net zwanger en bekkeninstabiliteit

Discussion in 'Zwangerschap' started by wendy160981, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nee dat kan je beter niet meer doen inderdaad zelf de super in.. als je graag wel zelf naar de winkel wil (ik weet hoe het werkt..:D) ga dan samen. dan kan hij tillen en jij alles in het karretje gooien of in het mandje op schoot als je in de rolstoel zit..;);)
    en dan ook echt niet gaan tillen waar daar vererger je het mee en boodschappen tillen is niet iets wat je heeeeeel graag doet lijkt me, dus kan je je energie beter sparen voor iets anders/..

Ja als het echt veel pijn doet, toch proberen niet zover te gaan doorlopen dat je het overbelast want dan kom je in een vicieuze cirkel. Je moet je benen nog wel op kunnen tillen en niet met behulp van je handen....;)

dat zei ik kijk kan mijn been best nog tilen.. mijn man en nu zonder dat je aan je broek trekt bij je boven been.. uhhh:)... juist in de rolstoel jij...
    :D:D

het is heel irritant en pijnlijk en veel mensen onderschatten het.. als je 2 dagen rustig aan (ja dus ook thuis rustig aan) doet , doet het dan minder zeer??
    Ik merk nu dat ik doordat ik zo goed als plat moet vanwege mijn harde buiken, mijn bekken ook meer kunnen hebben.. ik kan soms zelfs zonder pijn opstaan van mijn bed.
    Je bekken staan niet scheef? want dan gaat de pijn bij mij ook echt niet weg..en helpen oefeningen niets doet alleen maar mer zeer. alleen de oefening om het recht te zetten helpt..

Heb je het boek van cecile rost als een bekeken??
    Die helpen bij mij..

2. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    nee doe ik ook echt niet meer! want je denk altijd oh dat kan ik ook nog wel meenemen en dat en dat oh ja dat heb ik ook nog nodig..
    ja als ik thuis rust niet veel doe..dan heb ik er wat minder last van..en dan denk ik..oh ik kan best ff naar buiten en dan gaat het fout..moet ik weer naar huis en ga ik maar op een gegeven moment op bed liggen..
    ja de bekken links achter staat naar achter gekanteld..kan zijn dat ik dat altijd al had maar nu dus last van heb! Nee die oefeningen lijkt idd niet veel te helpen..op het moment misschien en als ik gewoon thuis blijf maar zodra ik weer naar buiten ga, gaat het weer fout..en tijdens de oefeningen doet het de ene keer ook zeerder dan de andere keer..en zijn echt simpele lichte oefeningen die ik voorheen voor de zwangerschap zonder problemen kon uitvoeren ben namelijk best lenig van mezelf...vroeger op turnen gezeten maar dat schijnt het probleem dus ook te zijn..hierdoor zijn de gewrichten en banden juist losser en dus meer last zei de therapeute..dus kan beter een stijve hark zijn wat dat betreft ;)

oh nee..ga ik is lezen! bedankt voor de tip!

3. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    nou ik zit per gister definietief 100% in de ziektewet door de bi en de bloeddruk

verder merk ikzelf ondanks oefeningen en fysio en aanpassingen dat de pijn steeds veneiniger wordt

dus nu een goeie balans zoeken tussen actief en rust
    en de zs zo goed mogelijk door zien te komen

4. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    trouwens zag of t hielp bij de bevalling......
    daar heb ik geen arts of therapeute over gehoord

wel heb je een hogere kans op BI als je een klein bekken hebt, dan moet t meer verweken
    ook heb je een vehoogde kans als je met behulp van hormonen zwanger bent

en iets wat mij ten zeerste is afgeraden
    tijdens de bevalling anderen NIET je benen laten vasthouden
    omdat je bekken dan 9 van de 10 keer dusdanig geforceerd worden....

5. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    zo wat een reacties weer heb wel eff moeten bij lezen en ooo wat komt het allemaal bekent voor.

ik zit nu al met 5 wk in de ziektewet zou 25 okt bij de thuiszorg beginnen maar voor de huisarts was dat al geen optie.

bij de UWV deden ze absoluut niet moeilijk daar ben ik wel blij mee.

dacht gister met mn vriend gezellig over de jaarmarkt te lopen hier kids weg dus met zn tweeën nou na een kwartier al veel pijn maar ben gewoon door gaan lopen.
    nu veel pijn met zitten hier aan het bureau.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

en dat heet nou overbelasten;);)..snap het wel hoor!!!!:Dje wilt dat gewoon en je lichaam moet maar even luisteren..
    zitten is nu niet zo heel goed. je kan beter een manier van liggen/hangen proberen te vinden waarbij de kracht nu even op je rug en benen komt .. wel tussendoor blijven bewegen hoor.. maar even de bekken wat rust gunnen en de spieren weer laten herstellen..

mutsy: inderdaad Alleen JIJ houdt je benen vast ALS het wil en prettig voelt. Ik ben bevallen met mijn voeten gewoon op bed. knieeen gebogen en ver uit elkaar.. de verpleegkudige zei 4 x doe je benen omhoog.. toe zei ik NEE DAT GAAT NIET,IK BEN BREED ZAT EN ZO GAAT HET OOK GOED,IK WIL GRAAG LOPEN NA DE BEVALLING. haha in een perswee.. En het ging inderdaad ook makkelijk..
    EN ik stond 1 uur na de bevalling op eigen benen ZONDER bekkenpijn onder de douche;):)

Volg je eigen gevoel hierin en zeg het tegen je vriend.man dat NIEMAND ook hij niet en al zeker geen doortastende verpleegkundige je benen omhoog mag doen en dat hij daar op let.

liz: jep hier ook hypermobiel en dat is inderdaad 1 van de grootste veroorzakers van bi.. Probeert je fysio niet om je bekken recht te krijgen?? ja lees het boekmaar.. daaar staan ook oefeningen in die je bekken weer recht maken..Mijn fysio heeft het boek liggen, zei werkt ook volgens haar princiepes.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier ook BI omdat al mijn banden al te slap zijn van zichzelf...

8. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    ja mimi je heb gelijk ik wil dat mn lichaam doet wat ik zeg maar dat doet het jammer genoeg niet.

en het is wel een idee wat je zegt over bevallen heb met mn jongste erg veel pijn gehad omdat ze mn benen half in mn nek duwde.

9. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    bij mij werden de benen ook vastgehouden en volgens mij lag ik helemaal dubbel gevouden, maar had geen keus meer het was ofzo doorzetten en zelfs de laatste pers zonder wee, omdat ik de epilepsie voelde opzetten.... en t was dat of keizersnee, simpele keus, maar denk er bij deze bevalling wel even beter over na

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik ben vanmorgen weer bij Cesar therapeut geweest, aantal testjes gedaan t is (nog) geen bi. meer spieren en gewrichten die slap en "aangetast" zijn.
    Heb tips en oefeningen mee gekregen.
    m`n schoonmoeder zei smeren met srl gelei voor spieren en gewrichten????

Ik mag wel wat doen bijv stofzuigen maar daarna gelijk gaan zitten en rusten.

iemand vroeg hier tips. Ik kreeg als tip mee ook overdag je lichaam rust gunnen dus lekker gaan liggen op je zij met een kussen onder je buik en tussen je knieeen e.d. zodat je spieren tot rust komen.
    daarna voel je je een stuk beter,
    En zwemmen.. maar weet niet of dit weer goed is als je echt bi hebt.

Groetjes

11. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    zwemmen is altijd goed want krijgen je spieren rust.
    mijn neef heeft ms en die moet zwemmen omdat het goed is voor zn spieren.

en op je zij liggen weet ik niet hoor als ik op de bank lig met of zonder kussen tussen mn benen dan barst ik van de pijn omdat je bekken toch niet recht staan dan.
    kan ook zijn dat dat alleen bij mij is hoor maar dat lijkt me eigenlijk stug.

en ja met het huishouden moet ik dat ook.
    bijvoorbeeld stofzuigen een half uurtje zitten en dan pas was draaien half uur zitten dan weer stoffen enz enz enz

je moet het gewoon heel rustig aan doen en niet doorgaan tot je de pijn niet meer aankan.
    en ja dat is heel moeilijk ik kan het weten want ik ga gewoon verder tot ik instort.
    en dan is het ook nog zo dat ik 2 kinderen rond heb lopen hier die ik eg niet alles zelf kan laten doen.

12. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    hier ook nog een uk rondlopen, maar gelukkgi nog een flinke middag tuk en dan mama ook rust ;)

@ zwemmen... bij mij ging dat juist totaal niet goed, manlief heeft me uit t zwembad kunnen dragen

@ liggen, niet uit te leggen heb een rare comfortabele houding gevonden met mn voedingskussen :p

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als je zwemt met bekkenklachten, kan heel goed zijn en lekker voelen.. uit het zwembad komen is een heel ander verhaal.. dat doet zeer en is zwaar.Maar met bekken klachten geen schoolslag doen met je benen!! trappelen is prima, een mini beweging schoolslag kan misschien nog maar NIET je benen wijd..

Liggen op mijn zij gaat ook niet meer.. ook niet met een kusssen volledig in voedingskussen/kussen.. doet te snel zeer.
    Als je bekken scheef staat is dat zeker niet te doen inderdaad..
    Wat hier wel lekker voelt (gewoon wakker) is het knieen stuk en hoofdeinde een stuk omhoog, heb elektrisch hoog/laag bed in de woonkamer/boxspring boven.

mutsy: ja dan gaat epelepsie even voor..

meiden laat het stofzuigen over aan je partner alsjeblieft .. er is geen ander huishoudelijk werk zo zwaar en slecht voor je nu als stofzuigen.. kracht zetten terwijl je iets voorover staat en je ook nog wil lopen..

14. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    je kan niet altijd maar op je man leunen, manlief hier draait ploegen
    en dweilen is zwaarder dan stofzuiger, dan heb ik liever dat hij dweilt

@ t zwemmen, nadeel van zwemmen is je voelt even niets en dan ga je 9 van de 10 keer over je grenzen heen

fietsen vond ik bij mn dochtertje zalig met de bi

nu merk ik als ik teveel gedaan heb of moe ben dat dat ook geen optie meer is

15. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

Hoi
    Ik ben 11 weken zwanger van de 2de en ook last van de bekken!!!ik zit ook nu tijdelijk in de ziektewet!!!En krijg Fysio,mischien ben ik nog op tijd erbij.Met de 1ste zat ik helemaal vast in me eigen bekken,met veel pijn.3xper week fysio,toen heb ik te lang doorgelopen.Ik doe nu wel rustiger aan,me werkgever kan de pot op!!Ik werk in de thuiszorg(huishoudding)

16. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    hoi sofia welkom bij deze topic.

gefeleciteerd met je zwangerschap.

ik zou dus ook bij de thuiszorg gaan beginnen maar dat is een van de zwaarste beroepen die er zijn en geen doen met bi.
    ik heb al moeite met het huishouden op zich hier moet je nagaan met werken.

ik doe nu ook als ik ga strijken ik strijk 1 strijkijzer leeg en dan stop ik ermee.
    je doet er wel wat langer over voor je was klaar is maar het loopt ook niet weg dus ik vind het goed.

fietsen doet me de ene keer meer pijn dan de andere keer.
    ik breng mn kinderen op de fiets naar school dus das 4x per dag op de fiets naar school en merk dan dat om 15:15 ik er erg veel moeite mee heb om te fietsen, maar ja ze zijn gewoon nog te klein om zelf te gaan.

17. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

Ja het is ook zwaar in de huishouding,hoor.Clienten verwachten wel van je dat je in 3 uur hun huis schoon en aan kant hebt!!!Je kan niet zeggen,ik stofzuig even niet hoor,Dan sturen ze je ook weg en zeggen dan moet je je maar ziek melden.En gelijk hebben ze natuurlijk.Ik moet ook even afwachten hoelang dit gaat duren,maar volgens de fysio is er nog kans op een goed herstel,zolang ik maar de ruimte krijg om te herstellen.Maar,ja me manager heeft me voor aankomende week voor de volle 15 uur ingepland,DUH.Dat gaat hem echt niet worden,hoor.

18. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    hier ook in de thuiszorg maar leidinggevende deed niet moeilijk die begreep t zelf ook al dat t niets meer werd

19. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    laat hem je lekker indelen heeft hij ook wat te oden denk ik dan.
    als het niet kan het niet toch ?!

en denk niet dat je voor je bevalling nog aan het werk kan hoor dan maak je het alleen maar erger voor jezelf.
    hoop dat de fisio goed werkt voor je.

meiden ik hou het voor gezien voor vandaag morgen maar weer bij lezen.
    een rustige avond allemaal he...

kussie

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Fietsen kan ik prima maar als ik afstap.. pfff

Gister in bad heerlijk ontspannen had die avond ook een stuk minder pijn.
    Ik ga dus eens kijken in de vakantie of zwemmen mij helpt.
    Heb bekkenklachten maar geen bi.. althans nog niet dus misschien heb ik er niet zo`n last van?

Meiden in de ziektewet vervelend zeg!
    Ik werk in de kinderopvang werk nu di en wo
    ga kijken in overleg met mn leidingevende of ik ma en wo kan werken zodat ik di bij kan komen..
    Collega tilt al veel kids en we spreken af ik stofzuig en zij dweilt..
    zij maakt de tafel schoon en ik doe de afwas..
    kinderen naar bed brengen samen enz.. gaat tot nu toe nog heel goed..

Fijne avond!

Share This Page