Ik werk overdag dus dan gaat het wel. Maar als ik vrij ben dan is het wat lastiger!! Jerlin. wat leuk dat je al een mannetje hebt!! Wat leuk dat je bijna gelijk loopt met je schoonzus. Weet zij het al van jou? Dorianne. Ik heb een vriendin die al 4 jaar bezig is voor kinderen! Daarom was ik ook wel bang dat ik niet zwanger kon worden. Gelukkig ben ik al wel zwanger geweest dus dat lukt wel. Maar nu moet het ook nog goed eindigen!! Pff ik ben blij dat ik af en toe met jullie kan praten over mijn onzekerheid...
@ liedjepiedje, ja mijn schoonzus weet het al. hebben het de naaste familie al verteld en met kerst de rest van de familie en daarna de collega's. als het misgaat daarna horen ze het ook, dus waarom zouden ze dan niet mogen weten dat ik zwanger ben. houden het dus nog 2 weekjes voor onszelf. collega van me is ook al twee jaar bezig en in april een mk gehad. hopelijk is zij ook snel zwanger en lopen we beetje gelijk op. @ dorianne , ik werk normaal drie dagen in de week, maar nu voor de kerst is eht wat drukker en deze week mag ik 4 dagen werken . heb er eigenlijk niet zoveel zin in. werk in een winkel en werk sinds november om de week vier dagen, ben het wel beu nu. maar nog 1 koopzondag en dan pas weer in februari . succes allemaal en tot morgenavond weer. x
Oooooh wat een herkenbaarheid in dit topic! Ik was ook zo bang dat ik nooit zwanger zou kunnen worden nu ik zwanger ben, bang om het te verliezen. Dat negatieve denken kan toch niet gezond zijn denk ik dan... maarja al te enthousiast durf ik ook niet te zijn, stel dat het mis gaat!!! Pffff... ik wou dat die eerste spannende tijd wat voorbij was... heb zo zin om er van te genieten (en ja dat doe ik ook wel hoor, maar een beetje geremd nog)
@Tis: Inderdaad spannend he die eerste weken. Aan de ene kant geniet ik wel maar net wat je zegt wel geremd. Je bent ook een augustus mama zie ik. Leuk! Heb je veel last van de zwangerschapssymptomen?
hier nog 1 die onzeker is. gister erachter gekomen dat ik zwanger ben en natuurlijk super blij! toen gisteravond een beetje bruinverlies en vanmiddag tot vanavond af en toe een beetje roze verlies( alleen bij t afvegen). verder voel ik mn buik wel de hele dag. geen krampen ofzo, maar gewoon een zeurderig gevoel. verder heb ik ook helemaal geen andere symptomen dus ben heel erg bang dat t toch misgaat
Hoi meiden, Ik heb vandaag weer verschrikkelijk last van moeheid. Dat had ik de eerste week van december ook. Toen was het een week weg en nu heb ik het weer heel intens. Zo moe dat je ogen bijna dichtvallen tijdens je werk. Ik ben ook verschrikkelijk chago!! Echt een super kort lontje. Echt nog erger dan wanneer je ongesteld moet worden :x Niet echt leuk voor manlief en de kids waar ik mee werk. Ik probeer het echt in te houden maar het lukt soms echt niet!! Verder voel ik mijn borsten wel. En ik merk dat de krampen in mijn buik erger worden als ik actief bezig ben. Hebben jullie dat ook? Liedje
Ik had vandaag erge last van moeheid. Mijn lichaam begon vanmiddag helemaal te trillen en ik kreeg met toch een (vr)eet bui! Ik was gelukkig thuis... Ook heb ik constant last van puistjes die ik normaal alleen voor mijn ongi krijg (wel maar met 1 tegelijk). @liedjepietje : Ik heb geen last van krampen in mijn buik maar wel borrelende darmen. Ik heb ook nergens geen zin in en het kan me allemaal weinig schelen terwijl ik normaal zo een perfectionist ben! @ mendie : Erg vervelend die onzekerheid. Er zijn genoeg vrouwen die geen kwaaltjes hebben of die pas later krijgen in hun eerste simester. Het wil dus niet zeggen dat het misgaat maar ik begrijp heel goed dat je dat gevoel hebt. Ik heb het gevoel en ik heb geen bruinverlies en wel kwaaltjes. sterkte meid en als je je verhaal kwijt wil gooi je het maar op dit topic...is je bruinverlies weg? @tis : ik probeer ook blij te zijn ook al denk ik wel eens dat het fout kan gaan. Hopen dat de eerste weken er snel opzitten! groetjes Dorianne
bedankt meiden! mijn bruin en rozeverlies is idd opgehouden..vandaag helemaal niet meer gehad gelukkig! vanmorgen bloed geprikt voor hcg waardes en morgen krijg ik de uitslag. nog steeds wel een zeurderig gevoel in me buik, maar geen pijn. ook had ik vanmorgen en vanmiddag hoofdpijn, maar ook dat is weer weg. t enige wat ik wel merk is dat ik nogal verstrooid ben. ik moet naar t ziekenhuis...me goed dik aangekleed want ik heb t steeds ijskoud, ik loop buiten en gelukkig nog in de straat want ik had me sloffen nog aan hihi.
fijn Mendie dat het over is. ben benieuwd naar de uitslag morgen. grappig, op je sloffen op weg naar het ziekenhuis. @ liedjepiedje, mij is vandaag ook opgevallen dat ik meer buikpijn heb als ik vanalles gedaan heb. en ik doe ik nog eens werk waarbij ik veel moet tillen enzo. soms echt beetje bang om die zware dozen te tillen terwijl ik ook wel weet dat het geen kwaad kan. gisteren wel goed moe geweest, maar was ook flink verkouden en had het de hele dag koud. gelukkig gaat het nu weer wat beter. en ja, wel wat buikpijn maar voor de rest kwaaltjesvrij . x
nou net de uitslag gekregen en de waarde was 127. ze zei dat dat mooi en netjes was voor 4 weken zwangerschap nou gelukkig maar! voel me al een stuk geruster! hoe is t met jullie?
Gelukkig dat het gestopt is Mendie! Van kou heb ik inderdaad ook vaak last. Maar ben nog niet zo verstrooid dat ik op mijn sloffen de deur uit ga haha En heeft iemand het al aan de opa's en oma's verteld?
@ Mendie : fijn om te horen dat alles goed gaat, gelukkig maar. Ook ik heb het vaak koud ik had gisteren 1 legging en 1 broek dikke broek aan en boven had ik bh, hemdje, t-shirt, longlife en een dikke fleecetrui en nog koud! Vandaag heb ik wat meer steken in mijn buik, ik heb dan wel gewerkt vandaag en dat was weer een week geleden. Wij gaan het dit weekend aan de toekomstige opa's en oma's vertellen mede omdat ik met agressieve clienten werk. Voor mijn ouders is het de 2de keer voor mijn schoonouders wordt dit de eerste. groetjes Dorianne
Hoi, De opa's en oma's hebben wij het direct verteld. Nu vertellen we het af en toe aan iemand. En na mn echo volgende week dan vertellen we het officieel aan iedereen. Op dit moment voel ik weer erg mn buik. Krampjes. En ben elke keer erg moe. Ook voel ik mn borsten nog steeds. Ben absoluut niet misselijk. Maar dat was ik de vorige zwangerschap ook niet. Is een van jullie al misselijk? Vandaag ben ik geloof ik precies 7 weken. Even mn banner kijken straks, als ik dit bericht heb geplaatst. Hier vandaag genoten van de sneeuw...
hoooi dames, O jee zo herkenbaar!! ik ben morgen 5 weken maar kan ook nog niet echt blij zijn, veel te bang dat het mis zal gaan.. Ik heb ook niet continue ergens last van. eigenlijk geen last van mijn borsten maar wel vooral steekjes aan de zijkant van mijn buik en mijn liezen. soms vlagen van misselijkheid maar snoep wrs ook teveel. Hoop voor iedereen dat het goed blijft gaan. 21 januari pas de eerste echo maar we vertellen het met de kerst wel vast aan onze families, als het mis gaat komen ze het toch te weten.. Net een paar dagen vrij geweest maat ben blij dat ik morgen weer aan het werk moet/mag/kan )
Hallo, Wat een heerlijk herkenbaar en overzichtelijk topic! Ik heb net alles even gelezen ik ben blij dat ik niet de enige ben zeg... Ik ben helemaal nog niet misselijk, heel af een toe een zeer lichte vlaag als ik iets te laat ga eten 's avonds. Verder alleen een beetje gevoelige borsten... verder niets meer. Ik ben niet echt heel moe, maar van de week sliep ik erg onrustig. Heel vroeg wakker etc., daar wordt je ook moe van...dus of het echt door de zwangerschap komt.. geen idee. Doordat ik zo weinig voel wordt je alleen maar onzekerder.. helemaal als mijn vriend heeft gehoord dat het een goed teken is dat je misselijk bent. Hij bedoelt het goed maar dat helpt niet echt
hier ook nog steeds helemaal geen 'kwaaltjes'. alleen een heel zeurderige buikpijn. geen krampen ofzo, maar t is wel bijna constant aanwezig. ik voel me borsten verder niet, helemaal niks gewoon en dat maakt me echt heel erg onzeker. t enige wat ik dus wel heb en misschien moeten jullie daar echt om lachen*bloos* want ik ken nog maar 1 iemand die dat ook wel eens heeft en verder vind iedereen t altijd maar raar. dat is dat ik als ik ongesteld moet worden, altijd een paar dagen van te voren een soort steken/krampen krijg in me anus. en dat heb ik nu dus ook af en toe en ik vind t doodeng, want ik ben bang dat mijn lichaam zegt dat ik ongesteld moet worden. morgen moet ik trouwens alweer prikken voor mijn hcg waardes en dan hopen dat t iig verdubbeld is, maar nu las ik ook ergens dat dat wel kan, maar dat t dan nog steeds kan dat t helemaal niet goed gaat maar dat je lichaam dat nog niet echt in de gaten heeft. 6 januari pas een echo dus dat duurt nog wel even. pff wat een onzekerheid zeg. sorry voor mijn klaagzang
Hallo Dames, peetjuhh en lady1987 welkom in deze topic. Heerlijk he zo een topic, waar je kunt vergelijken en je verhaal kwijt kan... Niet iedereen is misselijk in de zwangerschap en ik ben blij dat ik er geen last meer van heb. Het maakt me tevens ook wel onzeker want begin vorige week had ik dit wel eens af en toe last van. Maar goed dat ze zeggen dat ieder mens verschillend is, niet? Ik heb trouwens ook nog last van heel veel witvloed, ik voel het eruit lopen net als dat ik mijn ongi ook voelde lopen op de ergste dag. (sorry voor de vieze woorden).... maar zo doet hoop leven, volgende week voor de eerste keer naar de verloskundige ik kan niet wachten om te horen dat alles goed gaat, niet dat dat geranties geeft maar beter iets dan niets, toch? dames suc6 met alle kwaaltjes! groetjes Dorianne
Oh spannend volgende week al naar de vk. Zal inderdaad toch een stukje geruststelling geven als je hoort dat het goed gaat. Wij gaan het met kerst aan onze ouders vertellen. Voor mijn ouders wordt het de 3e en voor mijn schoonouders de 4e. Ben wel heel benieuwd naar hun reacties. Ik heb zelf het meest last van mijn borsten en inderdaad ook witvloed. De steken in mijn buik zijn gelukkig voorbij alleen als ik me teveel inspan merk ik dat ik er last van heb. Heel af en toe heb ik een vlaag van misselijkheid. Het lijkt wel net dat mijn buik al flinker wordt zou dat kunnen zo vroeg (of zit het tussen mijn oren Heb ook heerlijk genoten van de sneeuw. Ben even boodschappen gaan doen te voet en het was zo glad dat ik onderuit ben gegaan. Gelukkig op mijn kont gevallen maar voel het wel een beetje in mijn buik van de spanning denk ik. Vanavond maar rustig aan doen. Fijne avond dames en laten we allemaal proberen te genieten van onze zwangerschap!
Mag ik ook mee komen kletsen? Jullie zijn met een lekker klein clubje, dat is wel zo overzichtelijk! Ik ben ook net zwanger en super onzeker! De eerste dagen kon ik onbezorgd genieten maar nu had ik vanmiddag opeens een soort steken aan de zijkant van mijn buik en dan ga ik toch weer onzeker worden of het allemaal wel goed zit. Gelukkig ben ik niet de enige die dat heeft en hoeft buikpijn helemaal niks te betekenen. De vorige keer ging het mis toen ik bijna 6 weken was dus de schrik zit er toch wel een beetje in. Maar helaas, er is niks aan te doen, afwachten maar! Zal dolblij zijn als ik deze weken doorgekomen ben. 12 januari heb ik een echo, ben dan 8,5 week dus als het hartje dan klopt dan is de kans groot dat het goed zit. Mijn kwaaltjes zijn verder; pijnlijke en opgezette borsten en vermoeidheid en soms een beetje misselijk gevoel en vooral ook veel trek in eten de hele dag! Dorianne; ik werk ook met agressieve clienten. Ik denk dat ik het na de kerst ga vertellen op het werk. Ik ben dan 6 weken geweest. Ik ben aan het solliciteren dus wie weet per 1 febr. een andere baan maar anders ga ik sowieso met een week of 12 van de groep af. Jij dan? Leuk om iemand tegen te komen die in hetzelfde schuitje zit. Van stress door een escalatie ofzo kan je overigens geen miskraam krijgen. Ik heb dat toch maar even nagevraagd bij de verpleegkundige van het fertiliteitscentrum waar ik onder behandeling was. Alleen moet je ( vooral als je wat verder bent) wel oppassen dat je bijv. geen stomp in je buik krijgt ofzo. Het lijkt me sowieso helemaal een prettig idee om in zulke situaties terecht te komen als je al een buikje hebt... Je weet ook nooit hoe clienten erop zullen reageren. Nou, heel verhaal van mij. Hopelijk kunnen we over een paar weken nog steeds gezellig samen kletsen en is alles goed gegaan!