Net zwanger en onbegrip omgeving

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mysteriousgirl1, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel :). Het wordt erg spannend nu. Fijn dat je zegt dat je ook nergens last van had want ik begon me al zorgen te maken. De inleidingsdatum is al vastgelegd maar hoop echt op een natuurlijke start.

2. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    + 1

3. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ik denk dat dit een beetje grof is, het werk wat ze doet is fysiek zwaar. Ik werk in de horeca dat vind ik weer heel anders.

4. Zwanger2014

11 sep 2013
    42
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Wat een valse loeders toch altijd die het gevoel van een ander belachelijk maken. Hoe weten jullie nou wat ze voelt en of ze zich aanstelt? Dat is voor iedereen anders. In plaats van dat we als vrouwen elkaar zouden steunen gaan we elkaar lekker afzeiken en roepen hoe hard de ander zich wel niet aanstelt. Ga je je daar zelf beter door voelen ofzo? Kansloos.

5. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Zo hallo, ga je lekker? Ik voel me echt totaal niet aangesproken maar mensen uitmaken voor vals loeder? Iets met een pot en een ketel ;) Grapjas.

6. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Eens met Zwanger2014..
    Ik denk dat het moraal van dit verhaal is dat iedereen op zijn eigen manier zijn zwangerschap beleeft. De ene trekt dit beter dan de ander. Jammer dat men hier meteen met termen gaat gooien over mietjesgedrag en aanstelleritus. Beetje jammer! (maar begrijpelijk op een wijven forum vol met hormonen)

7. nootje1986

nootje1986 Actief lid

15 okt 2013
    117
    1
    0
    NULL
    NULL
    terechte opmerking

8. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Bericht van TS op 12 oktober:
    Vandaag helemaal nergens last van

Energiek en opruim woede

Maar eind van de middag lig ik voor pampus op de bank hoor hihi

Met dit soort dagen er tussen mag je volgens mij niet klagen....beetje door bikkelen....uitzonderingen zoals mensen met HG enz. daargelaten natuurlijk....

9. mysteriousgirl1

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam

Bijzonder dat je hier zo stoer doet, maar op je website klaagt dat je zo moe moe moe bent en dat je tepels zoo veel pijn doen dat je je kat niet eens kan vasthouden. Sorry hoor, maar je kat niet eens kunnen vasthouden omdat je tepels zo zeer doen..... dát komt bij mij pas over als aanstelleritus.
    Of ga ik nu te ver omdat ik niet weet HOE veel pijn je tepels deden soms? Dat is nu precies de reden waarom ik dit topic over onbegrip aangemaakt heb.

En ja ik voel me wel aangesproken door je Mietje en Aanstelleritus opmerking. Vandaar dat ik het niet kon laten je ff terug te bitchen.

10. mysteriousgirl1

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Je hebt helemaal gelijk. Ik merk inderdaad dat ik nog mazzel heb qua klachten. Las een hele goeie tip net van iemand die zei dat je als mensen ernaar vragen gewoon moet zeggen dat t goed gaat, en thuis klagen.
    Ik vind het alleen zo jammer hoe los mensen meteen los moeten gaan qua aanstelleritus. Iedereen beleeft het op zn eigen manier.

11. Zwanger2014

11 sep 2013
    42
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik vind vals loeder een term die de lading uitstekend dekt! Andermans gevoel bagatelliseren, bah! TO wil alleen even een aai over haar bol en gal spuwen. Maar nee, laten we daar lekker vol op duiken. Nou ja, misschien voelt het goed om zulke reacties te geven?

12. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ik wou dat ik alleen maar moe was en last van mijn darmen had. Daar zou ik voor tekenen:)

13. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Als je een aai over je bol wil moet je bij je vent zijn hier op een forum word hier worden mischien dingen gezegd die je niet leuk vind, maar dan moet je maar geen topic openen.
    Ik vind TO ook overdreven je bent zwanger niet ziek.
    Schouders de onder en gaan het hoort erbij.

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat een lullige reacties zitten ertussen zeg, ik heb genoeg gezien dat het er op dit forum regelmatig 'heet' aan toe gaat, maar dit had ik dan weer niet verwacht..

Laat maar weer eens extra goed zien hoeveel onbegrip er inderdaad is..

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Jeetje, lijkt net een wedstrijdje.. "JIJ mag niet zeuren want IK had dit en dit, dus IK heb het veel zwaarder dan jij".
    Er is altijd baas boven baas hoor, altijd wel iemand die het zwaarder heeft dan jezelf. Dus dan zou niemand meer mogen klagen, ook niet de vrouwen met HG of weet ik veel wat, een fluxus bij de bevalling. Want er is altijd wel iemand die iets erger of zwaarder heeft. Onzin toch?
    Je weet niet hoe een ander zich voelt en hoe zwaar hij of zij het heeft..

16. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen heeft inderdaad recht op zijn eigen beleving. En daarom ook niks aantrekken van mensen die er anders over denken, het is jouw waarheid!
    Ik heb tot nu toe weinig last, maar he ook ik klaag wel eens effe. Het is niet zomaar wat! Iedereen die roept dat het erbij hoort en je eigen keuze is...weet je dan wel wat er allemaal in je lichaam gebeurt? En zo makkelijk is die eigen keus ook weer niet.
    En de vraag of je baas hier rekening mee moet houden: ja dus! Dat is in de wet arbeid en zorg en in de arbowet geregeld. Extra pauzes en zelfs ziekmelden (vaak kan de werkgever hiervoor een uitkering voor aanvragen) is mogelijk. Ik zou dan niet teveel klagen of zeuren maar gewoon met argumenten aangeven hoe jij je werk beter zou kunnen doen.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wow, heftige opmerking! En ja ik voel me aangesproken. Ik heb drie zwangerschappen achter de rug waarvan ik de eerste 7 maanden mega misselijk was. En uiteindelijk uitmondde in zwangerschapsvergiftiging. De laatste was verre van ideaal dus kan er wel over mee praten.. Ik ben mening dat een zwangerschap geen ziekte is en dat vooral je werk er niet onder hoeft te lijden. Dan thuis maar aanpassen maar je werk betaald je salaris.
    Mijn ervaring is dat werkende vrouwen vaak hun zwangerschap als excuus gebruiken en thuis blijven vandaar dat ik zo reageer.
    Maar om mij dan ineens een vals loeder te noemen vind ik echt wel heel ver gaan.

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

De opmerkingen gaan goed hier...
    Je hebt natuurlijk altijd iemand die het erger heeft, tjah. Ik blijf erbij hoor, ik zou dolgraag willen ruilen. En dan zonder dat m'n werk er last van heeft, dan maar thuis.
    En voor de betweters onder ons, ook ik werk in de zorg.

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik ben het absoluut niet eens met Twinkle star (maar vind je ook niet meteen een vals loeder hoor. ;)). Het moet wel in balans blijven. Al je energie in je werk steken 'omdat het werk je salaris betaalt' en vervolgens thuis compleet instorten en niks meer kunnen is niet gezond.
    ANdere uiterste, ziekmelden om vervolgens je huishouden te doen en de babykamer te schilderen is ook niet OK natuurlijk.

Maar wanneer je klachten krijgt, dan kun je op beide plaatsen kijken wat je kunt doen om het voor jou lichter te maken. Dus bijvoorbeeld op het werk extra pauze, of kortere dagen. En thuis hulp in de huishouding of je man/vriend je meer laten verzorgen. En in je sociaal leven ook wat rustiger aan dan je normaal deed.

Ts, wanneer je baas moeilijk doet over 'NU AL rekening meoten houden met', dan kun je mss uitleggen dat de periode 6 - 16 weken doorgaans zwaarder zijn door vermoeidheid en misselijkheid, dan de periode 16-26 weken. Dat waren bij mij in elk geval mijn meest energierijke en leuke weken van de zwangerschap. Daarna wordt het weer letterlijk zwaarder, maar dat wordt over het algemeen veel beter begrepen omdat het dan ook goed zichtbaar is.

20. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Sorry maar ben t toch echt eens met twinkle. Ik snap best dat iedereen zn klachten anders ervaart, maar hoor toch iets te vaak om me heen mensen die t zo zwaar hebben op t werk en intussen in t weekend maar babywinkels, feestjes en sport afrennen. Tuurlijk gekdt dat niet voor iedereen. Maar je moet je ook beseffen dat veel vrouwen die zwanger zijn op hun werk met scheve ogen worden aangegeven doordat andere zwangeren al heel snel aanpassingen in hun werk.

Deel Deze Pagina