net van de huisarts terug en het is geen optie om te gaan werken want dan verpest ik het voor mezelf. als het de komende weken verergerd dan moet ik gelijk naar de fisio om therapie te volgen.
hier ook BI weer helaas :x bij mn dochtertje begon het vanaf 9 wk nu is t al met 7 wk begonnen loop ook bij de bekkentherapeute afgelopen week eigenwijs gaan proberen te werken (wilde 50% proberen) dat had ik niet moeten doen en idd ook uiteindelijk finaal door de benen zakken ect en dan met draaien in bed die botten langs elkaar en eeeeeeeek dus nu in de ziektewet volgende week naar arboarts maar in combo met mn te hoge bloeddruk zal t wel helemaal niets meer worden betreft werk zolang ik t rustig aan doe gaat t redelijk
ik zou eerlijk gezegt nu al naar fysio gaan ik ben al zover dat bepaalde dingen niet meer lukken (zoals t goed zetten van t bekken)
he musty, wat bedoel je met het goed zetten van de bekken? ik heb bij de vorige zwangerschap geleerd bij fisio dat ik met bekken moet kantelen naar voren en eigenlijk doe ik dat nu al 5 jaar lang en dat gaat me goed af. zitten en lopen doet nu het meeste pijn. fietsen is ook niet heel erg fijn maar moet toch mn zoontjes naar school brengen en weer halen.
Ja idd, hebben ze bij mij nog wel kunnen doen en daarna een aantal weken zoooooo weinig last ervan gehad! Nu is het wel weer terug maar daar ontkom je niet aan. Toch waren die paar weken met relatief weinig pijn echt heerlijk tussendoor!
ok bij mij hebben ze dat bij mn jongste niet gedaan hoor. alleen veel tips gegeven hoe ik mn houding moet houden en hoe de minste pijn naar boven komt.
dat ligt er ook aan of je bekken scheef staan.. niet bij iedereen staat 1 kant want dat is het meestal scheef. Als het instabiel in maar niet scheef staat heeft het ook geen zin om iets terug te zetten. Ik zou ook evengoed volegnde week al naar de fysio gaan, ter ondersteuning tegen het snel verergeren.
Bij mijn dochter hebben ze het ook niet gedaan. Maar ja, toen werdt ik achter de krachttrainingsaparaten gezet. Gevolg mijn pijn werd alleen maar erger. Achteraf zeggen ze ook dat het helemaaaal niet goed is. Dat is perfecte trainig voor na de zwangerschap maar niet voor tijdens de zwangerschap. Als je bekken instabiel is is de kans dat het gewicht scheef gaat staan (een soort van uit de kom) groter. Bij mij stond het toevallig schreef op een moment dat ik daarheen ging. Gaf ook aan erg veel pijn te hebben daar. Al vanaf ik wakker werd. Dus ze ging hem recht zetten (AUW!!!) en sindsdien echt een heeeel stuk minder last gehad een paar weken lang! Voelde echt even helemaal super
Misschien gekke vraag hoor, wil niemand voor zijn hoofd stoten, maar ben gewoon nieuwsgierig naar antwoord. Bij BI verweken je bekken veel. Is het dan ook zo dat het allemaal makkelijker is bij de geboorte? Omdat het al zo verweekt is? Ik heb sinds deze week dat mijn bekken kraken als ik me omdraai in bed. Is dat normaal? Verder niks te klagen hoor.
Het schijnt wel makkelijker te gaan ja. Met name het persgedeelte.. Of dat bij iedereen zo is weet ik niet maar gemiddeld wel. Bij mijn eerste heb ik 13 minuten geperst (1e perswee ook nog tegengehouden omdat ik niet durfde).
bij bekkeninstabiliteit is het niet makkelijker bevallen. bij mn jongste zoon had ik heel veel pijn in mn bekken. ik had heel veel last toen van bekkeninstabiliteit.
De verweking werkt wel degelijk mee aan het bevallen. Zeggen zowel mijn vk's als therapeuten. Tja, maar minder pijnlijk zal het zeker weten niet zijn. Juist als je al zoveel pijn aan je bekken hebt.
Hoi Tijdje terug had ik hier een vraag gesteld over bi. Ik ben nu doorverwezen moet morgen naar een Cesartherapeut en zij gaat kijken wat er aan de hand is. Gister kon ik haast niet meer lopen lijkt wel of been op slot schiet en doet erg veel pijn. Het straalt door naar m`n rug.. Herkent iemand dit zodanig als bi? of zou het toch iets anders kunnen zijn.. Groetjes, Dani
Ja ik herken dit zeker wel. Kan ook best goed zijn dat je bekken gewoon op slot staat. Uit de kom geschoten is. Het bekkengewricht zit zo in elkaar als dat je de knokkels van je gebalde vuisten tegen elkaar aan zet. Soms schiet het vanzelf weer terug, een therapeut zal dit ook kunnen proberen. Ik herken het in ieder geval wel als zijn de BI klacht.
Dank je Pino voor je snelle reactie. Hopenlijk ben ik er snel af! of is het iig minder. Volg nl een weekje weg.. zou jammer zijn als ik ee nweek aan huis gekluisterd zit! Groetjes
Bij mijn 1e begon de bi vanaf 12 weken langzaamaan erger te worden. Nu bij de 2e kreeg ik vorige week 15 weken ineens zoveel last als ik de vorige keer pas bij 20 weken had. Hoop dat het niet nu nog steeds langzaam erger wordt, aan het eind vna mn vorige zwangerschap kon ik alleen nog naar de auto op de stoep lopen en deed de rest in een rolstoel. Baal als een stekker, heb al fysio, ook bij de vorige gehad, maar heb niet het idee gehad dat het heel veel heeft gedaan. @omdraaien in bed, altijd je benen tegen elkaar aan doen en dan in 1 ruk omdraaien zodat het niet de hele tijd tegen elkaar aan schuurt. @bevallen met BI: Helaas pindakaas, het doet alleen maar 10x zo zeer, want in de dallen van je weeen heb je zo'n pijn in je bekken (ik te minste, zal ook niet voor iedereen zo zijzn) dat je helemaal geen tijd hebt om even bij te komen, na een dag lang weeen en 45 minuten persen ben ik afgevoerd voor een ks, kindje lag ook niet helemaal goed voor het geboortekanaal dus wilde er absoluut niet in. Lees ook overal dat dat echt niet uitmaakt, dat bevallen makkelijker wordt door de bi, ook je geboortekanaal zelf moet opgerekt worden, dat heeft niet zoveel met je bekken te maken. Bij 99% van de vrouwen past het kindje sowieso wel door het bekken heen, dus maakt het niet zoveel uit of je banden meer verweekt zijn. Als je last krijg zou ik ook zo snel mogeiljk naar de fysio of ceasar ofzo gaan zodat ze preventief nog wat kunnen doen en niet wachten tot het erger wordt. Vriendin had heel erg last, is 2x bij de fysio geweest, heeft haar werk wat anders ingedeeld en heeft er bijna geen last meer van.
Ik word er een beetje chagrijnig van! Van die bekkenpijn/instabiliteit! ben pas 1 keer naar de fysio geweest, heb oefeningen opgekregen en een bekkenband te leen. Het lijkt wel of het alleen maar erger wordt! ik kan nog geen halfuur lopen en dan moet ik echt gaan zitten of weer naar huis liggen ben gewoon kapot na al een halfuurtje winkelen enz.. kan ook nog geen kwartier stil staan dan heb ik het gevoel dat ik door mijn benen zak..en slapen gaat ook steeds slechter vanmiddag weer ceasar therapie maar ben gewoon bang dat het niet minder wordt maar alleen maar erger! Ze waarschuwde me al dat het na de 20 weken nog erger kan worden..pff de pijn zit in mijn stuitje..en links en rechts net boven mijn billen wat doorstraalt naar mijn linker bil en been en ook nog naar de voorkant (lies/schaambot) mijn linker bekken achter staat naar achter gekanteld is vorige week geconstateerd.. heeft er iemand nog andere tips behalve de oefeningen? die lijken namelijk niet zo te helpen..binnenkort een oproep van het uwv ivm de bekkeninstabiliteit..nog meer mensen volledig in de ziektewet wegens bi? En doen ze daar moeilijk over bij het uwv? ga sowieso vragen of mijn therapeute een briefje wil schrijven want denk dat het uwv dat nodig heeft? Iig word er erg chagrijnig van je kan zo weinig maar wil zo veel! sorry voor me geklaag!
pff en ik maar zeuren..jeetje wat vervelend zeg! nu moet ik wel zeggen een halfuurtje lopen met veel pijn hoor.. Ja mijn vriend doet ook de groten boodschappen maar ik ben zo eigenwijs he...dan moet ik alleen een heel brood hebben en dan kom ik toch de supermarkt uit met 2 volle tassen boodschappen..plus moet ik nog eens 4 trappen op..moet ik gewoon niet meer doen.. heel erg bedankt voor de antwoorden trouwens!