hoi hoi ik ben nu 5weken zwanger maar moet vanmiddag naar de tandarts gaatjes vullen... alleen nu vroeg ik me af mag je wel gewoon een verdoving en fotows laten maken als je zwanger bent? meschien een stomme vraag maar d8 ergens gelezen te hebben dat het niet mocht of zow grtjess
Jawel, mag wel, ik heb ook alweer 3x verdoving gehad, en de tandarts weet echt wel wat ze doen, je moet het alleen meteen even doorgeven aan hem/haar, dat je zwanger bent en hoelang.
Zeg in elk geval tegen je tandarts dat je zwanger bent. Ze kunnen daar met de verdoving rekening mee houden. Ik vind zelf verdoving onnodig bij gaatjes vullen, maar dat moet ieder voor zich weten. Ook foto's kunnen wel, de dosis is laag en op je gezicht gericht, maar ze kunnen evt. wel een afscherming voor je buik plaatsen. Sterkte en nog gefeliciteerd he!
nou ik mocht het absoluut niet van me huisarts. de straling is inderdaad alleen in het gezicht. maar hangt wel in de kamer dan. de huisarts adviseerde mij om het niet te doen. paar weken geleden had een vriendin een afspraak bij de mondheelkunde (is ook zwanger) voor haar verstandkies eruit te laten halen, en die wilde absoluut ook geen fotos maken en moest maar terug komen als ze bevallen was. nou ik wacht dan liever even. het zal misschien 50x goed gaan. maar ik wil niet die ene zijn. maar zo zie je dat de meningen verschit zijn. succes
dankjewel ja ik heb altijd verdoving omdat ik zoooo bang ben.... maar wil het niet vertellen aan hun ze staan daar met de tandarts en 2 vrouwkes en die komenh allemaal hier uit het dorp en ik wil niet dat het hele dorp het al weet moet je het echt persee zeggen dat je zwanger bent? grtjess
oke dan zeg ik het gewoon het zijn hier sowiso van die lul (wijven) haha daarom wilde ik het niet zeggen grtjessss
ja ik begrijp het goed dat je het niet wilde zeggen daarom. heb je ook last van je gaatje? kan je anders niet wachten tot je iets verder bent in de zwangerschap om fotos te laten maken ?
nee haha heb er echt last van loop er al langer mee heb al steeds uitgesteld en k moet vandaag ook n wortelkanaal behandeling aflaten maken maar ik weet niet als dat verdoofd moet worden die heb ik 2weken geleden laten doen maar dan doen ze er een noodvulling in en dan moet je hem weet aflaten maken wrom weet ik niet haha grtjess
Wat een onzin dat straling in de kamer zou hangen! Zo werkt dat niet, het is geen gas of zo... Maar goed, als je je niet goed voelt bij het maken van een foto van je gebit, zou ik dat zeker overleggen met de tandarts. Als het goed is heeft die een speciaal schort om je buik af te schermen. Gewoon naar de tandarts gaan, niet uitstellen (liever nog vaker gaan: je tandvlees wordt namelijk vaak gevoeliger in de zwangerschap wat weer problemen voor je gebit kan geven) en wel zeggen dat je zwanger bent. Zoals gezegd: ze mogen niet over hun patiënten praten met anderen (zeg er desnoods bij dat je het graag zelf bekend wilt maken, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn!)
jij kan dat onzin vinden maar waarom geeft de huisarts dat advies? niet omdat hij dat leuk vind hoor. en de tandarts uitstellen hoeft natuurlijk niet. maar je kan die fotos wel uitstellen, die heb je niet nodig als ze gaan vullen. maar goed moet ieder voor zich weten. ik zou het niet doen, en al zeker niet in de eerste weken van me zwangerschap. dan is je kind het kwetsbaarste.
Ik moest ook me verstandskiezen eruit laten halen en meteen het gat op laten vullen omdat het gat te diep was, dus lag me zenuw bloot, nou en sorry hoor, maar laat echt geen kiezen uit me mond rukken of dingen opvullen zonder een verdoving.
Dat straling van foto's bij de tandarts in een kamer zou gaan hangen is onzin, gewoon natuurkundig bekeken. Huisartsen hebben vaak op de middelbare school voor het laatst natuurkunde gehad, en misschien was het niet hun beste vak... Veel artsen zeggen "niet doen" als ze iets niet weten. Wat je met dat advies doet, moet je helemaal zelf weten. Als je die foto's niet wilt: gewoon met je tandarts overleggen en uiteindelijk beslis je zelf of je ze laat maken of niet.
Ik kwam 2 dagen na mijn tandarts bezoek erachter dat ik zwanger was en heb dus gewoon verdoving gehad, ben er later wel goed ziek van geweest (toen ging er bij mij ook pas een lichtje branden ) Voor je wortelkanaal behandeling hoef je geen verdoving meer hoor want die zenuw is dus dood en kan je geen pijnklachten meer geven. Groetjes Anita
in het ziekenhuis zeggen ze het toch ook. de verdoving blijkt niet slecht te zijn, maar zelfs met een schort ervoor wilde ze het liever niet doen. ik rij taxi, en ik mag nu zelfs geen mensen in de taxi nemen die net bestraald zijn. omdat hun de straling ook mee nemen. de arbo heeft dat uitgezocht.als ik nu moet laten vullen doe ik ook echt wel verdoving hoor. maar met fotos kunnen ze best even wachten en die hebben ze nie eens nodig met vullen.
nou ben net geweest verdovingen mag gewoon en met een fotow leggen ze iets over je heen dus is verder niks aan de hand! ze hebben de tand afgemaakt dus nu is het verder goed en ik moet meestal wel fotows omdat ik zo;n rottanden heb moet nog veel laten doen heb ik gekregen van bepaalde medicijnen heb heel veel gaatjes vandaar bedankt iedereen grtjessss
Dat is een heel andere soort en dosis straling dan ze voor foto's gebruiken! Ook mensen die radioactieve jodium gebruikt hebben blijven zelf nog een tijd radioactief, die moet je dus ook niet meenemen voor langere ritten! Het klopt dat ze met een foto meestal best kunnen wachten. Enne cindy21: fijn dat het allemaal gelukt is!
Ik moest met 1,5 maand zwangerschap ook naar de tandart en er moest een kies uit gesneden worden in t ziekenhuis. Ik kreeg een noodvulling en kon naar huis om n afspraak te maken. Bij de kaakchirurgie zeiden ze dat ik pas mocht komen als ik de 3 maanden voorbij was. Nu ben ik ontzettend bang voor de tandarts en dus ook voor de kaakchirurg en had bedacht..ik ga wel na de bevalling, voel toch geen pijn meer met die noodvulling. Toen ik net de 3 maanden voorbij was viel die noodvulling eruit. Ik weer terug naar de tandarts voor n nieuwe en daarna toch maar n afspraak gemaakt voor t ziekenhuis. Ik vertelde daar dat ik eigenlijk van plan was na de bevalling te komen, tis maar goed dat je toch nu bent gekomen zei de chirurg, want door de druk tijdens de bevalling had je heel veel pijn kunnen krijgen aan de kies.
ik heb een zenuwbehandeling gehad toen ik 9 wkn zwanger was.. de tandarts wilde liever geen verdoving gebruiken dus heb het zonder gedaan.. alles voor mn kleintje he! maar ieder beslist dat voor zichzelf.. en als je echt bang bent voor de tandarts kan ik me voorstellen dat je dan even wacht tot je wel verdoving kan hebben.. een vriendin van me heeft met 8 mnd zwangerschap eens een gat laten boren en vullen met verdoving en haar kindje was er heel erg suffig van geworden! dus echt goed lijkt het me niet voor je kind.. mijn mening zou zijn: je moet maar wat pijn overhebben voor je kleine kindje in je buik.. maar echt pijnloos is t niet.. haha..
Nou ja zo doet elke tandarts het weer anders. Mijn tandarts maakt geen fotos. Nu weer wel nu ik bevallen ben. Ow en sorry dat ik nou iets vervelends ga zeggen maar een fotow is geen woord. Is niet echt een woord waarbij je fouten moet maken. Kon het echt niet laten om deze opmerking te plaatsen. Nogmaals sorry.