Zwangerschaps misselijkheid... na de 12 weken

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MMMmeisje, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Hoi meiden...

Ik hoop dat een van jullie nog bruikbare tips heeft.
    Ik heb last van 24/7 misselijkheid en overgeven, al vanaf 6 weken zwangerschap en minimaal 2x per dag boven t toilet hangen.

Wat ik al probeer:
    - De hele dag kleine beetjes eten
    - Gember (thee en tabletjes)
    - Emesafene 1x per dag
    - Primperan 3x per dag
    - Werk 50% (4 uurtjes per dag)
    - Accupunctuur tegen zwangerschaps misselijkheid
    - Ik eet en drink voor zover het kan genoeg, geen uitdrogings verschijnselen ookal val ik nog steeds wel af.

Zijn er nog meer dingen die ik er bij kan proberen? Aangezien ik nu alweer bijna 17 weken zwanger ben en echt een beetje ten einde raad begin te worden.
    Maandag heb ik overigens wel weer contact met de gyneacoloog van het WKZ, ivm ze misschien nog wat anders qua medicatie er bij kunnen geven.

Alvast bedankt en een fijne feestdagen gewenst voor iedereen!

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Niemand?

3. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ik kan niks bedenken. Zelf had ik het alleen 's ochtends en als ik dan gegeten had ging het beter. Misschien dat het nog ligt aan wat je eet, maar als ik lees wat je er al aan gedaan hebt ben ik bang dat deze tip weinig zal helpen.
    Sterkte ermee, ik kan me maar een klein beetje indenken hoe het moet zijn. Succes!

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Thnx voor je antwoord, ik heb dat inderdaad al geprobeerd.
    Dus nog maar ff volhouden tot het over mag zijn... had gehoopt dat t nu ondertussen nu ik bijna 17 weken ben over zou zijn maar helaas!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Volhouden rusten en eten wanneer en wat je maar wilt. ...sterkte.

Mijn vk zei me bij de eerste heel bemoedigend. ..na de 18 weken kan het over gaan. ....maar is dat niet blij je het waarschijnlijk tot einde houden. :'(

6. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    ik heb het bij deze zwangerschap ook gehad en bij mij werkt de emesafene gelukkig wel heel goed.

wat ik wel merkte dat het beste is om hem 's avonds in te nemen voor het slapengaan.

Das het enige wat ik kan bedenken ik mocht trouwens wel max 4 maal daags 1 tablet voor tijdelijk en dan 2 x daags 1 tablet voor vast, dus 's ochtends en 's avonds 1.

Dat heb ik nu niet meer nodig doe 1 x 's avonds.

sterkte!

7. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hier ook emasefane in de avond voor t slapen gaan. En als t echt heel erg is de misselijkheid dan neem ik er smiddags nog 1.

Heb je die seabands al geprobeerd? Deden bij m'n vorige zwangerschap wel wat.

Sterkte hoop dat t gauw over is!

8. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Wat vervelend is het om zo misselijk te zijn.
    Ik vind het al heel knap dat je kunt werken hoor!

Ik ben nu 9 weken zwanger en sinds 6 weken ziek. Bij mijn eerste zwangerschap van week 10 tot de bevalling gehad al kon ik toen redelijk normaal functioneren met emesafene.
    Ik gebruik nu 2x daags emesafene maar dat doet nagenoeg niets. Primperan werd ik alleen maar suf van.
    Ik ben 24/7 misselijk, moet continue kokhalzen en als ik dan niet ga liggen ook braken.
    Rusten is ook echt het enige wat bij mij helpt.
    Ik zit/lig het meerendeel van de dag op de bank, vooral als ik al iets eet moet ik daarna gaan liggen.
    Bij mij lijkt het dus heel erg met inspanning te maken te hebben.
    Misschien moet je dus iets meer proberen te rusten?

Volhouden hoor en niet vergeten waar je het voor doet!!

9. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook en werk helemaal niet meer. Ik gebruik 2 x daag cyclizine dat werkt goed. En verder me zo rustig mogelijk proberen te houden en het proberen te accepteren. Het is gewoon echt rot :(

Deel Deze Pagina