net zwanger en onzeker

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Dorianne, Dec 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Schrisje77

Aug 3, 2009
    39
    0
    0
    Brabantse land
    Welkom Isa en succes met het vinden van een andere baan!

2. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Dank je Schrisje!

Dorianne, zag net dat je ook gereageerd had op mijn topic over werken met agressieve clienten. Bij ons zijn de clienten vrij hoog niveau en is het heel veel verbaal maar ook dat kan bij mezelf een boel spanning geven ( constante dreiging) maar ook wel eens fysiek en diegene die dat doet die gaat je wel echt slaan en schopppen enzo. Niet echt fijn.
    Gelukkig ga ik de laatste twee weken van januari op vakantie. Einenlijk wil het wel zo regelen dat ik daarna niet meer terugkom op de groep. Ik ben dan ook al 11 weken als ik terugkom dus dan mag het ook wel.

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hallo Isa,

Wij hebben de clienten opgesplitst. de agressieve en onvoorspelbare clienten die begeleidt ik niet meer. Ik hoop zsm naar een andere groep te kunnen, maar leidinggevende heeft vakantie dus zal in januari wel pas worden.
    Ik geniet nog niet echt van mijn zwangerschap, op de een of andere manier heb ik niet het gevoel zwanger te zijn ook al heb ik last van wat kwaaltjes. Ik ben een beeldenker dus komt daar misschien door.
    Ik ben blij als ik volgende week mijn eerste echo heb gehad en ik een hartje gehoord of gezien heb ik denk dat ik dan pas ga genieten.
    Ik ben ook bang dat het fout gaat, maar probeer daar zo min mogelijk aan te denken.

Ik zoek ook veel afleiding door mijn dag zo vol mogelijk te plannen...haha

groetjes Dorianne

4. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Ik heb net gisteren een sollicitatiegesprek gehad en mag door naar de volgende ronde! Dus wie weet per 1 februari een andere baan en uiteraard zonder agressie! ( en ook lichamelijk niet zwaar) Ik ga ook nog 1 dag per week naar school per 1 februari dus heb wel heel veel straks maar ja. Kan school altijd tijdelijk stopzetten.

Ik kan ook niet wachten tot ik echt het bewijs zie dat ik zwanger ben en dat alles goed is met ons kindje. Ik heb het geluk dat ik al met 8 weken en 2 dagen een echo krijg omdat ik medische hulp heb gehad bij het zwanger worden.
    Deze 8 weken tot de magische 12-weken grens die kruipen echt voorbij zeg! Maar ja, er gebeurd nu wel gigantisch veel in je buik en dat is echt heel bijzonder. Alleen jammer dat je het nog niet kan zien :)

Aan wie hebben jullie het al verteld??

5. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

Dec 9, 2009
    341
    0
    0
    Hoi isa, succes meid met solliciteren.. we horen vast of het je gelukt is. Word idd wel druk met school en alles. Ik ben zelf verpleegkundige en nog net vervolgopleiding afgerond op de dag dat ik positief heb gestest. Had speciaal nog even gewacht tot de opleiding op zijn einde liep. Wij hebben gelukkig niet zoveel agressieve patienten maar ben wel benieuwd hoe en hoe lang ik het zware werk vol kan houden. we zullen zien, vandaag pas 5 weken en 1 dag duss. succes voor alle dames

6. jans1

jans1 Lid

Oct 27, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

Net zwanger en onzeker....... dat beschrijft precies hoe ik me voel.

Sinds vorige week zondag weet ik dat ik zwanger ben, morgen ben ik precies 5 weken. Heb helemaal geen klachten.......voel me helemaal niet anders. eigenlijk meer energie dan ooit.
    Wel een aantal dagen veel honger gehad, en iets gevoelige borsten. Maar dat is allemaal verdwenen. En dat maakt het dat ik niet het idee heb dat ik zwanger ben.
    Het ergste is dat er sinds woensdagochtend licht bloedverlies is bijgekomen. De ene keer wel de andere keer niet. maar wel dagelijks. Dacht eerst dat het door het niezen kwam maar daar is het toch niet altijd mee te verklaren...........
    En als ik mijn buik voel zou ik zeggen dat ik ieder moment ongesteld moet worden.
    Maandag bellen voor een echo maar das pas 2e week januari waarschijnlijk..........

grappig om te lezen dat hier veel mensen in de zorg weken...ME TO!
    Liefs Jans1

7. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    ik weet precies wat je bedoeld. de weinig paar klachten die ik had, zijn bij mij ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenen en daar ben ik echt niet blij mee :(

8. Linnelien

Linnelien Nieuw lid

Dec 20, 2009
    3
    0
    0
    Brabant
    Hoi Dames,

Ook ik ben net zwanger, ik weet nog niet hoelang maar ik schat zo'n 6 weken. Ik heb vooral last van lage rugpijn, kan niet hangen, moet echt zitten of liggen. Verder heb ik last van misselijkheid met vlagen en hang ik gelukkig niet boven de wc. Mijn borsten lijken wat te groeien, maar ik heb er geen pijn aan.

Linda

9. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

Dec 18, 2009
    127
    0
    0
    Hier ook een onzeker iemand.

Ik ben nu 7 weken zwanger en ik voel nog helemaal niks. Geen gevoelige borsten, misselijk, etc. Aan de ene kant mag ik dus niet klagen, maar aan de andere kant voel ik me dus helemaal niet zwanger.

Bij de eerste zwangerschap had ik ook nergens last van, maar bij mijn laatste zwangerschap van ons vlindertje was het dus juist het tegenovergestelde. Ik was hartstikke moe, hing elke dag boven de pot en kon geen kookluchtjes verdragen.

4 januari heb ik mijn 2de echo. Ik kan niet wachten!

10. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hey meiden
    Mag ik er ook bij ?
    Eindelijk een topic gevonden met gelijkgestemden.
    Ik ben zo onzeker dat ik zelfs geen banner durf plaatsen.
    zoals je wel kan lezen, heb ik eigenlijk nog maar juist een mk achter de rug.
    15 sept kwam ik erachter dat ik zwanger was maar na een week begon ik bruin te verliezen en opeens rood en toen bleek het mis te zijn. Ik had ook amper sympt, enkel pijnlijke borsten maar die verdwenen.
    Nu ben ik dus enorm onzeker, ook al ben ik zo blij al zo snel terug zwanger te zijn..het maakt wel dat ik nu zooo bang ben, lijk nog maar amper de mk verwerkt te hebben.
    Men man maakt zich boos omdat ik zo doemdenk.
    Ik heb ook af en toe(sorry na het drukken) wat rozeverlies en zo is spijtig genoeg vorige keer men mk ook begonnen en dan flip ik..ook al leees je zoveel verhalen dat dat niet hoeft te zijn. Ik heb ook zo weinig symptomen, wel regelmatig zeurende buikpijn, witverlies,weinig eetlust maar dat is het ook. Je leest wel veel dat je geen symptomen hoeft te hebben of dat ze later komen maar mij maakt het ook ontzettend onzeker. gyn raadt aan, omdat ik zo bang ben, 2 keer bloed te laten prikken met enkele dagen ertussen om te zien of men bloedwaardes stijgen..dus dat ga ik nu doen...
    Ik vind het zo eng.
    Ik duim voor jullie allemaal..
    xxx

11. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Hoi meiden,

Nog maar 36 uurtjes ongeveer dan heb ik mn echo!!
    Pff ben de uren letterlijk aan het tellen...:D
    Heb de laatste dagen niet veel last van klachten en dat maakt onzeker.

Welkom nieuwe meiden, Ik reageer later meer.

12. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    België
    Mijn duimen draaien!!!
    De mijne is nog heeeel ver weg...11 jan....

13. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hey onzekere dames!

Hier nog een:D Weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben maar heb geen idee hoe lang. Heb mijn spiraal laten verwijderen op 20 oktober en ben intussen niet ongesteld geweest. Paar weken geleden wel een test gedaan en die was negatief en nu dus positief. Denk dat ik net zwanger ben, een week of 4.

Wat me onzeker maakt is dat mijn eerste zwangerschap totaal anders voelde dan deze. Toen had ik hele pijnlijke en vooral grotere borsten met blauwe aderen erover.. Nu alleen een beetje gevoelige borsten soms, that's it. Ook had ik heel veel buikpijn, echt zo'n zeurende pijn boven m'n schaambot. Nu niks, geen buikpijn of zeurend gevoel. Voel me dus helemaal niet zwanger en daar word ik niet echt blij van;)
    Ik moet de ha terugbellen tussen 1 en 3 en hoop dat ik dan gauw voor een termijnecho mag.

Veel dames in de zorg, leuk! Ik werk in de welzijn/hulpverlening, als maatschappelijk werker.

14. liedjepiedje

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Ik heb sinds 2 dagen allemaal puistjes terwijl ik dat normaal maar zelden 1. Hebben meer meiden dat?
    Ik ben nog steeds de uren aan het tellen!! Pfff....

15. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    België
    Ik had altijd puistjes als ik men maandstonden moest krijgen. De 2 keren dat ik een gave huid had was ik zwanger.. Nu was dit ook maar er duiken er terug op.
    Borsten worden wel gevoeliger. Maar bruinverlies lijkt iets erger te worden.
    De moed zakt me wat in men schoenen..
    xxx

16. Christy79

Christy79 Actief lid

Jul 14, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Haha hier nog een onzekere miep :D
    Dacht dat het misschien bij een tweede minder zou zijn, maar nee dus...
    'T is toch altijd weer bijzonder toch?

Liedjepiedje, heel veel succes morgen! Hoop dat jullie een mooie frummel met een heerlijk knipperlichtje zullen zien!
    Wij hebben woensdag onze eerste echo, dus hier tellen we ook de uren af!

17. Schrisje77

Aug 3, 2009
    39
    0
    0
    Brabantse land
    Ik heb inderdaad ook meer last van puistjes en dan meestal op mijn kin. Normaal ook maar zelden maar nu regelmatig. Heel veel succes morgen!!! Hou ons op de hoogte.

18. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hallo Dames,

voor alle nieuwe : welkom op deze topic!
    Ik heb ook ontzettend last van puistjes ik heb eer altijd wel 1 ;).
    Ik ben de laatste dagen wat meer misselijk en pijn in mijn borsten heb ik ook nog steeds. Ook het witvloed blijft maar komen (sorry voor het taalgebruik).
    Ik slik ook voliumzuur vinden jullie dat ook zo vies? Als ik daarna een boer laat (doe ik trouwens ook erg veel), komt er een vis geur mee en als ik ergens niet van houdt is het van VIS! (zal de visolie wel zijn die erin zit):(:p

Wij hebben het gisteren de ouders vertelt die vonden het allemaal wel erg leuk en maken zich nog meer bezorgd als mij:$ (ik mag niets meer!). Mijn ouders kregen een knuffel met een kaartje
    "willen jullie op mij passen tot ik er ben?". Denk je ook maar dat ze het snapte! Ik moest er nog bij zeggen dat ik zwanger was! :D
    Op naar de schoonouders daar hadden wij een kaartje met "Fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar, A, Dorianne en ?". Lezen het kaartje en zetten het bij de rest van de kerstkaarten!...hadden het ook niet goed gelezen.:(

nog 2 nachtjes slapen dan mag ik naar de VK, dan weet ik eindelijk hoever ik nu echt ben...ik was namelijk erg onregematig ongesteld.

suc6 allemaal met alle kwaaltjes on onzekerheid, hopelijk blijft alles goed gaan en liggen we volgend jaar om deze tijd met ons kindje bij de boom... Voor ons dit het eerste kindje en voor jullie?

@ liedjepiedje : succes met de echo morgen laat even weten hoe het geweest is.

groetjes Dorianne

19. liedjepiedje

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Wat een onzekerheid!! Ik hoop dat het nu snel stopt!! Ben je al bij de huisarts of gyn geweest?
    Morgen gaan wij een nachtje weg met de familie. Ik probeer via mn mobiel een berichtje achter te laten. Maar weet niet of dat lukt.
    Voor diegene die woensdag moeten, jullie ook veel sterkte!

20. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    België
    Hey
    Bruinverlies was enkel een beetje deze morgen, nu is alles gestopt..
    Nu hopen dat het wegblijft koessssjt.
    Juist bloed laten prikken bij de huisarts. Die zei dat het niet onmiddellijk iets slechts hoeft te betekenen, dat bruinverlies. Kan ook gewoon de baarmoeder zijn die zich sluit/opkuist. Morgen weet ie men HCG te zeggen en daar kan ik toch al een ruime inschattingh maken. Maandag laat ik dan opnieuw prikken om de vordering te bekijken.
    Eng allemaal hoor..en allemaal door het spook van men vorige mk(is eigenlijk maar geleden van sept/okt).
    Zijn er hier nog die af en toe wat roze/bruinverlies hadden maar toch een goede eerste echo?
    groetjes!!

Share This Page