Hallo meiden, Wij probeerden voor het eerst zwanger te worden, en na de 4e ronde had ik op vrijdag 24-10 een positieve CB test in mijn handen (zwanger 1-2 weken). Zondag 26-10 gaf CB al 2-3 weken aan. Ik had toen ook weinig last van symptomen behalve weinig eetlust en lichte hoofdpijn. Vandaag 31-10 gaf CB nog altijd 2-3 weken aan. Dit stelt me ook niet gerust omdat ik had verwacht dat er 3+zou staan omdat er meer HCG is. Ik ben zo ongerust omdat ik weinig voel! bang dat CB vals zwanger aangeeft terwijl HCG afneemt en een miskraam nadert ofzo. Ik denk nu steeds; laat mij maar kotsmisselijk worden dan weet ik tenminste dat het goed zit. Nu dus nog afwachten tot 20-11 dan is de eerste echo. Herkennen jullie dit?
Ik denk dat je niet zoveel moet testen. Laat het gewoon even zoals het is en bel de HA op. Dan kunnen hun bloed afnemen. Al dat testen heeft toch geen enkele zin en je maakt jezelf alleen maar gek. Komt goed joh.....geniet gewoon van een positieve test
Helaas merk ik dat sommige vrouwen echt doorslaan met testen, ik heb in het begin ook nog enkele keren getest maar HCG is niet bij iedereen evenveel aanwezig. Na 6 weken neemt de hoeveelheid HCG sowieso af en worden de testen lichter maar dan ben je echt niet minder zwanger Als je een positieve test hebt gehad dan ben je gewoon zwanger en dat moet je dan ook geloven anders maak je jezelf gek en dan duurt het nog heeeeel erg lang tot aan de eerste echo. Geniet van je zwangerschap!!
Ja jullie hebben ook gelijk. Ik heb ook geen testen meer in huis en zo ga ik het ook houden! Het is puur onzekerheid, en natuurlijk zóó graag willen dat het goed blijft gaan. Ik ga vertrouwen op mijn lijf. Dankjewel voor jullie reacties!
Ik wilde je nog een hele dikke knuffel geven en je feliciteren met je zwangerschap. Probeer het inderdaad los te laten. Je geeft al aan dat je geen testen meer in huis haalt, heel goed. Sterkte met het wachten tot je eerste echo. En je kunt inderdaad altijd nog een keer de HA bellen als je echt niet meer uithoudt. Maar voor nu GENIET! Je bent ZWANGER xx
Als ik het na reken vind ik het wel logisch klinken. Vrijdag zat je misschien nog in de 1e week. Zondag zat je net op 2 weken en dan zit je vandaag ook nog net op die 2 weken. Ik zou me niet te druk maken en vooral niet meer testen. Gewoon de ha bellen en een afspraak ermee maken.
Sorry, maar dit is niet helemaal correct. Het klopt dat na 6w een test lichter kan worden. Maar dit is dan omdat het hCG te hoog is voor de test. Niet omdat het hCG is afgenomen! Het afnemen van hCG gebeurt pas in het tweede en derde trimester. Zoals je kunt lezen in onderstaande info stijgt hCG zelfs nog boven de 6.000 door tot waardes in de tien- of zelfs honderdduizenden. De waardes van de CB met indicator zijn: 1-2 weeks = 25miu to 200miu 2-3 weeks = 201miu to 2000miu 3+ weeks = >2000miu @TS het kan dus prima zijn dat je al wel over de 200 was, maar nu nog niet boven de 2000 zit.
De weekindicatie van de CB is 'vanaf bevruchting'. Voor de zwangerschapsduur zoals we er hier met z'n allen over praten moet je daar 2 weken bij optellen, omdat je de eerste 2 weken voor de eisprong cadeau krijgt. Als de CB zegt 1-2, dan ben je dus 3-4 weken zwanger. 2-3 = 4-5 3+ = 5+
Los van wat al gezegd is, vergis je niet. Zelfs al ben je kotsmisselijk, dan nog kan het misgaan. De eerste periode heb je gewoon geen zekerheid (en zelfs daarna geen 100%). Als je die zekerheid wil proberen te grijpen, krijg je het nog zwaar. Probeer het los te laten en van het moment te genieten. Je bent nu zwanger.
Ik weet hoe je je voelt TS. Ik ben ook ongerust en leef met de dag. In het begin hoef je ook geen kwaaltjes te hebben. Bij mij begon het altijd rond week 7/8! Even nog 2 dingen; 1; testen heeft geen zin, want zelfs na mk kan je dagen/ weken nog steeds knal positief testen. Voor nu zegt CB "zwanger"en dat ben je ook. 2; je kan alle zwangerschapskwaaltjes hebben die bestaan, maar nog zegt dat niets over verloop van de zwangerschap. Het enigste wat voor nu telt is; geen pijn, geen bloed, geeft moed! Laten we hopen dat de dagen voorbij vliegen.
probeer het idd een beetje los te laten, denk gewoon bij elke dag: weer een dag erbij! Ik was bij mijn eerste zwangerschap knots misselijk, maar kreeg bij 6.2 een miskraam. Misschien helpt het om te denken dat het grootste percentage zwangerschappen goed gaat? hou vol)
Dankjullie wel meiden, t stelt me gerust. Van die tijdsindicatie dat kan idd nog kloppen, maar nu ik de HCG waardes erbij lees zoals hierboven beschreven begrijp ik ook waarom hij wel of niet naar 3+ gaat. Ik ga gewoon niet meer testen en genieten controle loslaten want garantie is er nooit. En ben al heeeeel erg gezegend dat ik na rode 4 deze test al in handen had. Ik vind dit forum wel erg fijn, ervaringen van anderen helpen om te relativeren. 😘