als er na t weekend nog geen baby is zal ik waarschijnlijk gestript worden.. maar ben benieuw naar de ervaringen van anderen. hoe hebben jullie het strippen ervaren? wat deden ze precies en deed het pijn of viel het mee? en heeft het ook nog wat opgeleverd, hoelang daarna is jullie beeb geboren? alvast bedankt voor de antwoorden!
Ze gaat flink roeren in de soep. De ene vindt het vervelend en de andere niet. Dat is per vrouw verschillend maar ook per vlk verschillend. Ze gaan zo dipe mogelijk naar binnen met 2 vingers en proberen de boel wat los te masseren . Ik vond het niet vervelend, maar het rommelde bij mij al flink dus ik was al wel wat pijn gewend.
Bij mij hebben ze het een paar keer geprobeerd, maar heb nog geen ontsluiting dus dan kan het niet, hou daar ook rekening mee! Vandaag is het ook niet gelukt . Echt fijn is het niet, bij mij in ieder geval best wel gevoelig. Bij mij rommelt het ook wel wat, maar dat gefriemel aan mijn baarmoedermond vind ik niet echt fijn. Maar het duurt maar even en als het strippen wel lukt, heb je in ieder geval meer kans dat de bevalling snel op gang komt. Ik ben na de tweede keer proberen wel de slijmprop kwijtgeraakt in de dagen erna. Maar dat zegt niets, het is inmiddels een week later...
Bij 41 weken ben ik bij mijn zoontje (17 maanden oud) ook gestript. Ik kreeg hierdoor maar 1 cm ontsluiting. Een week later had ik al een afspraak in het ziekenhuis voor een inleiding, maar....op precies 42 weken zwangerschap heeft ons zoontje uiteindelijk besloten 'zelf' te komen Soms helpt strippen wel, bij een ander niet of nauwelijks, blijft afwachten dus!
bij april ben ik gestript met precies 40 weken kreeg ik flinke voorweeen die de hele week aan hielden dag en nacht dus toen ik precies 41 weken was heb ik de vk gebeld dat ik het niet meer trok en is ze langs gekomen om half 4 heeft ze me gestript dat was wel een naar gevoel vond ik en ze was nog geen 2 minuten weg en ik kreeg meer krampen om half 8 had ik al 5 cm en om 21:35 is me meisje geboren dus 6 uurtjes heeft het maar geduurt voor mij doen een supersnelle bevalling het scheelde bij mij wel dat door de voorweeen de boel flink verweekt was de vk zei dat ze waarscheinlijk wel met 1 of 2 dagen vanzelf was gekomen zo was het aan het rommelen
Ik ben ook gestript.Volgens mij moet de baarmoedermond al wat week zijn voordat je gestript kan worden.Bij mij was het niet gevoelig en ik ben toen tegen de avond gestript en de morgen erop begon het wat te rommelen in mijn buik en ik ben die dag nog bevallen.
Je moet inderdaad ontsluiting hebben, anders kunnen ze er niet bij. Mijn baarmoedermond is al wel heel kort en verweekt, maar nog geen opening, dus nog niet te strippen.
Ik vond het niet echt vervelend, ik had 1,5 cm ontsluiting. Bij 41,2 weken ben ik gestript. Hierdoor is het wel wat meer gaan rommelen, maar de weeën waren niet sterk genoeg. Uiteindelijk moesten we dus toch nog naar het ziekenhuis... Succes ermee!
2 keer gestript zonder resultaat, strippen zelf voelde wat onprettig maar daarna kon ik gewoon weer op de fiets naar huis...
Ik ben gestript met 41 weken en 2 dagen zwangerschap. Ik had al wel 1,5 cm ontsluiting. 's Middags gestript en diezelfde nacht is mijn zoontje geboren De vk gaat met twee vingers naar binnen en 'woelt' de vliezen los van de baarmoedermond. Hierbij komt een hormoon vrij wat de bevalling in gang kan zetten. Het voelde bij mij wel vervelend, maar het duurt maar een halve minuut ofzo, dus het is zo voorbij. Je kan wel redelijk wat bloed verliezen na het strippen, niet schrikken, dat is normaal. Mijn verloskundige stript pas na 41 weken trouwens, dus die van jou doet het al vrij vroeg.
Het ligt er denk ik ook aan hoe je zwangerschap verloopt, wanneer ze proberen te strippen. Door mijn jeuk, verhoogde bloeddruk en slaaptekort zijn ze gaan proberen vanaf 39+4, erg vroeg dus. (Bij ons proberen ze in principe ook pas vanaf 41 weken). Nu blijven ze het proberen tot het wel kan, maar ik hoop dat de baby dit weekend uit zichzelf wil komen . Daarna deed het trouwens geen pijn, bij een keer wat hardhandiger proberen had ik wel wat menstruatiekrampjes en bloed en slijmverlies.