Net zwanger en geen honger.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Smurfje1, 10 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Ik ben nog maar pril zwanger en heb de hele dag door niks van honger, ik eet eigenlijk gewoon omdat het moet.

Ik loop ook totaal niet misselijk, wel ongelofelijk moe, prikkelbaar en mijn borsten wegen precies 20 kilo.

Zijn er hier nog zwangere die totaal geen eetlust hebben? Toen mijn zus zwanger was kon die bijna niet stoppen met eten dus ik dacht dat dat bij mij ook wel zo zou zijn, niet dus.

herkent iemand het?

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ja, ik had dat bij mijn eerste zwangerschap (inclusief al je andere klachten)! Is compleet normaal, just go with the flow en doe waar je lichaam behoefte aan heeft. Als het goed is, komt de eetlust vanzelf een keer terug! Gefeliciteerd trouwens :).

Smurfje1 vindt dit leuk.
  3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ja hoor heel herkenbaar. Ben ook best een aantal kilo afgevallen. Niet misselijk maar gewoon echt geen zin en behoefte om te eten. Het gaat nu iets beter maar eet nog steeds weinig.

Gelukkig groeit mijn buik en de baby goed. VK zegt dat het ook echt niks uit maakt zolang dat wat ik eet gewoon gezond is. Ik ben wel wat te zwaar van mezelf, is geloof ik anders als je ondergewicht hebt.

Ik maakte me er eerst zorgen om maar inmiddels vind ik het wel oké want weeg nu minder dan voor mn zwangerschap :roflmao:.

Smurfje1 vindt dit leuk.
  4. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Gefeliciteerd mrt je zwangerschap! En ja hoor is normaal, veel hebben ook totaal geen zin in avondeten. Als je je slap gaat voelen: toch proberen vaak kleine beetjes eten. En altijd wat eten bij de hand hebben als je ergens heen gaat. Ik was ook echt heel erg moe, gewoon aan toegeven als de situatie het toe laat!

Smurfje1 vindt dit leuk.
  5. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Gefeliciteerd! Ja hoor, ook hele tijd gehad, ook echt moeite met eten. Enige wat makkelijk naar binnen ging was pizza en chips dus ik ben niet veel afgevallen maar tot zo'n 16 weken ook niet aangekomen. Ik had een BMI van 20 en de vk maakte zich er totaal geen zorgen over, je baby pakt namelijk toch alles wat ie nodig heeft.
    Groente en fruit ging ook goed overigens. Neem eventueel een (zwangerschaps)multivitamine zodat je wel van alles binnen krijgt.

Smurfje1 vindt dit leuk.
  6. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Alles in je lichaam is een beetje van slag door de hormonen en gebeurtenissen. Op zich dus niet vreemd dat je minder eetlust (of juist meer) hebt dan eerst. Maak je er niet teveel zorgen over en eet kleine beetjes over de gehele dag.

Ik ben vanaf 5 weken zwangerschap zeker 10 weken misselijk geweest met spugen en dus aardig wat afgevallen. Maar vooral in het begin pakt je baby zeg maar wat ie nodig heeft en kan je lichaam dat prima door eigen reserves af te geven. Mits je geen ondergewicht hebt natuurlijk.

Probeer vooral genoeg vocht binnen te krijgen! Misschien door komkommer of waterijsjes te eten. Dat kreeg ik vaak wel binnen i.p.v. water/drinken.

Smurfje1 vindt dit leuk.
  7. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Dankjewel voor alle tips, blij dat ik niet de enige ben zonder honger. Ondergewicht zal geen probleem zijn ik heb een gewoon normaal gewicht. Water drinken is ook geen probleem met dit warme weer :)

8. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Waarom weeg je je borsten?

Smurfje1 vindt dit leuk.
  9. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    hihi ik weeg ze niet echt hoor :p het voelt gewoon aan alsof ze zo zwaar wegen is een manier van uitdrukken

nizzie86, 1BB en Liva vinden dit leuk.
  10. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier ook tot een week of 10 weinig eetlust, ineens propvol zitten. Toen was het ineens weg en nu is mijn eetlust weer normaal

Smurfje1 vindt dit leuk.
  11. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Heel herkenbaar.. had dit ook maar helaas sinds de 7e week echt goed misselijk en beroer erbij. Kan echt niet aan eten denken, behalve in een aantal dingen waar ik op dat moment echt trek in heb. Iets anders verdraag ik niet haha. Gewoon lekker eten waar je het meest zin in heb!

Smurfje1 vindt dit leuk.
  12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Bij 5 weken kan je er okk weinig van zeggen. Ik werd bijv pas bij 8 weken misselijk bij de eerste en moest toen de hele dag door droge crackers eten om niet over te geven. Bij nummer 2 had ik direct tot 14 weken geen eetlust. Daarna wel weer.

Gewoon je lichaam volgen!

chantalvl en Smurfje1 vinden dit leuk.
  13. Sofia84

Sofia84 Lid

7 apr 2017
    62
    10
    8
    Ik heb daar ook last van, tot dat ik trek heb in iets kleins, omdat ik denk moet toch wat eten. Zit nu week 6 misselijkheid komt in vlagen meestal smiddags

Smurfje1 vindt dit leuk.
  14. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Had ik de eerste weken ook, totdat ik na de misseljkheid plots veel trek en honger kreeg. Zegt nog weinig lijkt mij en geen zorgen maken, blijf gewoon gezond eten!

Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Yep, ben 8 kilo afgevallen in het eerste trimester. Pas met 30 weken zat ik weer op m'n startgewicht. Probeer te eten waar je trek in hebt. Zou dat alleen gezond willen eten een beetje laten gaan. Bij mij heeft dat afvallen er zo ingehakt deze keer dat ik niet meer op conditie ben gekomen en het een vrij zware zwangerschap is.

16. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik ben de eerste 10 weken 4 kg kwijt geraakt omdat ik minder eetlust had. Ik ben nu 20 weken, en zit nog steeds 2 kg onder mijn start gewicht.

17. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Als je tijdens de zwangerschap afvalt is het juist belangrijk om voornamelijk gezond te eten. Niet alleen voor jezelf, zeker ook voor de baby ivm afvalstoffen. Je geeft het zelf eigenlijk al aan wat afvallen met je lichaam doet tijdens een zwangerschap.
    Je lichaam voeden en niet alleen vullen!

nizzie86 vindt dit leuk.
  18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Dat zal wel maar als je drie weken lang amper wat gegeten hebt en niets binnen houdt en je opeens trek hebt in een boterham met frikandel kun je die beter wel eten ipv te denken oh niet gezond dus ik eet het niet en nog een dag niets binnen te krijgen.

19. Maan1989

Maan1989 Actief lid

26 apr 2017
    101
    54
    28
    Vrouw
    Ook net zwanger en al enkele dagen heel misselijk en bijna geen eetlust

20. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Heel herkenbaar, had hier in het begin ook last van. Eet nu wel meer maar het is nog niet zo dat ik vreetbuien heb of iets en eet eigenlijk niet veel meer dan ik deed voor ik zwanger was. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik in alles wat normaal en gezond was geen trek had en eigenlijk alleen trek had in eten van Mc Donald's, pizza, patat etc.

Deel Deze Pagina