Dag dames. Ik ben zwanger en weet het sinds afgelopen zaterdag. Maar ik heb best wel krampjes in m'n baarmoeder. En ik las zolang er geen bloed is hoef ik mij geen zorgen te maken. Alleen alle moeders die ik spreek hebben hier geen ervaring mee... en dat maakt me best wel onzeker. Wie heeft hier nou wel ervaring mee?
Ik ben ook pas zwanger en heb zo nu en dan een licht steekje. Geen krampjes. Maar lieve schat.. Pak morgen de telefoon en bel naar de VK. Daar zijn ze voor he? Als je je zorgen maakt dan zou ik gewoon bellen!
Hey bedankt voor je reactie Ik heb de verloskundige gebeld en zij zegt ook: geen bloed, geen zorgen. Ik wil gewoon zo graag dat het goed gaat, dat ik bang ben bij ieder dingetje.... maargoed. Positief blijven over twee weken eerste echo!
Wat spannend! Ik heb de 16e mijn eerste echo. Dus als het goed is lopen we redelijk gelijk op . Is het je eerste? Het komt goed. Niet te druk maken!
Ik denk dat elke zwangere wel eens krampen heeft, had ik ook in het begin en de laatste weken weer! Volgeslnsmij inderdaad niks om je zorgen over te maken zolang je geen bloed ziet
Ik heb tot nu te dagelijks krampen. Lijken ergens wel op menstruatie krampen. Is het het beste mee te vergelijken. Dit is juist een heel goed teken gezien dat betekend dat je baarmoeder aan het groeien is. En gefeliciteerd natuurlijk
Aan het begin van de zwangerschap heb ik er ook last van gehad. Is indd een teken dat je baarmoeder groeit! Maar snap je onzekerheid, het blijft toch spannend !
@marijedh wat leuk zo dicht op elkaar! En ja het is mijn eerste inderdaad. Vandaar die onzekerheid haha. Maargoed, kan me wel druk maken... maar kan ook gewoon genieten van het feit dat ik zwanger ben En voor de andere dames, bedankt voor de reacties! Maakt me een stuk zekerder als ik hoor dat ik niet de enige ben
Ik heb ook tot nu toe iedere dag wel wat krampjes maar meer spierpijn gevoel lijkt het wel dus maak je geen zorgen. De vk zei ook tegen mij dat het normaal is evenals lage rugpijn zolang er geen bloed is zit het goed dus maak je geen zorgen en geniet ervan! Klinkt makkelijk gezegd,, vind het ook lastig en ben ook bang/onzeker maar het komt goed! 21ste heb ik eerste echo wegens medicatie die ik heb
Inderdaad, krampjes en lage rugpijn. Begin nu ook wel echt afkeur voor vlees te krijgen. Als ik het ruik joh... bah! En ik dacht dat zwanger worden zenuwslopend was, maar wachten op de eerste echo nog veel erger! Haha.
Heb ik ook al enkele dagen. Een trekkend gevoel in mijn lies en onderrug. Gisteren tot s'avonds wel niks en ik merk dat ik me minder zorgen maak als ik echt iets voel ... Nooit gedacht dat ik buikkrampen leuk zou vinden
Meid, je neemt me de woorden uit de mond haha. Nu ik aan alle kanten hoor dat krampjes positief zijn zonder bloed, is een keer niks voelen heel eng!
Haha, wij zitten toch raar in elkaar Ik voel wel duidelijk een verschil met de klachten die ik heb bij mijn menstruatie. Andere plek, ander gevoel (minder erg). Beetje alsof ik intense stretchoefeningen aan het doen ben Is allemaal ok, zolang ik men eten kan binnenhouden! Geniet ervan of probeer in ieder geval, doe ik ook mijn best voor
Buikpijn in de zwangerschap? | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Misschien handig om is te lezen blijkt gewoon echt normaal te zijn
Heb het heel erg gehad op het begin en nu af en toe een keer. Het is gewoon het groeien van de baarmoeder. Later kun je dat ook soms als menstruatiepijn voelen of je voelt het in je banden die oprekken, maar op het begin is het vooral menstruatiepijn wat he voelt.
Ik ervaar het inderdaad ook als menstruatiepijn. Maar zoals kanarie1988 zegt, is het wel minder pijnlijk zegmaar. Maar we gaan er gewoon lekker van genieten en afwachten
Ik hen zwangerschapskrampen gehad waarbij de zwangerschap goed verliep. Dit kon ik vergelijken met menstruatiepijn. Hooguit afgewisseld met darmkrampen. De lampen die ik gaf bij mijn miskraam kon ik niet plaatsen, die waren voor mij nergens mee te vergelijken. Ik weet niet hoe dit bij anderen is maar zo voelde het in ieder geval bij mij. Ik hoop voor je dat het goed gaat! Gefeliciteerd in ieder geval meer je zwangerschap!
gefeliciteerd !! ik ben 6 wk zwanger en sinds ik het weet heb ik ook alleen maar krampen alsof ik ong moet worden , was zo onzeker (nu nog ) heb de vk gebeld met 4 weken en moest langskomen voor een echo ze zagen alleen een klein vlekje moest gister weer komen voor een echo en het is zo erg gegroeid en het hartje klope al er gebeurt nu zo veel in je buik het is dus heel normaal dat je buikpijn krampen enz heb 😁 zou je vooral niet te druk maken makkelijk gezegt natuurlijk ben zelf ook in paniek als k wat voel . maar probeer vooral te genieten