net zwanger! en nu?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door mar9, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onzekerheid en angst is ook heel normaal hoor. In een ander topic schreef ik daar gisteren (of eergisteren? ik heb last van zwschapsdementie...) over:
    Je bent NU zwanger. Het gaat NU goed met jou en je kindje. NU leeft je kindje in je. Dus ben je het 'verplicht' naar je kindje toe om er ook NU van te genieten!

Je kunt niet in de toekomst kijken en ja de eerste periode is onzeker. Maar ook de tijd erna is soms angstig en onzeker. Een zwangerschap is niet altijd een grote roze (blauwe?) wolk. Soms val je daar weleens vanaf. Maar leef in het NU. NU gaat het goed dus moet je NU genieten!
    Ik heb zelf niet naar mijn eigen advies geluisterd en me met name zorgen gemaakt, zeker tot aan de 20-wekenecho elke dag zorgen zorgen zorgen, stress en onzekerheid aan de top! En nu spijt. Ik ben inmiddels 25 weken zwanger en alles nog steeds goed, was ik maar eerder begonnen met genieten!
    Maar ook, als het mis zou gaan, dan is het toch jammer dat je er niet van hebt genoten toen het WEL goed ging? Ik weet dat het soms lastig is maar klim zo snel mogelijk op die roze wolk! Al heb ik het idee dat Mar9 daar al op zit, heerlijk meid, geniet ervan!

2. bloem19

bloem19 Actief lid

3 nov 2007
    215
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    @eveline1986
    Dankjewel voor je peptalk ;) je hebt helemaal gelijk! Ik ga dat vanaf NU alleen nog maar genieten :)

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihihihihi..............gefeliciteerd......herkenbaar bij de eerste.....geniet van deze zwangerschap want een eerste zwangerschap komt nooooit meer terug......maar dat doe je wel zo te lezen!!

4. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik heb hem bij de boekwinkel gekocht, je hebt ze in verschillende soorten en maten :)
    Echt hartstikke leuk om dingetjes in op te schrijven en te lezen ;)

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi Eveline

Ik zat net even je verhaal te lezen, en je hebt zo gelijk maar het is ook zo eng en moeilijk.
    Ook ik leef zo in onzekerheid, ik ben zo blij dat ik zwanger ben en tegelijkertijd zo bang dat er iets mis gaat.
    Ik durf me ook nergens op te verheugen, tot ik zeker die 13 weken grens voorbij bent.
    Heb het in mijn omgeving zo vaak gehoord dat het mis ging dat ik er (stom gezegd) echt niet raar van op kijk als het bij mij ook gebeurd :(.
    Ik weet dat ik moet genieten, maar ben zo bang dat ik in een gat val als het dan mis gaat.
    Het lijkt wel of ik mezelf probeer te beschermen voor het geval dat.....

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik snap het helemaal hoor, ik vond het ook erg moeilijk en zoals je kunt lezen heb ik zelf niet eens naar mijn eigen advies geluisterd hihi! Maar daar achteraf wel spijt van gehad. Hopelijk kun je de zorgen gaandeweg een beetje loslaten ook al is dat moeilijk. En ook al heb je het helaas in je omgeving al vaak gezien, er gaan méér zwangerschappen goed dan fout! Ik zei elke ochtend en elke avond tegen mezelf: over maximaal zoveel weken heb ik een gezond kindje in mijn armen! Net zo lang tot ik het ging geloven.

En eerlijk is eerlijk, ik heb inmiddels natuurlijk een aardige baby-uitzet bij elkaar gespaard maar ik durf van veel dingen ook nog geen kaartjes te halen, of ze uit de verpakking te halen. Niet de goden verzoeken denk ik dan! Ach, onzin want het wel of niet uitpakken of het wel of niet kaartjes eraf halen zegt natuurlijk niets over het wel of niet goed gaan. En de stress die ik heb door dit soort dingen te denken, hebben wél invloed op het welzijn van me kindje! Dus....loslaten! (lastig hoor, ben een controlfreak mja)

Bloem, goed zo! Zo is dat, lekker genieten want het gaat nu goed met jullie!! En als je weer eens (zonder duidelijke reden) van die roze wolk gevallen ben, gewoon een paar keer herhalen voor jezelf!

7. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    gefeliciteerd geniet er van !:D

8. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha wat een peptalks! Nou, eerlijk gezegd zit die onzekerheid er bij mij ook in hoor! Ik ben af en toe ook overvoorzichtig (denk ik) met m'n buik. Durf ik niet ergens tegenaan te leunen bijv., ben ik bang dat het m'n kindje plet. En dan denk ik, doe normaal joh, er zit 'iets' ten groote van een rijstkorrel, binnen in je buik, beschermd, je bent er echt wel op gebouwd om gewoon je ding te kunnen doen, zonder dat het gevolgen heeft voor een 2-mm-kind in je buik. Haha... Ik ben ook vaak bang dat het fout gaat, controleer op wc bijvoorbeeld altijd of ik nog niet bloed, maar probeer me steeds voor te houden wat ik zelf ook pas tegen mn man zei: al deze momenten dat we blij zijn, moeten we erg van genieten, het moet een droom-tijd worden! En stel dat er iets mis gaat, dan hebben wij samen toch die geniet-momenten gehad, en dat pakt niemand ons af, en die momenten zijn ook al zo veel waard! Gelukkige momenten zijn er om te koesteren, (ongegronde) angstmomenten probeer ik zsm los te laten! (en ja, dat is soms lastig, haha)
    Wat ik soms ook doe, is me even terugtrekken (op mn werk is dat op de wc, haha), en dan leg ik mn hand op mn buik en probeer me helemaal in te denken wat daar nu precies in zit, hoever het is, wanneer het hartje gaat kloppen, wanneer het gaat groeien, etc., tot ik weer helemaal bij dat blije, fijne gevoel ben, en dan zweef ik even later de wc uit, met een heeeeel gezond en bijzonder kindje in mn buik, hahaa!

9. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hahaha,

Ben nu zwanger van de 3e,maar ik ben ook nog onzeker hoor!
    Volgens mij blijf je dat altijd wel houden hoor,bij iedere zwangerschap.
    Ik heb vorige week een positieve test in handen gehad (digitaal), maar ik geloof er nog steeds niets van. Mannetje wel,gelukkig. Hij helpt me steeds herinneren:).
    Test zal wel verkeerd gegaan zijn.
    'kZal inmiddels wel een miskraam hebben.

Komt waarschijnlijk ook omdat ik nog niets voelt.
    En tegelijkertijd ben ik ook bang, om weer een test te doen, dat hij toch negatief is.

Hebben jullie dit ook?

10. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    @ Marrielle

Ik zit even je verhaal te lezen.
    Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :)
    Ook ik been 1 van die onzekere zwangere vrouwen pfffffff had er zelf ook al een topic van geopend.
    Maar goed, ik snap iets niet misschien dat jij me antwoord kan geven.

Ik zie bij heel veel vrouwen staan dat ze onzeker zijn om nog een test te doen, of bijna iedere week een test doen (terwijl ze weten dat ze zwanger zijn)
    Waarom?????? wat is nou de reden dat vrouwen meedere tests doen??
    Als je 1 hooguit 2 tests doet is het toch duidelijk, of mis ik nou iets.
    Hoop echt dat iemand mij daar antwoord op kan gegeven want hier
    wordt ik dus onzeker van :(

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hummeltje je mist niks hoor, 1 test is voldoende. Een test geeft alleen zwanger aan als je HCG aanmaakt en HCG maak je toch echt alleen aan als je zwanger bent. Dus een positieve test is een positieve test.
    Een test die minder positief wordt toont niet aan dat je een miskraam hebt gehad. Na een miskraam blijft HCG hormoon gewoonlijk nog wel een tijdje in je lichaam.

Dus je mist niks en als je 1 of 2x positief hebt getest ben je echt nog zwanger en doe je het prima ;)

12. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hummeltje: Ik denk dat het een soort bevestiging is.
    Ik heb zelf 's avonds getest en gelijk de volgende ochtend weer, omdat ik niet kon geloven dat ik echt zwanger was, en omdat er toevallig 2 testen in de verpakking zaten, haha. Maar vooral de eerste reden, anders had ik misschien nog een test gekocht, om nog even te bevestigen dat ik me echt niet vergist had ofzo... Maar 1 test was voldoende geweest natuurlijk haha...

13. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    @ mar9

Ah ha, vandaar.
    Ik heb het hier al zo veel voorbij zien komen, ook met foto's dat je een stuk of 5 testen onder elkaar zag liggen.
    Werd daar echt een beetje onzeker van eigenlijk.
    Ik heb ook 2 testen gedaan, indd omdat ik het gewoon niet geloofde.
    De eerste was gewoon met streepjes en de tweede was een digitale test. Tja meer bewijs kan je niet hebben :D
    Ik heb nog 1 digitale test (omdat ik dus niet op de verpakking had gekeken, ook bij mij zaten er 2 in) en heb heel erg de neiging om die volgende week vrijdag te gaan doen dat is onze eerste afspraak bij de VK.
    Maar waarom ik dat wil doen geen idee, misschien omdat ik het zonde van de test vindt :).
    Ach ik kijk wel, misschien laat ik hem wel lekker in het zakje zitten hahahahaha

14. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Ben blij dat dit topic er is! Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en kan het ook niet geloven. En het is zo druk in mn koppie wat ik allemaal moet doen/regelen. Maar maandag ga ik de V.K bellen!! Wist niet dat dat gelijk kon, dinsdag heb ik wel een afspraak met de huisarts voor informatie enzo.

Iedereen, geniet ervan! :)

15. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Ik zie dat iedereen gelijk de vk gaan bellen.
    Maar mijn moeder adviseert mij om pas eerste week van januari te bellen dus tijd genoeg om goede/leuke vk te zoeken en van mn eerste zwangerschap genieten.
    Het verschilt dus per persoon! Allemaal gefeliciteerd!

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Van harte gefeliciteerd!!! Zoals zo vaak gezegd....lekker van genieten...deze tijd gaat zo snel voorbij! Ennu, je kan de vk bellen wanneer je wilt hoor!

17. MichMar

MichMar Niet meer actief

Ik heb gisteren ook positief getest, en ook ik bel morgen met vk. We hebben hier maar 1 praktijk dus ik hoef daar niet lang over na te denken...
    Vanaf dat ik met de pil stopte ben ik een dagboek gaan bijhouden omdat ik bang ben voor alles wat nog komen gaat, leven voelen, misselijk zijn en de bevalling.
    En ik moet zeggen dat het mij rust geeft om savonds van mij af te schrijven, ik ga ook zeker het 9 maanden dagboek kopen....

18. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het 9-maanden dagboek gekocht!!! Wat ontzettend leuk, haha! Ik kan niet wachten tot de week om is, dan kan ik de volgende blz invullen!:D

19. MichMar

MichMar Niet meer actief

hahaha ik twijfel nog of ik hem nu op haal of na de 1ste echo als felicitatie voor mezelf, en dan wil ik het boekje van Kluun : help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt voor mijn man kopen :D

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik had zaterdag positief getest (wel ook 2 gedaan, normale en digitaal maar ook alleen omdat ik het even echt wilde gaan geloven!!! :D) en heb vanmorgen eerst de huisarts gebeld om de zwangerschap door te geven en de assistente heeft mij toen het nummer van de verloskundige gegeven voor mijn stadsgedeelte en die heb ik toen ook meteen gebeld. Heb de 9e januari intake! En bij de intake wordt dan de afspraak voor de echo gemaakt. Spannend he??? :D
    9maanden dagboek is ook een leuk idee! Je krijgt ook wel een soort boekje bij de vk geloof ik, maar daar kun je misschien niet heel veel in kwijt qua tekst en foto's.

Deel Deze Pagina