Medische zwangerschapsband

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mommy2be, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoi dames,

Ik heb sinds kort een ondersteunende zwangerschapsband gekocht van de Prenatal, ik moet zeggen dat ie heel fijn is. Ik heb namelijk sinds enkele weken een enorme lage rugpijn. Ze hebben me geadviseerd om het niet zo vaak te dragen, want dat zal de buikspieren verslappen. Ik draag het enkel wanneer ik het huishouden doe of naar buiten ga, anders niet. Ik voel dat mn rug minder pijn doet! Dus dames die erg last hebben van lage rugpijn, adviseer ik deze zwangerschapsband.

Wie draagt er nu ook een, en wat is jouw ervaring ermee?

Groetjes

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan beter oefeningen doen ipv de band dragen want nu zal het alleen maar erger worden en wat doe je dan met 35 weken als het niet meer te houden is, in overlegmet een goede fysio kan het een hulpmiddel zijn om de broodnodige dingen zonder al teveel pijn te kunnen doen maar vind het echt geen goed iets dat ze zo bij de prenetal verkopen want het verpest echt je spieren..

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

He..

ik wil even je berichtje aanvullen....

Had vorige zwangerschap zo'n band gekocht vanwege lage rugpijn/ pijn stuitje....
    bleek dus BI te hebben... en dan helpt zo'n buikband niet echt...

Ja in het begin lijkt hij te helpen... en dan wordt het alleen maar meer drama...

Dus... heb je last van je rug.... en lijkt het op Bi?!
    Laat het dan ff checken bij HA of Fysio....

een bekkenband en buikband.. zijn namelijk twee heel verschillende dingen!

TS..
    Gebruik de (buik)band nu omdat ik veel last heb van bandenpijn.... dat helpt wel lekker!
    Moet ik echter veel lopen/staan... dan mn andere (bekken)band...

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Bij de prenetal verkopen ze trouwens niet de echte medische voor bekkeninstabilitieit

En daarmee wordt tevens aangeraden hem allees te dragen tijdens inspanning, ik heb hem alleen op werk gedragen en thuis nooit... anders verslappen je spieren

5. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Je kunt beter je spieren trainen dan zo een band dragen. Want hoe ga je dat doen na je bevalling? Ik heb zelf heel veel bekkenpijn en tijdens mijn vorige zwangerschap liep ik bij fysio. De oefeningen die zij mij leerden doe ik nu ook weer.

6. ramona0309

oei.... kijk uit met hier oefeningen te geven...
    Je bedoelt het goed hoor.... maar ieder geval kan of is... anders...
    en de ene bekkenpijn is niet gelijk aan de andere.....
    dus mensen kunnen beter contact opnemen met een fysio die hun situatie bekijkt...., misschien zijn de oefeningen in hun geval wel helemaal niet goed om te doen....(?)

In mijn vorige zwangerschap heb ik dus WEL zo'n bekkenband aangemeten gekregen door de fysio... in sommige gevallen kan het niet anders... en is het niet te redden met oefeningen alleen....

7. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    @ Ramona:
    kun jij je tekst wijzigen en de mijne eruit halen
    je hebt gelijk.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

Als die band je prettig zit gewoon gebruiken, maar ook oefeningen doen en inderdaad even bij een deskundige langs om te zien waar het vandaan komt. Miischien zit er wel een zenuw knel en kan deze zo weer los heb je nergens meer last van. hoeft niet natuurlijk, maar kan zomaaar.

Maar als mijn buik zwaarder wordt zal ik ook aan zo'n band moeten dames, want dan kan iedereen wel roepen oefeningen doen is beter. en ja ik doe dan natuurlijk nog steeds oefeningen( doe elke dag oefeningen sinds mijn 12 e ) maar mijn rug is te zwak om het gewicht te dragen, dus zal ik dan wel moeten. Ik begin het nu al te voelen , als ik een strakkere broek aan heb of een buikband vind mijn rug dat veel prettiger.

Dus niet gelijk zeggen, dat je geen band moet dragen ook al is het vrog. het is lichaams afhankelijk, maar gebruik hulpmiddelen in ieder geval altijd in overleg met een fysio,gyn. of vk.

9. ramona0309

Gedaan.....

Mimi..
    Dat is dus een buikband waar jij het overhebt en geen bekkenband....
    Denk dat hier duidelijk 2 dingen door elkaar wordt gehaald.....

een buikband:
    En dan heb ik het niet over die sier gevallen...
    Is een brede verstelbare band.... met daarin een stuk stof waar je buik invalt....
    Dit is inderdaad als je rugklachten/ bandenpijn krijgt door het gewicht van je buik....
    deze banden kun je kopen in zwangerschapszaken....

een bekkenband:
    is (in mijn geval) een smallere verstelbare band die je ver onder je buik draagt over je heupen en dan zo strak mogelijk aantrekt... om je bekken bijelkaar te trekken... omdat door de zwangerschap banden (andere banden dus) verslappen...
    Deze banden kun je dus WEL trainen door oefeningen....

Bekkeninstabiliteit kan al heel vroeg in de zwangerschap beginnen en heeft niets met de grote van je buik te maken....
    Ik had het vorige zwangerschap al heel vroeg... nog voordat iemand kon zien dat ik uberhaupt zwanger was........

10. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hmm, zo'n buikband gebruik ik niet de ganser dag hoor. Ik gebruik het enkel wanneer ik een tijdje sta. Ik gebruik het een beetje ter ondersteuning voor mijn buik, maar meer voor mn rug. Ik krijg gewoon ontzettende rugpijn door mn zwaar wordende buik en vast ook om andere redenen.

Natuurlijk dien je naast het AF EN TOE dragen vd buikband goede oefeningen te doen.

Nogmaals, je buikspieren verslappen enkel wanneer je het gewoon altijd draagt en het pas voor het slapen gaan af doet, dat lijkt me meer dan logisch. Maar verder lijkt het me geen kwaad iets als je het een uur of 2 per dag om doet. De rest van de dag zit je zonder zo'n buikband dus dan denk ik niet dat je buikspieren daardoor verslappen.

Verloskundige heeft zelf geadviseerd om het te dragen indien er sprake is van lage rugpijn, maar niet te lang.

Deel Deze Pagina