Vind het nu alweer eng worden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djamila, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Gisteravond zat ik lekker bevallingsverhalen te kijken. Toen een vrouw begon te persen kreeg ik meteen de angst weer over me heen. Mijn vorige bevalling was een eitje maar dat persen, als ik er aan terug denk vind ik dat het ergste. Ik had echt het idee dat mijn hoofd uit elkaar zou spatten van de druk maar minder druk erop gaat ook niet.

Herkenbaar voor iemand??

2. Female

Female Niet meer actief

Probeer het gewoon een beetje over je heen te laten komen nu.
    Het is nog ver weg.
    9 van de 10 vrouwen krijgen minder angst als ze bijna gaan bevallen.
    Je bent het zat, nieuwsgierig, wilt bevallen. Vaak kijk je er dan zelfs naar uit om te bevallen. Je groeit er echt naar toe (mijn ervaring dan he ;))

3. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren ook gekeken. Bedoel je die vrouw die al uren van de pijn aan het kreunen was? Ik werd ook weer een beetje bang toen ik haar zag persen.

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ja die bedoel ik!!

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Phoe die heb ik ook gezien en heb het zelf nog nooit meegemaakt maar dacht echt wow.... ga ik ook zoveel geluid maken???

6. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Erg he om dat zo weer te zien. We zouden eigenlijk helemaal niet moeten kijken.

7. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    idd we zouden helemaal niet moeten kijken maar vind t wel interessant..
    binnenkort komt mijn eerste bevalling er aan..
    hoop niet dat ik zo als een koe ga loeien zoals die vrouw in bevallingsverhalen... ik moest gewoon t geluid er elke keer afzetten als ze weer in beeld kwam...werd er een beetje geirriteerd van!:)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vond die druk tijdens de bevalling ook niet fijn, het hele idee al niet. Nadat ik wat dingen had gelezen in duik in je weeen (dat zijn cesartherapie oefeningen en technieken als ik het goed herinner), was ik er wat geruster op. Kon de druk op mijn hoofd verminderen door mijn ogen open te houden en af en toe bewust mijn hoofd te ontspannen.
    Kan misschien helpen om een keer bij een cesartherapeut langs te gaan voor wat tips?

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    kep dat programma 1 keer bekeken

maar ik kijk t niet meer een vriendin zei me toen ze halfweg zwanger was:

ik kan er 100 theorieen op loslaten maar het gaat TOCH anders... dus laat t wel over me heenkomen

dus dat doe ik ook...

10. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Aaaah ik heb weg gezapt. Ik kreeg het spaans benauwd van dat mens! En dat gekreun.

Wordt voor mij mijn eerste bevalling. Hoe ga ik dit overleven denk ik soms weleens haha??!

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik krijg altijd tranen in mn ogen als ik op tv iemand zie bevallen :p
    ( ook van de orangebaby's reclames en K3 :S )
    toen ik van mn jongste zoon beviel was ik zo in shock dat ik geen seconde bang ben geweest of het me iig niet meer kan herinneren en deze bevallig was ook heel anders ald die van de oudste , ik heb het over me heen laten komen en hoop dat het deze keer ook zal lukken omdat ik nu voor de 3ekeer ga bevallen
    soms heb ik wel zoiets van whaaaaaaa dan moeten we weer :)

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nou toch maar wegzappen de volgende keer haha

En tja ik denk op dat moment zal het wel enorm pijnlijk zijn en meer dan heftig maar mensen doen het toch een 2e 3e en zelfs 4e keer dus het is te overleven :)
    Zegt deze dame die nog moet gaan bevallen whaha

13. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ik kijk het ook elke avond..
    Inderdaad die vrouw leek met dat hoofd wel op een paard.. :)
    Het word ook mijn eerste bevalling, ik ben ook wel even bang geweest. Maar word nu soms ook wel eens gek van mijn eigen gedrag, dat het van mij ook nu al wel die 39/40 weken mag zijn..
    Soms val ik dan weer terug van; oeh ja, maar als het begint.. en dan???
    Gaan bij mij van allerlei gevoelens door me heen!

14. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik was juist blij met de aflevering van gisteren: 2 vrouwen die NIET voor ruggenprik kozen. Normaal hebben ze allemaal ruggenprik en zappen ze nog ff tv en zegt de VK: Ok, nu mag je persen. Lijkt me niet helemaal realistisch haha.

Ik dacht ook altijd dat lawaai gewoon een teken van teveel pijn is, maar ik heb laatst het boek VEILIG BEVALLEN van Beatrijs Smulders gelezen en daarin stond de uitleg dat dit juist ook kan helpen om gewoon de weeën op te kunnen vangen en zelfs te bevorderen (sommigen kunnen nl. met ademhalingsoefeningen de wee zo goed opvangen dat ze lichaam compleet onder controle krijgen, maar de ontsluiting niet vordert) Vond ik wel geruststellende gedachte.

(ben zelf groentje hoor, hoop volgend jaar mei te bevallen voor 1e x dus weet niet hoe het voelt)

15. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    ja echt oerkreten hé

En ben het met je eens, eindelijk een aflevering zonder ruggenprikken!

Vorige keer was er een vrouw die had al heel snel ruggenprik en toen vroeg ze tegen het persen aan... oh was dit een wee? Ja ik zie het volgens mij wel op het beeldscherm

16. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik moet zeggen dat ik bij de vorige bevalling ook echt heb zitten loeien als een koe en het helpt echt om de weeen o te vangen, anders lukte het echt niet.

Maar persen met je ogen open, is dat niet gevaarlijk?? Ik zie zo mijn ogen eruit rollen als ik dat doe.

17. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Het persen vond ik inderdaad ook verschrikkelijk! Maar probeer te relaxen, misschien valt het bij deze bevalling allemaal reuze mee!

18. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ik heb ook echt zitten loeien hoor haha! Mijn bevalling ging zo snel(2,5 cm in een half uur steeds) en de weeën kwamen zo snel dat ik zuurstof moest krijgen..Puffen zat er bij mij dus echt niet in haha, het gillen hielp beter..Toen ik aan het bevallen was, waren alle verloskamers vol en ik hoorde dus ook andere mammies loeien, dat stelde me enigszins gerust haha!

19. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat soort programma's ben ik echt aan het negeren, ik wil er niet over nadenken anders ga ik ook piekeren!!

20. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    Ben al drie keer bevallen zonder er over na te denken,..... nu moet ik morgen naar ziekenhuis voor een versie en willen ze als goed is me daarna gelijk inleiden aangezien kleine vorige week goedlag en me inleiding morgen plaats zou vinden , echter na controle en echo afgelopen dinsdag was ze toch weer in stuit gaan liggen dus versie, ik zie hier op de een of andere manier vreselijk tegen op???? dus kijk ook echt even niet naar die programma;s terwijl normaal wel redelijk vaak keek

Deel Deze Pagina