Placenta aan de voorkant

Discussion in 'Zwangerschap' started by Leila W, Mar 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leila W

Leila W Lid

Mar 23, 2009
    26
    0
    0
    De vk vertelde even tussendoor dat de placenta aan de voorkant ligt dus tegen de buikwand. Wat wordt daarmee bedoeld? Moet ik me nu zorgen maken.

Groet,

Leila

2. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Nee hoor, helemaal niet. Het betekend gewoon wat het zegt. Dat het aan de voorkant ligt.
    Het kan zijn dat je dan niet zo snel je kindje voelt schoppen.
    In zelfdzame gevallen kan je placente voor je baarmoedermond komen te liggen. Dan kan je niet op een natuurlijke manier bevallen. Maar ik zeg al, dat is in zeldzame gevallen.

Bij mij ligt mijn placenta ook aan de voorkant. Ik ben er alleen maar blij mee. Ik kan 's nachts nog heel goed slapen en word niet wakker geschopt. Ik merk er verder niks van.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Nee joh, geen zorgen maken! Het is gewoon toeval waar je placenta terechtkomt in je baarmoeder. Prima als 'ie tegen de buikwand aanligt, doet 'ie bij mij ook en bij nog een heleboel andere vrouwen...

Niet verwarren: een aan de voorKANT liggende placenta is niet erg, maar een VOORLIGGENDE placenta aan het eind van je zwangerschap of bij je bevalling (mogelijk) wel (dan bedoel ik voor je baarmoedermond). Als dit vroeg in je zwangerschap zo is, kan de placenta nog altijd naar boven opschuiven.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oh, dat maakt niet uit hoor, hij kan overal liggen, het kan alleen problemen geven als hij voor je baarmoedermond ligt. Als hij aan de voorkant van je buik ligt, worden schopjes enzo er vaak wat door gedempt, dus kan het zijn dat je het later voelt dan gemiddeld.
    Ik had vorige zwangerschap en heb ook deze zwangerschap de placenta aan de voorkant en voel het in allebei de gevallen al vanaf een week of 13 a 14. En ik voel het allemaal prima.

5. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    ik heb ook me placenta aan de voorkant

ik boelde de kleine met 22wk ongeveer voor het eerst

6. Noushis

Noushis Actief lid

Sep 16, 2008
    336
    0
    0
    Ik heb de placenta ook vooraan...

Voorlopig voel ik ons kleintje nog niet, en ben nu 20 weken en 5 dagen...

7. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant.
    Voelde de beeb met ongeveer 19 weken.
    Geen zorgen maken hoor!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je rhesus-nagatief bent, moet je wat meer opletten met stoten.

Voorliggende heeft overigens niets te maken met onderliggende; de placenta verschuift niet zomaar.

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    De placenta verschuift niet, maar door de groei van de baarmoeder kan 'ie toch wat anders komen te liggen ten opzichte van de baarmoedermond. Ik had mijn placenta helemaal in het begin vrij laag liggen aan de voorkant, nu is 'ie netjes mee omhoog gegroeid.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, die van mijn ligt nog steeds laag onderin, vooraan. Maar de vk verzekerde mij dat die daar vastzit en zeker nu de baby is ingedaald niet meer voor de baarmoedermond kan komen te liggen! ;)

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant, het enigste is dat je je kindje altijd wat later voelt en minder voelt als bij mensen waar de placenta bijv aan de achterkant ligt...
    Voel de kleine nog maar een klein beetje, beetje bubbels onder in mn buik telkens!

12. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik heb de placenta ook aan de buikwand liggen. Ik voelde de kleine al met 16 wkn.

13. kaatje24

kaatje24 Actief lid

Sep 17, 2008
    132
    0
    0
    hier ook placenta aan de voorkant
    en moet eerlijk zeggen dat minder voelen .....hmmm.......
    vanaf 18 weken voelde ik de beeb en vanaf 20 wkn toch echt heel duidelijk
    leek/lijkt afentoe wel een voetbalwedstrijd
    dus minder hoeft ook niet altijd
    mischien wat gedempter? en ook iets minder duidelijk wat er nou uitsteekt aan de voorkant als ie bezig is.......voetje hoofd..elleboog, knie ehmm vuist.....billen......
    soms heel ondeduidelijk
    maar druk is het wel
    hahah :)
    zelfs nu nog
    bij de vlosk gaat ie aldoor netje in de houding liggen met koppie naar beneden en billen rechts van mijn navel
    maar de kleine boef draait en wriemeld dat het een lust is
    voeld um zitten op de fiets al in de houding gaan liggen, 5 minuten voor ik bij de vlosk binnen kwam
    echt een boef
    ze geloofde me niet helemaal geloof ik toen ik zei dat ie nog flink aan het draaien was...........

14. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    mijn placenta ligt ook aan de voorkant..

voel nu sinds kort af en toe kriebeltjes en plopjes in mijn buik, en dat schijnt de baby te zijn..

maar mijn vk zegt dat het wel tot 27 weken kan duren voor ik de baby echt voel schoppen..

hoop zo dat ik de baby eerder voel..

15. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik had bij dice ook de placenta aan de voorkant en voelde meneer met 14 weken al

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bij mij was ie ook aan de voorkant,voelde hem al met 15 weken desondanks.

17. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hier ook aan voorkant.. voelde beeb al erg vroeg, rond 12 weken.. maar tis wat makkelijker als je weet wat je kan voelen, je herkent je kindje sneller.
    nu ben ik bijna 30 weken, voel beebje nu harder trappen, maar niet als die tegen placenta aandreunt.. hij moet er wel langs gaan, dus onder in buik of echt aan zijkant.
    ik zie jammer genoeg ook mijn buikje nog niet bewegen.. zal ook wel door voorkantligging komen.

18. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hierook aan de voorkant en bij de 1e zwangerschap ook.

Bij de 1e zwangerschap kon ik de beeb maar nauwelijks voelen, maar deze al vanaf 18 weken en erg duidelijk. Dus het wil idd niks zeggen.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,889
    113
    Mijn eerste zwangerschap had ik de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde mijn zoontje toen al met 18 weken.

20. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    zoals al gezegd is is het gewoon de plaats waar je placenta zich gehecht heeft dat kan op elke willekeurige plek in je baarmoeder. het is alleen zo dat men zegt en de ene bevestigd dat de andere niet dat je met een placenta aan de voorkant de bewegingen later en minder voelt. dat is alles. bij mij ligt hij deze keer rechts voor. het verschil wat ik merk is nu ik verder in de zwangerschappen kom dat de bewegingen dieper van binnen zitten. op mijn blaas en stuitje en mijn zitbotten zeg maar. en dat ik veel last van mijn rug en schaambeen heb. ik voel hem ook gewoon aan de voorkant maar ik kan iets minder duidelijk voelen of het een beentje of ruggetje of voetje is ofzo zeg maar wat ik voel. bij de andere 2 "stak" er welleens een voetje uit en butste mijn buik op en neer. dat is nu iets minder. maar hé elk kindje is op zich ookal anders dus of dat nu door de plaats van de placenta alleen komt ik heb geen idee. als je je de volgende keer bezorgd maakt om een uitspraak van de verloskundige moet je haar meteen aan haar jasje trekken en het vragen. je hebt je nu ook onnodig zorgen gemaakt. en dat hoeft niet. ze heeft er waarschijnlijk geen erg in dat je door een uitspraak van haar van slag bent geweest.

Share This Page