Hallo... Even in het kort het bevallingsverhaal van mijn zoontje: Ik werd ingeleid i.v.m hoge bloeddruk en eiwit in de urine. Ik was toen 38,3 weken zwanger. Inleiden ging op zich goed, ik had weeenstorm na weeenstorm (wat enorm heftig was) en vanaf één uur 's middags zat ik op 5 cm ontsluiting. Verder dan 5 cm is het niet gekomen omdat m'n zoontje's hartslag steeds verder naar beneden ging. Hij had het moeilijk. Uiteindelijk 's avonds nog aan de weeenremmers en naar de OK. Een keizersnede. Omdat m'n zoontje er toen ook niet uitkwam hebben ze hem met de vacuuumpomp uit m'n buik getrokken. Ik heb veel narigheid van de keizersnede bewust meegemaakt.. veel geduw en getrek gevoelt, op het randje van pijn (was natuurlijk wel verdoofd) Nu ben ik dolblij weer zwanger te zijn, maar ook erg bang voor de bevalling.... Is de kans op een keizersnede nu ook groter? Of zegt deze bevalling echt helemaal niks over een volgende?
Hoi, Je hebt wel een iets grotere kans dat de ontsluiting weer stagneerd maar dit hoeft absoluut niet perse zo te zijn. In verband met uitputting van de baarmoeder met het litteken zullen ze in het ziekenhuis het wel wat strengeren de gaten houden. Groeten evelien
Hallo, Gefeliciteerd. Bij een inleiding zien we vaker een weeenstorm dan als je zelf begint, dit komt door het infuus wat je krijgt. Het wil niet zeggen dat je nu weer een keizersnede krijgt, elke bevalling is toch weer anders. Bespreek met je verloskundige je angst voor de bevalling zodat zij het met jullie kan bespreken en evt. op tijd in de zwangerschap je bij de gynaecoloog laat zien (want tot 36 wkn mag je onder controle van de verloskundige daarna ga je na de gynaecoloog ivm keizersnede in de voorgeschiedenis) zodat je met de gynaecoloog een plan kan maken voor de bevalling. Groetjes Ineke
hihi jullie hebben beiden bijna tegelijk gereageerd! Bedankt voor jullie reacties.. Vanaf het begin van de zwangerschap zal ik al bij de gyn. zijn i.v.m schildklierprobleem. Ik zal met haar m'n angst bespreken... Hopelijk inderdaad wat meer toezicht tijdens de bevalling en indien nodig eerder een keizersnede..