Ha dames, Ik heb gister een test gedaan en ben ZWANGER!! Zo ontzettend blij! Alleen omdat we in juni een miskraam hebben gehad (hartje klopte niet bij 8 weken) ben ik best onzeker. Nu vertelde een collega van mij laatst met 8 weken dat zij zwanger was, en die dag een echo kreeg. Zij wist van mijn miskraam af en zei er toen bij dat ze het hartje al gehoord had, dus positief gevoel had bij de echo. Nu ben ik benieuwd hoe je het hartje al kan horen (net) voor de 8 weken? Iemand ervaring mee? Wij willen graag nog even geheim hebben dat we zwanger zijn, dus wil het haar niet vragen. Alvast dank voor de reacties!
Onze verloskundige laat via echo het hartje niet voor 12 weken horen omdat dit schadelijk kan zijn voor de kleine. Met een doptone kan je het hartje vanaf 12 weken horen via de buik. Even geduld dus nog ben ik bang...
Klopt zegt mijn vk ook. Maar op de echo kun je het wel zien kloppen. Bij ons was dit al met 5 weken en 5 dagen. De vk ziet dan of het hartje goed klopt! Spannend hoor kan ik me voorstellen!
?? Mag ik even inbreken? İk ben nu 5 wkn zwanger en moet van de kliniek over twee weken al. Heb uiteraard gevraagd of dit geen kwaad kan en dat kon niet zeiden ze.. Nu heb ik dus wel even mijn twijfels?
Een hartje zien kloppen kun je al snel zien, tussen de 5 en 8 weken in. Maar het horen van het hartje, deed mijn verloskundige ook niet vóór de 14 weken zwangerschap! In het ziekenhuis lieten ze het ook alleen maar zien. Rondom 10 weken heb ik het bij zoonlief wel gehoord via de echo en thuis had ik een Angelsound waar ik vanaf 9/10 weken al het hartje kon horen.
Ik had mijn eerste echo met 7 weken (inwendig) en het hartje gezien en ook gehoord!! Succes en hoop dat alles goed mag blijven gaan nu!
Bij mij heeft ze 'm nog steeds niet laten horen Gelukkig wel elke keer duidelijk te zien, maar vind het toch wel heel jammer..
Bij mij liet ze het hartje ook pas met 16 wkn horen met de doppler. Daarvoor alleen bij echo. Een echo is andere techniek en bij doppler zijn er twijfels of t schadelijk kan zijn voor t kindje. Zelf daarom ook bewust niet gekozen voor eigen doppler/ angelsound. Na de 16 wkn voelde ik de kleine al, dus toen ook geen meer aangeschaft.
Allereerst gefeliciteerd! Na mijn miskraam mocht ik al vroeg bellen bij een nieuwe zwangerschap en vroeg langskomen voor een echo. Heb bewust gekozen voor een echo bij 7 weken, omdat dan zeker het hartje klopt. Ik heb dus met 7/9/11/13 weken echo's gehad en het hartje zien kloppen. Laten horen doen ze idd liever pas later in de zwangerschap, maar het zien ervan is ook al een hele opluchting hoor! Ik zou gewoon je praktijk bellen en vragen of je ook eerder mag komen ivm je miskraam. Heeft mij iig veel rust gegeven!