Ik ben net zwanger en voel me sinds 2 weken flink beroerd. Ik heb constant het gevoel dat ik flauw val, ook als ik zit of lig. Ik kan niet te lang staan want dan duizelt alles me en ik heb constant flinke hoofdpijn. Hoort dit bij een zwangerschap of niet? Volgens vriendlief zie ik erg bleek en heb ik vaak blauwe lippen. Ik zit zelf te denken aan bloedarmoede. Ik bel morgen de dokter maar wilde toch graag wat reacties van jullie horen. Alvast bedankt!
Goed dat je even naar de dokter gaat! Het kan misschien ook van een lage bloeddruk komen, maar dat meet de dokter zeker op. Sterkte Met bloedarmoede of ijzertekort zul je wel een supplement krijgen. Slik je ook een multivitamine voor zwangeren?
Thanks voor je reactie Dot! Ja ik slik de Etos zwanger zijn pillen. Ben benieuwd wat de dokter zegt... Ik zal wel blij zijn als het over is, want zo slap voelen is ook niks!
Tja ik denk toch dat het wel een beetje bij de zwangerschap hoort. Als je bloedarmoede hebt is daar natuurlijk wel wat aan te doen, maar voor de rest... De eerste 3 maanden kun je je aardig beroerd voelen.
Helaas horen deze dingen bij de zwangershap, misschien dat je een te kort hebt aan ijzer daar kan je gewoon wat voor krijgen... Die hoofdpijn kan veroorzaakt worden door hormonen, veel vrouwen krijgen ook last van migraine als ze ongesteld moeten worden. Sterkte en gefeliciteerd met je zwangerschap !
Klinkt mij in de oren als ijzertekort... Heb er zelf ook last van en ijzertekort versterkt misselijkheid, dus een kuurtje is dan erg verstandig... Maar dat zal je VK je wel voorschrijven als het te laag is, (of je huisarts). Wat je verder zelf nog kunt doen, is roosvicee ferro drinken, groene groente eten, veel fruit en volkoren boord/pasta, zilvervliesrijst, enz. Als tussendoortje eet ik zelf evergreen: is volkoren en in de rozijnen zit ook weer veel ijzer... En verder gewoon voldoende rust nemen!
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik kan helaas de dokter niet bellen omdat mijn mobiel is afgesloten . Volgende week ga ik naar de vlos, dus ik zal het wel aan haar voorleggen. Voor nu dan maar de dingen eten en drinken die Rozemarijke voorstelt. Dank je!