Geen avonddienst in de min komen.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tjes, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjes

Tjes Lid

8 sep 2009
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik werk in een verzorgingshuis en draai vanaf 16 weken geen avonddiensten meer omdat ik te zwaar zijn.

Hoe hebben jullie het opgelost toen je geen avond / nachtdiensten meer ging draaien?
    Vaak wordt deze dienst bij mij omgezet in dagdienst of ochtend. Omdat de dagdienst ook al wel eens staat ingeroosterd kan ik die dan niet doen. (cyclusrooster). Ik ben bang dat ik zo in de min uren ga komen...
    Leidinggevende stelde zelfs voor om die uren als verlof op te nemen maar daar ga ik dus niet mee akkoord.
    Mijn leidinggevende zal met het planbureau overleggen om mij ergens anders ook in te plannen in het huis zodat ik wel mijn uren kan maken.

Hoe hebben jullie dat toen gedaan?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik denk dat als je je niet ziek hebt gemeld voor een aantal uren je je uren wel gewoon moet werken. Dus geen late/nachten meer dan alles als vroege diensten.
    Dus die diensten die je inderdaad niet kan/kon werken kosten je uren ben ik bang.
    Misschien kan je juist die diensten als 'extra' ingepland staan.

kwebbel

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    goed overleggen met je teamleidster. Werken wat je kan en gaat t niet en kom je daardoor in de min dan gedeeltelijk ziek melden.
    Zo doe ik het nu ook, ze krijgen 100% vervanging daarvoor en voor jou geen consequentie. Anders heb je na de bevalling uren die je moet gaan inhalen en daar zit je niet op t ewachten

4. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik werk ook onregelmatig, in de zorg. Werkte ook avonden en ochtenden maar vond ook de avonden te zwaar dus ben daar mee gestopt en zit nu voor 25 procent in de ziektewet. Het was gewoon te zwaar en daardoor last van mijn bekken en harde buiken. Dus zo worden mijn uren opgevangen zeg maar.

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    zoals hierboven is het bij mij ook opgelost bij de eerste zwangerschap
    bij de tweede was dit geen optie (weerk alleen savonds en weekends, zodat we geen oppas nodig zijn) toen ben ik volledig in de ziekte wet gekomen (28 weken) en even later op kantoor drie ochtenden in de week moeder paste op (had erg last van harde buiken en oefen weeën, wat bij de eerste veelste vroeg de weeën op wekte 32 weken , dus hier erg bang voor geweest overig zijn ze alletwee geboren met 39 + 5)

Deel Deze Pagina