net zwanger en bekkeninstabiliteit

Discussion in 'Zwangerschap' started by wendy160981, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annabel

Annabel Bekend lid

Jul 30, 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hallo,
    mag ik er ook bij...jammer genoeg...bij mijn vorige zwangerschap is de ast begonnen op 14wkn en nu heb ik het al terug zitten, en ergens heb ik er nu wel schuld aan dat het sedert gisteren stukken slechter gewordne is...ja ik ga normaal op woe naar de zumba en zag er dus geen kwaad in om dit verder te doen...heb halverwege moeten stoppen de tranen sprongen me in de ogen van de pijn en heb dus ook nie vele moeten slapen vannacht daardoor...ik ben onthaalmoeder en kan je verzekeren als ik 's middags zo stuk of 6 keer op en neer gelopen heb ik nie meer kan en straalt het zo uit in mijn been é een slapend gevoel precies en stekken dat het doet...ik heb gisteren aan mijn dv gezegd dat ik zo werken tot eind dec maarja...ik moet op 12wkn terug naar gyn en zal het dan ng ns bespreken...
    ben wel ergens blij dat dit topic besta want heb zo het gevoel dat er veel mensen me niet geloven hier in belgie is het niet zo gekend...
    sterkte aan alle dames!!!

2. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @wendy rustse!

@ dani... hoop dat je de dagen mooi verdeelt krijgt!

@ annabel....ik kreeg t advies niets van sport te gaan doen dit omdat het te intensief is, wel actief blijven maar met lichte dingen die goed te verdelen zijn in combi met rust

@ onbegrip..... ik baal daar ook zoooooooooo van (NL)
    vooral de reactie : och kan je extra ervan genieten nu je thuis zit.....:x kan er zo om ploffen

3. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    goedenmorgen allemaal.

welkom annabel op dit forum.
    ja ik heb dit juist geopend omdat er niks of weinig over gesproken wordt en het als een taboe gezien wordt.
    ik deed ook zumba en danceblast maar ben daar eigenlijk heel snel mee op gehouden omdat je heel veel heupwerk moet doen en dat trekt mn lichaam niet.
    tis jammer want ik vind het heerlijk om te dansen maar dat komt hopelijk wel weer na mn bevalling.

en wat nou thuis zitten dan kun je rustig aan doen he musty grrr zit liever thuis als ik geen pijn heb.
    ik moet vanmiddag weer met de trein naar tilburg toe om mn kids te halen van hun vader en zie er nu al tegenop 2x overstappen en dat kan ook niet rustig aan als de trein er al staat.

4. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ wendy oei hoe is het gegaan met het reizien?

5. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    hoi meiden,

treinreis ging wel goed maar ik kwam thuis ging zitten en toen kwam de pijn extra leek wel.
    kon helemaal niks meer elke beweging deed me pijn.
    lig nu wel als ik op de bank lig met een kussen tussen mn benen en moet zeggen dat het wel verlichting geeft.
    weet nog niet wanneer hij terug gaat ligt eraan hoe de rest van de tijd gaat maar tussen hem en mn vriend klikt het goed en met de hond gaat het ook goed.

maar mn zoon is bij me en dat is ook wel fijn.
    ben alleen sinds vandaag kotsmisselijk en niks dat helpt suggesties?

kussie

6. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ja zolang je in beweging blijft... maar zodra je stil sta komt de pijn idd 2 x zo hard aan, lekker genieten nu je zoon er is!

tegen misselijkheid..... vanille vla / cola / lolies /pastille snoepjes
    heb zelfs al aardappelpuree gehoord dat bij iemand hier op zp werkte

7. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    cola helpt voor geen meter bij mij.
    drink veel cola overdag en 's avonds maar blijf misselijk.
    vanillie-vla ga ik eens proberen kijken of dat werkt dan.

kussie

8. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ze hebben net voor het eerst mijn bekken recht gezet zo dat deed zeer zeg!! maar geeft wel weer even verlichting..alleen voor hoelang pff 2 weken geleden stond die scheef vorige week recht deze week weer scheef pff.. heb gister duidelijk me bekken overbelast en dan had ik alleen maar mijn kledingkast uitgeruimd...voel me echt een gehandicapt iemand...als dat al teveel is wat mag je dan nog doen?

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi dames,

Mag ik jullie als ervaringsdeskundigen wat vragen?

Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en heb sinds vorige week steeds meer pijn. Lage rugpijn, die met name opkomt hoe langer ik zit. Als ik even wandel wordt het beter, maar naarmate de dag vordert gaat het steeds sneller en meer pijn doen. Het straalt uit van onder in mijn rug naar mijn bil/stuitje en op het eind helemaal rondom naar mijn schaambot.

Zijn dit dingen die jullie herkennen, of hoort dit niet bij het beeld van bi? Ik heb morgen een afspraak met de arbo-arts omdat ik op mijn werk bepaalde dingen niet meer kan. Ik werk als overheidsjurist en ben vorige week tijdens een lange zitting in de rechtbank echt tegen mijn grenzen aangelopen. Op het eind van de zitting (5u nonstop doorgaan) wist ik van de pijn niet meer HOE ik moest zitten...

Liefs,
    Mrs Hair

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dat klinkt inderdaad als in ieder geval bekkenklachten of het bi is, dat kan alleen een (bekken) fysio bepalen, maar in feite maakt dat ook niet suit. behandeling, pijn, onbegrip, reacties, manier van ermee omgaan voor jezlef is allemaal het zelfde.

Met het verschil dat als je bi hebt de bekken soms scheef staan en bij bekkenpij ze over het algemen wel recht staan, maar de erweking zo zeer doet.

11. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Goed om te lezen. Ik heb sinds een week lage rugpijn, bij m'n stuitje en straalt door naar m'n benen. Het komt op tegen de avond en ik kan dan ook niet echt goed lopen, doet veel pijn.

Ik dacht zelf dat het te vroeg is om last te hebben van BI, maar dat kan dus? Klinkt dit als een beginnende BI?

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

chantal doortraling in je bil/benen en hebje daardoor moeite hebben je benen op te tillen toevallig??
    Dan klinkt het meer als zwangerschapsischias ..

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik heb het allebei vandaar dat ik de pijnen herken

14. chantal1985

Moeite niet, maar doet wel pijn...

15. chantal1985

Hmm, als ik google vind ik wel een boel herkenbare dingen... Misschien volgende keer toch maar even navragen bij m'n VK.

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik wist niet dat daar een verschil in zat, tussen bekkenklachten en bekkeninstabiliteit... Ik ben blij dat ik morgen die afspraak heb staan, want ik weet niet hoe lang het nog goed gaat op m'n werk... Ik werk 9u per dag (zittend beroep) en ik merk gewoon in de loop van de middag dat ik mezelf geen houding meer weet te geven van de pijn...

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

een vk kan het vaak niet beordelen een fysio, osetopaat, mensendieck therapeut vaak wel, maar vragen aan de vk kan nooit kwaad natuurlijk.

Voor alledrie de therapeuten heb je geen verwijzing nodig he. dus kan je gewoon een afspraak maken, kijk wel even je verzekering na.

Mrs hair: ook niet iedereen geeft aan dat er verschil in zit. wat ik na 2 zwangerschappen met bi heb ondervonden is bi als het echt instabiel is en bekken dus echt verschuiven van plekken (vaak staat dan ok het si gewicht niet helemaal lekker) en bij bekkenpijn ze nog wel op hun plek blijven maar daar is dan ook alles mee gezegd.
    Veel fysio's zeggen gewoon in het algemeen bekkenpijn en dat maakt niets uit. zolang jij er maar naar handeld en de zwaardere huishoudelijke dingen (bed verschonen, stofzuigen, dweilen, zware wasmanden tillen, veel traplopen, staand strijken, staand afwassen, veel bukken) zo veel mogenlijk door iemand anders laat doen en sowieso goed verdelen van klusjes over de dag.

18. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    net wat mimi zegt verschil tussen bekkenpijn en bi

zou zeker even naar de therapeut gaan (loop zelf bij bekkentherapeute) dan weet je waar je aan toe bent en welke oefening/behandeling geschikt voor jouw is

hier is bi door therapeute geconstateerd, een gyn of vk kan er 'niets mee'
    vanochtend zijn de 2 delen van mn schaambot op de plek gezet (auw) hier verschuift alles behalve daar waar t hoort te zitten

overigens kan door je benen zakken en dat de pijn doorstraalt naar je benen weldegelijk van bi komen is mij vertelt

19. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    auw!! kunnen ze dat ook rechtzetten je schaambot? bij mij zet ze iedere week mijn (linker achter) bekken dan wel recht maar wist niet dat dat ook met je schaambot kon? die doet ook zo vreselijk zeer bij mij..maar dacht dat daar weinig aan te doen was..

20. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ja kan degelijk (wist ik ook niet wist wel van de botten achter maar die willen niet lukken)

maar nadat ze het heeft gedaan ging t vanochtend soepeltjes
    om 4 uur boodschapjes gedaan en t is weer feest
    dus of je er veel aan hebt
    ook kreeg ik t advies om evt een koude compres te gebruiken op t schaambot;) weet niet of ik daarop zit te wachten maar goed ;)

Share This Page