net zwanger en bekkeninstabiliteit

Discussion in 'Zwangerschap' started by wendy160981, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

bekken = schaambot he meiden..

Bekken is een verzamelnaam voor alle botten in het heupgewricht.
    Alleen zeggen we vaak bekken als we de achterste botten die je in je bil voelt bedoelt.

Mutsy: klopt hoor doorstraling kan ook van bi, maar omdat chantal zo duidelijk de doorstraling benen, onderrug over de bil zei en geen botpijn aangaf dacht ik gelijk aan ishcias..

dit gehele deel is het bekken;) trouwens.. de pijn van bekkenpijn zit dus in de symphisis en de si gewrichten, daar verweekt het kraakbeen.
    Bij bi kan 1 kant van bijv. het si gewricht ligt omhoog gedraait staan en dat moet dan weer terug, kan dus ook zo zijn dat bij het schaambot 1 kant wat gedraait is omhoog/naar beneden.

ischias is een zeuw die door bijna je hele lichaam loopt en over het bekken loopt aan de achterkant, daarom kan je daar ongeveer de zelfde pijn van hebben.

2. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    zelf gelukkig geen ischias *afkloppen* herken t wel door bi deels vandaar

ja dat schaambot bij bekken hoorde wist ik maar niet dat ze ook dat 'recht' konden zetten ;)

3. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ja weet ook dat je schaambot bij je bekken horen..maar wist ook niet dat ze dat recht konden zetten indien het scheef staat..lijkt me nog pijnlijker dan je achter bekken recht zetten..

4. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    tja ik weet het..heb het met mijn achterste bekken...je kan er weer even tegen aan maar daarna is het weer feest helaas.. haha ja heeft ze tegen mij ook gezegd! Als je ff hebt gelopen en hebt veel pijn daarna dan juist met koude compressen ertegen aan...ipv een warme douche of een kruik bijvoorbeeld.. ik hou het wel bij de oefeningen en vooral rust..rust en nog eens rust..;)

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Sjonge jonge, er komt heel wat bij kijken :(

6. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ mrshair t is idd veel aanpassen ed
    maar zou echt even al is t maar 1 keer naar de fysio gaan zodat ze kunnen zeggen wat het is :) weet je ook waar je aan toe bent en sta je sterker tegenover werkgever als je in de ziektewet ga

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Vanmiddag bij de arboarts geweest en die was er snel klaar mee... Met ingang van vandaag 5u werken ipv mijn normale 9u... En heeft me naar een bekkenfysiotherapeut verwezen...

8. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    hoop dat de fysio snel iets voor je kan doen!

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Me too... Ik herkende jullie verhalen, dus ik was er al bang voor. In minder extreme mate hoor, ik kan bijvoorbeeld mijn benen wél tillen als ik op m'n rug lig. Maar verder merk ik dat ik iedere dag meer en eerder pijn heb.

10. yaika

yaika Actief lid

Jul 7, 2010
    215
    0
    0
    hallo meiden

Ook ik mag vanmiddag naar de fysio ivm bekken pijn. Als ik alle reacties hier zo lees is het bij mij gelukkig nog niet zo erg.
    Ik werk ook in de thuiszorg (huishouding) en na een dag werken en natuurlijk mijn eigen huis gedaan te hebben kan is 's avonds echt niet meer omhoog komen als ik in mijn bed lig. Ik moet dan echt eerst op mijn zij gaan liggen en zo op staan. Ook lopen gaat 's avonds niet meer goed, ik loop als een oud vrouwtje.
    Herkennen jullie dit?

Nu heb ik me gister ziek gemeld en heel rustig aan gedaan en had ik 's avonds nergens last van.

Ik hoop natuurlijk dat de VK er naast zat met haar diagnose aangezien ik pas bij de 13 wkn ben. Ik zal het vanmiddag wel horen maar volgens haar zit ik helaas voorlopig thuis.

11. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Ha meiden,
    ik kom even om het hoekje gluren.. Ik heb sinds 2 weken een zeurende,stekende pijn nét boven m'n bil, en het straalt dan uit naar de bovenbenen.Activiteiten zoals lopen en staan zijn pijnlijk :( Hoort dit bij bekkeninst.?

12. roandyja

roandyja Lid

Nov 25, 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hier helaas nog iemand met bekkeninstabiliteit.
    Bij mijn eerste zwangerschap totaal geen last gehad, bij de tweede begon het met 10 weken. Hele zware zwangerschap geweest en kon alleen maar op krukken lopen en de laatste maanden in een rolstoel. Er was me toen geadviseerd niet meer zwanger te worden...
    Dat gebeurde onverwachts wel. Heel erg welkom maar wel heel zwaar. Na beide zwangerschappen is de pijn nooit weggegaan. Ben al 3,5 jaar bij de fysio en ben ook al bij het spine & join geweest, een revalidatiecentrum. Maar helaas niks werkt. Nu heb ik er ook nog fybromialgie (weke delen reuma) bij wat natuurlijk ook niet helpt.
    Nu weet ik sinds 3 weken dat ik opnieuw zwanger ben, door de pil heen... Het is nu allemaal heel dubbel, vandaag een mooie echo gehad met kloppend hartje! En ja, ik ben er blij mee en het is zeker welkom, maar de kans is groot dat ik voorgoed in een rolstoel beland en dat is op zijn zachts gezegt wel erg heftig.
    Ik heb nog 3 kinderen rond lopen waar ik voor moet zorgen, dat lukte me al bijna niet voordat ik zwanger was, laat staan de komende maanden. Er moet dus van alle kanten hulp gaan komen...
    Maar we proberen positief te blijven!
    Sorry voor mijn erg lange verhaal...

13. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    dat kan, maar je hebt bekkenpijn en echt bekkeninstabiliteit alleen een fysio kan je er echt antwoord op geven (liefs wel echt een bekken fysio) succes!

14. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ roandyja... wow wat heftig, heel veel sterkte en succes! en hopelijk veel momenten alsnog om te genieten

15. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    zo een tijdje niks laten horen van mezelf hier op dit onderwerp, dus maar eff de ontwikkelingen bij mij.

ik loop nu 3 wk bij de fysio en het gaat veel slechter dan ik zelf dacht.
    de achterbanden van mn bekken ( op mn bil ) gaat op instorten.
    rechts heb ik nu elke dag pijn en kan amper lopen.
    de band die ik toen had via internet was gewoon een buikband om mn buik te ondersteunen maar niet goed voor mn bekken dus.
    ik leef nu al 2 dagen op paracetamol omdat de pijn niet te houden is.
    vooral met mn heupen ineens draaien lijkt het net of iemand met een mes in bekken zit te draaien.
    behoorlijk pijnlijk dus.
    ik hoop dat ik mn zwangerschap gewoon lopend uitkom maar de fysio zegt al dat er een grote kans bestaat dat ik toch op krukken moet gaan lopen, maar ja beter dat dan dat ik in een rolstoel kom.

kussie

16. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    wendy wat kl*te dat t zo veslechterd.... via je fysio kan je goeie bekkenbanden kopen, hun kunnen je dan ook adviseren wat bij jou het beste zal zijn

hier zit ik inmiddels in bekkenband en band voor rug en buik van de fysio, maar ik sta nog overend dankzij de banden :)

ook slaap ik max 3 uurtjes p/nacht door de BI, gyneacoloog wil me aan de slaapmedicatie hebben erdoor omdat ie bang is dat ik t eind niet ga halen zo

17. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    he musty
    ik heb een andere bekkenband van de fysio gekregen maar eg werken doet het dus niet.
    deze zit erg strak om mn onderbuik heen dus erg fijn zit dat niet.
    woensdag ga ik weer erheen en dan krijg ik als het goed is een andere band aangemeten.

ik heb eg zoiets van dit gaan nog een lange 23 wk worden voor mij.
    maar gelukkig heb ik een vriend die heel veel voor me doet en me ook remt als ik weer eens te veel doe, vooral als ik me goed voel ga ik teveel doen en daarna heb ik heel veel pijn.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier komt het ook alweer terug. heb met mijn baas afgesproken om na de echo volgende week over vervangend werk te gaan praten, mijn huidige werk wordt te zwaar.

19. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ marieke succes!

@ wendy.... helaas kan je niet opfleuren t zijn ook lange weken met continue pijn, hier nog zon 13 wk te gaan

hier heb ik een bekkenband die nu onder mn buik door gaat mssn is dat een idee?

tja ik probeer sochtends mn aangepaste rondje in t huis te doen met die band om en dan boodschappen.... zodra je de band af doe krijg je de pijn 2x zo hard, had de fysio me al voor gewaarschuwd
    en opletten ook nog eens voor weeen waar ik vanaf wk 20 mee loop
    maar met een rondwaggelende dreumes moet je toch iets :) gelukkig loopt ze nu helemaal zelfstandig los binnen en buiten en dat scheelt enorm:)

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier ook veel last van mijn bekken, heupen, en rug...pffff
    Kan ook niet te lang zitten, lopen of liggen, is zo frustrerend!
    Heb er al last van vanaf een week of 8en werd steeds erger..

Als ik een goede dag heb, doe ik ook gelijk weer teveel...pfff, en dan loop ik 's avonds weer als een pinguin, dan heb ik echt mezelf er mee te pakken

Morgen moet ik voor het eerst naar de fysio, (speciaal voor bekkenproblemen in zw.) En ben heel erg benieuwd wat zei zegt!
    Heb namelijk ook redelijk zwar werk...schoonmaak...en dan 's morgens, en 's middags, dus 2x per dag (5 uur per dag)
    Zal ook morgen met de fysio bespreken wat ik wel en niet kan doen op het werk

Share This Page