wij hebben wel leuke reacties gehad. behalve van mijn schoonzus, zij is zelf ook zwanger en met haar moet iedereen meeleven en blij zijn. hert volgende wat ze zei is, weet je wel waar je aan begint, zijn jullie niet te jong, ben je er wel aan toe, een baby is geen hond hoor, ow nou leuk voor jullie. kan nog wel even doorgaan. was toen heel boos, maar nu weet ik dat het uit jaloezie komt zij wilde graag alles aandacht voorzich alleen en die moet ze nu delen met mij zo ziet zij het he. verder van een oude buurman, nou had niet gedacht dat jij ooit kinderen wilde, ben je het type niet voor, ok bedankt!
jeetje wat een reacties!!! dat ze je gaan vertellen waar de abortusklinkiek is vind ik wel erg ver gaan! maar hier ook vervelende opmerkingen gehad: van schoonmoeder toen ik het haar vertelde: dan moeten jullie maar ff goed bedenken of jullie het willen houden...!? van zwager: ik feliciteer je wel met 12 week want dan is het echt (?) en laatst van een vaste klant in de winkel: is het van dezelfde jongen? OMGGG! en dan natuurlijk nog: was het bewust? maar goed gelukkig ook wel leuke reacties gehad!
Ik heb twee keer na de bevalling van mijn 2e kind te horen gekregen van mensen die zeer dichtbij staan, dat het gezinnetje nu wel af was. Een jongen en een meisje , wat wil je nog meer . Tja en toen werd ik zwanger van de derde. Ik vond het erg pijnlijk/vervelend om het ze te vertellen. Ik kan me er nog boos om maken. Zoiets zeg je toch niet ????
Zo, wat mensen in hun hoofd halen!! Heb hier twee vreemde reacties gehad; Twee maanden geleden heb ik spataderen weg laten spuiten. Bij controle (een dag nadat ik positief had getest) bleek dat er nog twee kleintjes zaten en de arts zei dus dat hij die meteen wel weg kon spuiten. Dus ik zei dat dat maar een andere keer moest, omdat ik net precies had ontdekt dat ik zwanger ben. Zijn reactie: "Oh, dan moet het maar over een jaar. Je moet dan tijdens je zwangerschap maar zwangerschapspantys van de hema gaan dragen" Haha, hij feliciteerde me niet eens! Mijn vriendin vertelde gister dat ze zwanger is, ongepland (wel heel welkom). Toen ik haar zei dat ik ook zwanger ben was haar eerste reactie: "Ook niet gepland?" Kon er wel om lachen, ze feliciteerde me wel meteen. Komt denk ik gewoon omdat ze er zelf zo mee bezig is.
Jeetje mina, ik ben een beetje verbaast over de lompe opmerkingen die mensen maken zeg . Dan heb ik vrijwel niets te klagen. Een enkeling heeft gevraagd of we er blij mee zijn (wat ik eigenlijk een aparte vraag is, want als ik dat niet was, zou ik het dan trots vertellen, maar oke). Verder heb ik redelijk wat vrienden die zelf niets met kinderen hebben, dus dan krijg je nogal lauwe reacties van de meesten. Hier heb ik ook wel rekening mee gehouden en dn valen die lauwe reacties ook niet zo tegen. Het leukste vond ik dat sommige vrienden, waarvan ik weinig enthousiasme had verwacht, echt super enthousiast reageerden! Maar uiteindelijk laat ik me niet door stomme opmerkingen in de rats zitten hoor.
@ linn84: ik denk dat je vriendin in alle opwinding om het je te vertellen dat ze daarna per ongeluk eruit floepte of het bij jou ook ongepland was, dat zal ze echt niet bewust gevraagd hebben @Luca: als je beste vriendin zulke stekende en kwetsende opmerkingen naar je toe maakt zou ik me eens afvragen of ze het wel echt verdient om je beste vriendin te zijn
@glimworm: ja dat doe ik nu dus ook. Sinds ik verhuisd ben hoor ik nooit meer iets van dr, en dan kom ik een keer met goed nieuws reageert ze zo. Achja ik maak me er niet zo heel druk om hoor, het laten verwateren is heel makkelijk als je in het buitenland woont Gister heeft mijn vriend het aan zijn vader verteld; die reageerde eerst geschrokken, maar later vond ie het toch wel leuk. hij zei alleen dat ie het zich niet echt realiseerde, maar hij maakte geen nare opmerking gelukkig zijn vriendin vroeg wel aan mijn vriend: gaat ze het houden? mijn vriend moest lachen en zei ja natuurlijk, het was geen ongelukje hoor! Wat tot nu toe de kroon spant is dat de enige persoon die ik het in vertrouwen heb verteld, het kennelijk aan jan en alleman door heeft lopen vertellen en dat we nu opeens van vage kennissen de vraag krijgen of het waar is dat ik zwanger ben. Beetje jammer, onze ouders weten het nog niet eens..dus die ga ik vanavond ook even flink de waarheid zeggen. die opmerking over de abortuskliniek vind ik inderdaad wel heeel heftig zo iemand had ik echt een klap kunnen verkopen
Hier ook een hoop van die lompe opmerkingen gehad hoor! Of het een foutje was, of we het gaan houden en of we zeker weten dat we er geen spijt van gaan krijgen :O Gewoon proberen naast je neer te leggen! En ik zou ook zeker die personen aanspreken op wat ze zeggen, daar mogen ze wel even voorzichtig mee zijn :S
haha jeetje heb alles gelezen maar kan nu niet stuk voor stuk reageren Maar wat een lompe reacties van sommige mensen zeg hahah daar moeten we gewoon onze oren voor dichtdoen geloof ik anders dan zit je je te ergeren om niks , dit hoort de leukste tijd te zijn voor ons ( zwangeren)
pff zonet zag ik een ' vriendin' van vroeger op facebook , ik zei dat ik zwanger ben zegt ze droog hm leukk hoeveel weken ik zeg 7 zegt ze , vertel jij het zoo vroeg al aan iedereen. Er kan nog van alles misgaan hoor ik had het pas na 12 weken verteld, misschien een tip voor jou. Echt wat een stomme mensen man gatverdarrie, ik zei ja en tis toch niks om me voor te schamen!!!!!!!!!! stom wijf