, gisteren kreeg ik een smsje, "vanaf nu bedienen we u", lief hé. Ik ben echt super blij, in een glazen bol kijken kunnen we niet, maar door de angst was er anders geen derde kindje (lees eerste dochtertje!!!) geweest!! Succes allemaal!

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als jij door je pijn heen blijft gaan,kan je er donder op zeggen dat jij , omdat je er zo vroeg last van heb, wel in de rolstoel komt .. zeker voor grotere afstanden.

EN dan vooral met het doorlopen al het niet meer wil en door tillen van ook je kinderen.
    Ik heb er ook last van vanaf 8 weken en loop nu nog steeds, dat komt ook wel omdat ik verder niet zoveel mag, nu zeg maar niets meer maar dat is vanwege de harde buiken.

Luister naar je lichaam en hou er rekening me, blijf absoluut bewegen, maar in delen. Als je dat nu al doet heb je meer kans dat het handhaafbaar blijft.

16. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    @ tamara

ik heb nu een nieuwe vriend en dit is zijn eerste dan van mij.
    en daarna is het ook wel klaar hoor.

@ mimi

heb morgen een afspraak bij de huisarts maar weet denk ik al wel zeker dat hij gaat zeggen jij mag eg niet gaan werken zo.
    ik doe nu ook alles rustig aan.
    ik doe ook thuiswerk en dat doe ik dna half uurtje en dan weer eff lopen of rustig op de bank zitten of zo.
    hoop dat ik gewoon ver kom en dat ik het ook volhoudt nu.

17. emje

emje Niet meer actief

ik heb helaas ook sinds een paar weken enorm veel bekkenpijn :(
    dit is me eerste zwangerschap maar de gynacoloog had al voorspeld dat ik hier last van ging krijgen. ik heb namelijk een bindweefselaandoening waardoor alles bij mij al week en zeer flexibel is. voor mijn zwangerschap kon ik ook niet echt lang lopen anders gingen me knieen en heupen uit de kom. mja nu doet zitten ook zo erge pijn en lopen lukt helemaal niet meer. ik moet zelfs uit bed geholpen worden :( de fysio zegt dat hij niks kan doen vanwege me handicap. dus moet ik het helaas zeer rustig aan doen en hopen dat de tijd een beetje snel gaat :)

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Dames bah wat vervelend allemaal zeg! hopenlijk hebben jullie verder een goede zw schap! toi toi toi!~

Vraag van mij = m`n been wil niet meer mee.. (klinkt beetje gek haha) maar als ik zit is er niks aan de hand.. zodra ik ga staan en wil lopen kan ik van de pijn in m`n heup m`n been bijna niet bewegen..
    kan dit ook bi zijn?
    Moet donderdag (dus nog een week) pas na vk..
    Zou ik eerder moeten bellen?
    Hebt nu al 2 dagen.. vandaag erger dan gister, heb wel 2 drukke dagen op t werk gehad..
    Oh ja van begin af aan al steken op m`n schaambotje als ik opsta.. heb ik nu ook heel erg.. toen zei de vk dat ik t in de gaten moest houden..

Wat denken jullie?
    Groetjes, Danielle

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zou gewoon even een bekkenfysio bellen en afspraak voor morgen of maandag maken,je vk. kan niets voor je doen , die zegt ook bel maar een fysio..

been wat niet wil kan bi, bekkenpijn, ischias, beklemde zenuw en/of scheef si gewricht zijn.. dus tja daar moet wel even iemand naar kijken om je te kunnen vertellen wat het is..;)

20. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    BI is al erg als je dat heb maar als je ook nog een aandoening erbij heb lijkt het me nog erger.
    hoop voor je dat je de zwangerschap wel gewoon kan voldragen.
    ja rustig aan doen moet ik ook en voor iemand die alles onder controle wil houden net als ik is dat best lastig.

nou ja laten we het beste hopen voor ons meiden met BI...

kussie

Deel Deze Pagina