Bedankt Moppie, hopelijk ben jij ook snel zwanger! Het nieuw huis is wel een lekkere afleiding. Hierdoor heb ik de week na mijn ovulatie niet gedacht "zou het deze maand raak zijn?!". Hier had ik geen tijd voor. Dus wie weet heeft dat wel geholpen. Mijn mannetje is met mijn vader nu de kozijnen aan het verven. Mijn vader denkt dat ik met de griep op bed lig. Je moet wat verzinnen. Ik ben wel strontverkouden, dus het is geen slecht excuus. Ik ga morgen de vk voor het eerst bellen (spannend!! ik vind het nog zo raar. ) en dan vraag ik het even voor de zekerheid. Ik heb namelijk bij de Gamma een verfmasker gevonden die alle dampen tegenhouden, dus dat zou evt. een optie zijn. Wij hebben ook gekeken of iemand anders onze kozijnen konden doen, maar we hebben aardig wat ramen en het zou uitkomen op 2000 (zwart) en dat vonden we toch wel erg veel geld. De kozijnen beneden zijn helemaal af, die heb ik nog gedaan (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was). Dus we zijn aardig onderweg! Alvast veel succes met jullie nieuwe huis en niet vergeten om ook te klussen in bed.
Ik ben gister voor de eerste keer naar de vk geweest. Erg spannend, maar ik vind het eigenlijk allemaal wel een beetje eng. Gister dacht ik even "waar ben ik aan begonnen?!", maar vandaag werd ik met een beter gevoel wakker. Maar ik heb even gevraagd over het verven. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, heb ik heel veel geverfd met alkyd-verf en heel veel schoongemaakt met terpentine. Dit was niet erg, zei ze. Want de eerste 5 weken staat het kind nog niet met jou in verbinding. Wel een opluchting. Ze raadde het af om verder te verven met alkyd-verf. Hier ben ik ook gelijk mee gestopt toen ik wist toen ik zwanger was. Verf op waterbasis kon geen kwaad zei ze. Je moet er alleen niet dagen mee aan de slag gaan. Wij gaan zo'n speciaal masker kopen die verfspuiters ook gebruiken. Ze kosten wel rond de 35 maar ik wil graag helpen en nu weet ik zeker dat ik geen verkeerde dampen inadem. En ik doe voor de zekerheid handschoenen aan. Iedereen succes met jullie nieuwe huisjes!