zwanger / uitkering

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Appeltje1985, Oct 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Beste,

Mijn uitkering loopt tot 2 augustus 2013
    Op dit moment ben ik druk aan het solliciteren maar nog geen werk gevonden.
    Eind mei ben ik uitgerekend, klopt dat mijn uitkering dan loopt tot half november 2013?
    En wat als ik dan nog geen werk heb?
    (Mijn vriend heeft een goed betaalde baan)
    Zijn er dan nog regelingen waar ik gebruik van kan / mag maken?

Ik doe echt mijn best om een baan te vinden maar er reageren telkens 200 mensen op 1 vacature, dit is heel frustrerend.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

#2 UWV, Oct 8, 2012
    Last edited: Oct 9, 2012
    Beste achterhoekse,

Je wilt weten tot welke datum je uitkering loopt en of je nog gebruik kan maken van eventuele regelingen na je uitkering.

Ik ga er vanuit dat je een WW-uitkering ontvangt op dit moment.

Acht weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum bel je met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294) voor het aanvragen van de WAZO.
    Je mag zelf bepalen wanneer je met verlof wilt gaan (minimaal 4, maximaal 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum).
    Je WW-uitkering zal dan worden stopgezet per ingangsdatum van je verlof.
    Vervolgens ontvang je minimaal 16 weken WAZO.

Wanneer je nog altijd werkloos bent na je bevallingsverlof, kun je UWV vragen je WW-uitkering te heropenen.
    Je hebt namelijk nog niet je volledige WW recht opgesnoept.
    Het opnieuw aanvragen van je WW-uitkering doe je op de eerste werkdag ná je bevallingsverlof op www.werk.nl
    Ben je in de tussentijd uitgeschreven als werkzoekende bij UWV Werkbedrijf, dan dien je jezelf ook weer in te schrijven via www.werk.nl

Je totale uitkeringsduur zal dus minimaal 16 weken opschuiven. In jouw geval zal je tot minimaal 21 november 2013 een uitkering van UWV ontvangen.

Heb je geen recht meer op een uitkering van UWV en ben je nog altijd werkloos, heb je mogelijk recht op een Bijstandsuitkering (WWB).
    Dit kan het geval zijn als je met het totale gezinsinkomen onder het sociaal minimum komt.

Daarnaast kun je bij je gemeente of de Belastingdienst navraag doen of je in aanmerking kan komen voor andere regelingen.

Actuele informatie over zwanger zijn tijdens een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel succes bij het solliciteren en een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page