Net zwanger en bloedverlies

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Sassie1981, Oct 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Wat kan een mens zich onzeker en rot voelen zeg.
    Heb de hele dag al lichte buikpijn, het gevoel alsof ik opgesteld moet worden.
    Net naar de wc en had ik heel licht bloedverlies. Niet helder rood, meer roze.

Ik weet dat het goed kan gaan, maar op dit moment voel ik mij behoorlijk down..

2. MrsP

MrsP Actief lid

Oct 14, 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow, jeetje, dat is wel even schrikken zeg. Het hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar bereid je erop voor dat het wel kan.
    Hoe staat het er nu voor? Al meer bloedverlies of is het erbij gebleven?

Sterkte!

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Ohh meid, dat is zo killing, ik weet er alles van.
    Bij mij begon het vorige week zondag met een beetje bloedverlies en dat tot woensdag. Elke avond 1x bloedverlies gehad. Een klein beetje maar, maar wel genoeg om je ongerust te maken.
    Ik heb toen ook een paar keer het ziekenhuis gebeld maar zo lang ik geen krampen er bij kreeg en erge buikpijn moest ik me niet ongerust maken want dit komt vaker voor. Gisteren en vandaag geen bloedverlies meer gehad dus ben wel weer gerust gesteld.

Hopelijk valt het allemaal mee! Wanneer mag je voor de eerste echo?

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Dank je!
    Heb net weer gekeken. Het lijkt alsof het minder is geworden, maar de buikpijn heb ik nog steeds. Ik ga lekker een warme douche nemen en maar hopen dat het onschuldig was.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Buikpijn kan komen door het bloed dat de baarmoedermond prikkelt.
    Verveld die onzekerheid :(

6. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    ShallY, fijn dat het bij jou over is gegaan. Hoe ver ben jij?
    Ik weet nog niet wanneer ik een echo zou krijgen. Ik moest mij via de site aanmelden bij de verloskundige en dan nemen zij contact op.
    Ik heb 6 jaar geleden 2 miskramen gehad en hoopte dat nooit meer mee te maken.

7. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Bamjolan, inderdaad onzeker. Afwachten, meer kan ik niet doen.

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Ik ben morgen 7 weken, en het bloed verlies begon met 6+1 tot 6+4.

9. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Dat is schrikken meid, ik hoop dat het bloeden gauw stopt. Het kan nog van de innesteling komen, en je baarmoeder is nu sowieso goed doorbloedt door de zwangerschap en kan er veel sneller een vaatje bloeden bij het geringste..

Ik blijf voor je duimen dat het allemaal goed zit en blijft.

10. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Honeybeeb, super lief van je!

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik weet precies hoe je je nu voelt. Onthoud dat niet al het bloedverlies einde verhaal is, maar hou er rekening mee dat het kan.
    Ik zal voor je duimen, dit kleintje moet bij je blijven!

12. conejita

conejita Fanatiek lid

Jul 14, 2013
    3,311
    248
    63
    Female
    customer service
    Spanje
    oef wat vervelend. kun je niet voor de zekerheid naar de vk of echo laten maken? dan heb je zekerheid...

sterkte en succes!!

13. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Was gisteren zo moe dat ik om 22u lag te slapen.
    Heb nog steeds bloedverlies, alleen is het heel donkerbruin. Verder nog steeds ongesteldheidspijn. Geen krampen , maar gewoon dat zeurderige gevoel.
    Ik wacht het weekend af. Maandag de verloskundige maar bellen.
    Wachten wachten wachten...een hele opgave voor een ongeduldig type als ik ;)

14. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Het komt veel voor dat vrouwen bruin/bloedverlies hebben terwijl er niets aan de hand is. Het kan zijn dat er, door de sterkere doorbloeding in je baarmoeder, een vaatje is gesprongen of dat je baarmoeder zich nog aan het vormen is of ...
    Er is natuurlijk een kans dat er iets mis is, ik wil je niets voorliegen maar probeer zo positief mogelijk te denken!!! Het komt meer voor dat het goed gaat dan dat het fout gaat hoor.

Dat wachten en die onzekerheid is echt vreselijk hé. Kan je niet contact opnemen met je huisarts om eventueel je bloed te laten onderzoeken (HCG)? Meestal staan die daar wel voor open.
    Ik duim heel hard mee!!!

15. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Dank je! Maar het is nu weekend en dan kan ik hier alleen bij de huisartsenpost terecht. Denk niet dat ze dit als spoed zien.
    Ik wacht het gewoon even af..

16. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Ik zie nu dat jij een miskraam hebt gehad. Hoe is het met je?

17. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Bruin is oud bloed en die ongesteldheidspijn is heel normaal in het begin van een zwangerschap.

Ik zou indd morgen eventjes de vk bellen en alles uitleggen, wie weet stuurt ze je door naar het ziekenhuis om bloed te prikken of ze adviseert je om het even langer aan te kijken, want het kan zijn dat het oud bloed ineens stopt.

Succes meid!

18. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Hmm, het bruinverlies is nu heel weinig. Geen ongesteldheidspijn meer. Geen steekjes, die ik de afgelopen dagen wel heb gevoeld.
    Ben benieuwd welke kant het op gaat.
    Blij dat het bloeden nu minimaal is, maar ik vraag mij wel af waarom ik geen steekjes meer voel in mijn buik.
    Jee,wat lijkt de maandag ver..

19. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Lief van je om dat te vragen.
    Fysiek aan de beterhand maar emotioneel denk ik dat de echte klap nog moet komen... ik was nog maar net gewend aan zwanger zijn.
    Ik ben heel blij dat je geen last meer hebt, dat lijkt me toch een goed teken te zijn hé! Pff, idd nog lang wachten.
    Hou je ons op de hoogte? Mijn duimen draaien overuren voor jou ;)

20. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Zo herkenbaar en je wordt er echt gek van, ik weet er alles van. Bij mij begonnen met 5 weken. Een veeg rood of roze bij afvegen en dan een beetje bruin gepruttel. Af en toe buikpijn maar het zette nooit door tot flinke kramp of rugpijn. Ik mocht met 6 weken pas een echo, eerder zou er niets te zien zijn. Ook hcg prikken deden ze niet want dat zegt ook niets. Dus met lood in de schoenen naar de echo. Daar bleek wel een embryo te zitten en zelfs een ieniemienie flikkerend hartje. Oorzaak voor het bloedverlies werd gesteld op stukje loslaten van de vruchtzak. Gerustgesteld weer naar huis. Prompt de twee dagen erop behoorlijk bloedverlies en een nacht ook echt wakker gelegen van aardige menstruatiekrampen. Wat was ik bang... Dus met met 6 wkn 3 dgn kregen we weer een echo. En daarop was een flonk gegroeid ukkie te zien met een duidelijk en snel hartje! Nu was er een vlek bloed te zien in de baarmoeder, los van de vrucht. Er zou nog zeker wel meer bloed kunnen komen. Inderdaad kwam er heel af en toen tot week 12 een beetje bruin, maar ook bij 8,5 wk en 10,5 wk was alles perfect. Toch duurde het nog wel tot en met gister voordat ik erin durfde te geloven. Gister een 16 wkn echo gedaan en ineens is het een echt kindje, wow! En sinds week 15 voel ik hem ook al, gelukkig.
    Dus tsja, het kan echt ook gewoon goed gaan. Bel maandag een vk en vraag om een echo vanwege bloedverlies. Bv hier in het umcutrecht hebben ze een speciale vroege zwangerschapspolivoor dit soort echos.

Succes!

Share This Page