Hehe heb em al gezegd dat poepluiers nog harder stinken en dat die die gewoon zal moeten verschonen. Zijn gezicht betrok al
Sowieso altijd een goed idee om (dieren)uitwerpselen enkel weg te halen met handschoenen. Maar wat betreft hamsters en konijnen: zij kunnen toxoplasmose zelf oplopen maar het níet verspreiden via de stoelgang. De cyclus stopt inwendig bij hen en gaat pas verder via de kat indien de kat er z'n maaltijd van maakt
hier maak ik ook elke dag nog de kattenbak schoon, zonder handschoenen, met een schepje, was heel goed mijn handen nadien. Alleen de kattenbak zelf schoonmaken doe ik met handschoenen... Ik doe het al jaren, waarom zou ik nu ineens toxo ervan krijgen... Ik dacht altijd dat ik er al immuun voor ging zijn, met die katten, maar blijkbaar niet
Heb alleen dit gelezen, de andere reacties niet, maar wilde je mijn eraring delen. Ik heb zelf ook 3 katten en toen ik zwanger bleek te zijn is mijn man de bakken gaan verschonen. We hebben echter wel bij t bloedonderzoek laten testen of ik al antistoffen tegen toxoplasmose had. Helaas heb ik dat niet, maar jij kan t eventueel ook laten onderzoeken. Dit onderzoek wordt overigens niet vergoed, dus gaat uit je eigen risico. Maar die maak je toch wel op als je zwanger bent