Hoi allemaal, Ik ben heel pril (4,5 week) zwanger. Ik wil het heel graag tot 12 weken geheimhouden op het werk, maar zit wel met het volgende probleem. Mijn afdeling heeft op dit moment geen BHVer. Ze hebben mij onlangs gevraagd om BHVer voor de afdeling te worden en ik heb ja gezegd. De cursus van twee dagen is volgende week. Maar, volgens mij is het nu helemaal niet handig als ik de enige BHVer ben op de afdeling. Als zwangere ben je niet volledig inzetbaar lees ik op meerdere sites. Bovendien zal ik over over een tijdje bijna een half jaar thuis zijn, als alles goed gaat. En daarbij, na mijn verlof wil ik parttime gaan werken en ben ik dus ook niet de perfecte BHVer. De BHV cursus kost ongetwijfeld een hoop geld en ik wil mijn werk niet laten betalen voor iets wat hen eigenlijk nu niet zoveel zal opleveren. Maar aan de andere kant wil ik eigenlijk ook nog niet vertellen dat ik zwanger ben. Wat zouden jullie doen: alsnog de cursus volgen (en dan maar pech gehad voor mijn werkgever) of het eerlijk vertellen voor ik de cursus ga volgen? Ik had natuurlijk al meteen nee moeten zeggen (ik wist tenslotte dat wij een kindje wilden), maarja daar heb ik toen verder niet over nagedacht. Stom...
Heb je je eerste echo al wel gehad inmiddels? Misschien dat je je baas wel zou kunnen vertellen dat je zwanger bent maar dat het heel pril is en dat je wel graag naar de cursus wilt maar dat je niet weet hoe dit ingevuld moet worden in de toekomst? Bij ons op het bedrijf hebben we drie BHV mensen rondlopen voor 8 mensen in totaal 😂 Dat is ook een beetje veel natuurlijk maar misschien nog iemand erbij zou ook handig zijn? Je moet niet vergeten dat jij ook zonder je zwangerschap of als moeder zijnde niet altijd op je werk bent. Door ziekte of een vrije dag. Dus met 1 BHV-er hou je dit probleem altijd natuurlijk... Denk dat je baas dit oom wel weet...
ik was 12 weken zwanger bij de herhaalcursus van een dag. Had last van mijn bekken en heb dit aangegeven en kreeg bij de simulatie geen rol waarbij ik een sprintje moest trekken. Ging voor de rest prima
Ik zou de cursus gewoon doen, maar wel bij je leiding gevende aangeven dat het wel een goed idee is als nog iemand de cursus doet. Je kunt ook ziek worden, je been breken of op vakantie zijn en dan moet er ook een bhv-er zijn.
Ja maar behalve dat ts nier volledig inzetbaar zal zijn als bhver...Wilt ze ook haar prille zwangerschap nog graag geheim houden rot tenminste 12 weken. Dus ja...wat moet ze dan tegen haar werkgever zeggen
Ik denk dat het ook afhangt van de BHV curcus die je volgt. Ik ben zelf al jaren BHVer, en de curcus + herhalingen die wij elk jaar doen vindt ik best te doen. Ook nu ik zwanger ben, maar dit is mijn persoonlijke mening. Ik zou de curcus dus ook gewoon gaan doen en verder niets vertellen over mijn zwangerschap. Of TS moet nu al lichamelijke klachten hebben, waardoor ze hinder ondervindt. Neem aan dat er nog wel meer collega's de curcus gaan volgen? Weet niet hoe groot het bedrijf is, maar 1 iemand op een afdeling lijkt mij wel heel erg weinig. Bij ons werken ong. 220 mensen in het bedrijf, zijn trouwens nooit allemaal tegelijk aanwezig en hebben geloof ik een stuk of 40 BHVers waarbij er een mix is van mensen die 40 uur werken maar ook mensen die tussen de 6 en de 25 uur werken....
Ik zou de bhv cursus gewoon doen. Het is aan je werkgever, om te beslissen dat het wel handig is als nog iemand BHVer wordt. Bij ons hebben ze er gewoon voor gekozen om iedereen op BHV cursus te sturen. Dan is iedereen geschoold en kan iedereen ook handelen als dit nodig is. Maar om terug te komen op jou, het staat ook gewoon goed op je CV. Lekker de zwangerschap met 12 weken pas vertellen. Ik kreeg bij mijn eerste zwangerschap een miskraam. Ik was blij dat ik het op mijn werk nog niet vertelt had, anders krijg je daarna steeds de vraag: ennn ben je alweer zwanger? Had ik helemaal geen zij in.