net zwanger en onzeker

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Dorianne, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Bij ons is een vroege echo standard. Ik moet zeggen dat het ook niet alles is. Ik ging met 6 weken en zag alleen een vruchtzak, bij 7 weken een klein vruchtje met kloppend hartje (wat ik niet goed zag maar de VK zei van wel).
    Met 8,5 heb je wel een duidelijk echo en als ik het goed uitreken ben je dat bijna als je voor de echo moet.
    Je kan altijd vragen natuurlijk...

    groetjes Dorianne
     
  2. Emmely

    Emmely Niet meer actief

    Hee meiden, wat een fijne topic hier. Ik heb alles even doorgelezen. Heel herkenbaar ook. Vandaag precies een week geleden heb ik positief getest. En die dagen er na tot en met gisteren telkens weer positief.. Omdat ik zo onzeker was ging ik elke dag testen, daar ben ik nu mee gestopt. Ik probeer afleiding te zoeken (daarom zit ik ook op deze topic :p).. Heb begin deze week wat roze bruin verlies gehad. Ik schrok er wel van. Ik ben zo blij om elke dag dat het blijft zitten! En ik hoop zo dat het deze keer wel goed gaat! In tegenstelling tot mijn zwangerschap toen ik een mk kreeg heb ik nu bijna geen klachten. Maar dat hoeft dus niks te zeggen want toen ging het mis. En zo houd ik mezelf wat bezig. Als ik ergens naar toe ga, gaan er maandverband en tampons mee in de tas. Al deze onzekerheid af en toe afgewisseld met rust en zekerheid. Heel raar!! Gisteren met verloskundige gebeld. Ik mag 17 feb. al komen. Tot die tijd is't heel spannend!
    Alle zwangeren, van harte gefeliciteerd! Ook diegenen met een goede echo, wat moet dat superfijn zijn!
    Voor degenen die een miskraam te verwerken hebben, veel sterkte! Geef en gun jezelf de tijd.
     
  3. jerlin

    jerlin Actief lid

    20 sep 2007
    378
    0
    0
    @ emmely, heel veel succes de komende tijd, alles komt goed. en inderdaad iedere zwangerschap is anders, dus ook de kwaaltjes.

    @ dorianne, heel veel succes morgen met de echo en we lezen he wel. hoe laat mag je?

    bij mij was alles prima, het is nu al een kleine druktemaker, hihi. ben helemaal happy nu, maar dit betekent ook dat ik jullie mag verlaten :(. houd het nog wel een beetje in de gaten.

    succes allemaal en tot gauw

    groetjes Jerlin
     
  4. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hallo Jerlin,

    ik mag morgenvroeg om 9.30. Ik kom net terug van mijn late dienst dus ik zal goed slapen:p...

    Ik hoop morgen ook op goed nieuws en hoop dat ik de topic ook kan verlaten...Ik heb het zelf opgezet dus zal nog wel regelmatig lezen.
    misschien maak ik wel een toppic : zwanger en onzeker op naar de volgende mijlpaal:D.

    groetjes Dorianne
     
  5. sjan

    sjan Fanatiek lid

    1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    hey Dorianne,


    Succes vandaag hoop op een mooie echo :D
     
  6. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hallo allemaal,

    Vandaag voor de echo geweest maar geen echo gehad!
    Ik heb wel het hartje gehoord...in eerst instantie heel zachtjes daarna 2 seconde even niet en toen heel hard, het kindje ging zich er even goed voor liggen :D. Was heel apart om het te horen, ik glunder nu ook van top tot teen!
    Ik mag volgende week woensdag voor de echo komen.

    groetjes Dorianne
     
  7. trishka

    trishka Fanatiek lid

    6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Ohhh wat heerlijk mop, is toch t belangrijkste toch, dat t hartje klopt!

    genietse van dat heerlijke gevoel :) .
     
  8. sjan

    sjan Fanatiek lid

    1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hey Meissie,

    wat fijn dat je het hartje hebt gehoord :D
    en waarom geen echo? was die apparaat kapot?

    liefs
     
  9. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ze heeft haar praktijk elders, waar ik vanmorgen ben geweest doet ze alleen kleine controles en af en toe echo's. Ze had nu het echo apparaat niet bij zich maar wel voor naar het hartje te luisteren.
    Daarom mag ik volgende week terug.
    Als hij niet gegroeid was dan had ik de kleine ook niet zo luid gehoord zei ze. Dus ik ga er maar vanuit dat alles goed is.

    groetjes Dorianne
     
  10. jerlin

    jerlin Actief lid

    20 sep 2007
    378
    0
    0
    super meid, geniet er maar lekker van. dat doe wij hier ook :).
    fijn weekend allemaal,

    groetjes Jerlin
     
  11. Isa

    Isa Actief lid

    16 apr 2006
    238
    0
    0
    Hoi meiden!

    Hier was ik ook weer eens! Ben net op vakantie geweest 2 weken. Alles nog goed hier, tenminste voor zover we het kunnen zien/voelen. 11 weken alweer vandaag! De tijd is lekker snel gegaan met die vakantie er tussen. Nog 4 dagen en dan hebben we de 12 weken echo. Ben dan bijna 12 weken en als alles dan goed is dan mag ik over naar de verloskundige. Vind het wel heel spannend die echo, hoop maar dat alles goed is! Pas daarna gaat voor mij echt de vlag uit en mag iedereen het weten.

    Hier geloof ik verder iedereen nog lekker zwanger als ik het goed heb! Gelukkig maar.
    hopelijk gaat het ook weer wat beter met Schrisje en Peetjuh.

    groetjes,

    Isa
     
  12. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hallo iedereen,
    ik ben er pas sinds gister achter gekomen dat ik zwanger ben. dus zit als goed is op ong. 4/5 weken maar had een paar vragen. ik heb zoiezo al iets meer dan een week een hele harde opgezette onderbuik. als ik ga staan en op me onderbuik druk is het helemaal hard (maar als ik zit voel je niet dat het hard is). ook voel ik nog steeds soms alleen aan 1 kant maar steken. is dit normaal? ben beetje onzeker.. iemand??
     
  13. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Silly: gefeliciteerd met je zwangerschap...
    zolang geen krampen en bloed verlies hebt hoef je je geen zorgen te maken en kun je lekker genieten.
    Dat je onderbuik opgezet en harder is komt doordat je darmen opgezet worden, dit verdwijnt ook weer en is heel normaal...geen zorgen dus.
    steekjes kan ook vanalles zijn en geen zorgen voor ongerustheid. Ik had ze ook in het begin bij mijn liezen en rond mijn navel en kijk mijn banner... volop zwanger!
    Bij mijn zijn de symtomen ook gekomen en weer weg gegaan dit wil helemaal niets zeggen over het verloop van je zwangerschap.
    Enne die onzekerheid heel normaal, de hormonen kunnen je aardig dol maken!
    Is dit je eerste kindje? heb je de verloskundige al gebeld voor een afspraak (echo)?

    suc6 groetjes Dorianne
     
  14. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    @ Isa : lekker genoten van je vakantie?
    Hier is nog alles prima...morgen bereik ik de eerste mijlpaal en de vlag staat al klaar!:D
    Bij mij weet iedereen al dat ik zwanger ben (al een aantal weken) omdat ik met agressieve clienten werk. :$
    Heb je het nog aan niemand vertelt?
    Heb je verder nog last van kwaaltjes? Bij blijft de moeheid nog...!

    groetjes Dorianne
     
  15. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    oke nou ik ben blij omdat te lezen. weer iets minder om me druk omte maken :p
    ik heb wel steken af en toe. en soms ook nog steeds maar aan 1 kant dus dan maak ik me er gelijk weer zorgen over. als het vruchtje in mijn baarmoeder moet zitten, heb je toch niet steeds pijn aan 1 kant?
    ja het is mijn eerste :D dus zit me waarschijnlijk weer onnodig zorgen te maken .. nou ja ik hoop onnodig
     
  16. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    het voelt een beetje als een rond de tijd met de eisprong dan had ik ook van die steken. de dag dat ik me innesteling moest hebben hem ik over de heledag toen wel kramp gehad aan de linkerkant en het steekt daar nu af en toe nog. wel minder als van de week.
    ik ga morgen ochtend gelijk bellen voor een afspraak.. spannend :)
     
  17. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Hier een positieve test afgelopen vrijdagavond, vanochtend nog even opnieuw getest en ik schrok om dat het teststreepje iets lichter was dan die van vrijdag.:(
    Wel nog vlagen misselijkheid en heel erg moe en mijn darmen rommelen ontzettend erg. Morgen krijg ik de uitslag van het bloed en dan moet ik dinsdag weer om te kijken of de hcg waarde verdubbeld is.

    Ik vind het zooo eng, we zijn al 2,5 jaar bezig en nu zwanger na de 1e IVF.
     
  18. Sjana

    Sjana Actief lid

    10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook regelmatig wel steekjes in mijn onderbuik of lies.
    Silly proficiat he! Bij mij is het ook nog pril maar ik begrijp je volkomen. Ook de eerste zwangerschap dus ja, ja gaat wel wat dingetjes voelen.
    Ik heb volgende week mijn afspraak bij de gynaecoloog dus dan weten we wat meer he.
    Zelf hebben we het goede nieuws nog niet echt verspreid (enkel tegen mijn kinesist, dat moet zelfs want sommige behandelingen mogen dan niet én aan mijn beste vriendin en mijn partner zijn beste vriend)
    Eens we naar gynae geweest zijn, zal ik het niet lang meer verzwijgen want ben door mijn job het verplicht direct te zeggen (risicojob) Ik ging er vanuit om het te zeggen pas op 12 weken maar ik moet aan de kleine denken eh.
     
  19. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    @ Silly : steken in de buik hoor je vaker en dat ze verschillen van plek. Veel vrouwen ervaren die steekjes als ongi worden in het begin van de zwangerschap. Het kan ook al bandenpijn zijn. Ik had ook steekjes en altijd aan 1 kant, ik heb het nooit aan 2 kanten gevoeld!

    @ talulah : ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, vooral als jullie al zo lang bezig zijn. Ik zal voor je duimen!

    Bij mij ook de eerste zwangerschap dus erg spannend allemaal.

    groetjes Dorianne
     
  20. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    @Dorianne lief van je! Ik heb net het ziekenhuis gebeld en mijn HCG waarde was 182 en dat is goed. Morgen weer prikken en dan moet hij verdubbeld zijn....ik hoop dat jullie allemaal mee kunnen duimen....dan kan ik tenminste ook een beetje ontspannen;)
     

Deel Deze Pagina