Hoi meiden, spannend hoor die echo´s. Ik hoop dat het voor jullie wat meer zekerheid met zich mee brengt!!. Ik ga pas 21 januari dus dat duurt nog een maandje. Ik ben er nu moet ik zeggen wel wat rustiger onder en heb niet meer iedere keer het gevoel dat ik ongi ga worden. Heb sinds een paar dagen wat meer witverlies, pijnlijke borsten nog nauwelijks maar wel nog steeds steekjes in mijn liezen en zijkanten van de onderbuik. Vind het wel frapant dat als ik werk ik nergens last van heb maar dat het savonds dan wel weer op komt zetten.. we gaan het met de kerst aan ouders en schoonouders vertellen.. succes meiden
Hier voel ik 's avonds ook meer dan overdag. Dan voel ik nauwelijks wat. In de loop van de avond beginnen mijn boobs een beetje zeerder te doen en heb ik wat steekjes her en der. Oja en heb zo'n zin in augurken met een rolletje boterhamworst er omheen Heb ik bij mijn vorige zwangerschap helemaal geen last van gehad. Ik snap nu de drang naar augurken pas Heb trouwens 7 januari een echo. Spannend..
Ik heb dat ook savonds dat ik trekken voel en wat steekjes aan de zijkanten.. overdag heb je echt zoiets zit het wel goed, ik voel niks.. erg die onzekerheid altijd ik krijg morgen of overmorgen te horen wanneer ik naar de gyneacoloog mag voor een echo.. hoop snel haha
Liedjepietje, heel veel succes meis en ook heel veel plezier! Ook een beetje vertrouwen houden hoor en een beetje proberen te genieten! Straks mogen jullie je eigen kleine wonder gaan zien, heerlijk!
Hoi meiden, Hier ook niet heel veel kwaaltjes hoor. Het enige wat blijft is pijnlijke en opgezette borsten, soms wat meer, soms wat minder. Voor mij een goed teken. De vorige waren rond deze tijd opeens mijn borsten weer normaal en toen ging het een paar dagen later mis. Maar of het verband houdt met elkaar?? ze zeggen dat sommige kwaaltjes soms even weg zijn en later weer terugkomen. Ik denk dat het ook heel persoonlijk is. De een heeft bijv. el andere klachten voor haar NOD dan de ander. Verder ben ik erg moe. Lig vroeg op bed, behalve als ik werk dan voel ik mijn vermoedheid helemaal niet maar als ik thuis kom dan wel! Heel af en toe heb ik nog wat steekjes in m'n onderbuik maar niet meer zo regelmatig als in de eerste week. Vind het wel heel prettig dat ik dat nu niet heb want de vorige keer maakte me dat heel onzeker ( hoewel het dus helemaal niks hoeft te betekenen) Bruinverlies is niet erg zolang je er geen krampen bij hebt. En krampen zijn niet erg zolang je er geen bruin/bloedverlies bij hebt. Heb je een combinatie van beide dan zou ik de verloskundige bellen. Het hoeft niet fout te gaan!! Het kan. Soms is er met het kindje niks aan de hand en gaat de zwangerschap gewoon door. Onzekere tijden zo he?? Ben je zwanger, moet je nog deze 8 weken weken door!! Grr!! Nou, laten we hopen dat we allemaal ongeschonden door deze maanden komen!! liedjepiedje: succes met je echo zometeen!!
ja,we hebben een kloppend hartje gezien. 7 januari mogen we weer voor een echo! zijn zo blij! begìn wel wat meer misselijk te worden. groetjes
Wat een ongelooflijke KUTZOOI!!! Sorry voor mn woorden! Ik ben zowiezo geen 8 weken. Maar maximaal 5 weken! Ik snap er niks van. Maar ze denk dat de bevruchting langer heeft geduurd. Dat kan 2 tot 12 dagen duren en dan kan je al wel positief testen. Maar het begint pas te groeien in je baarmoeder. Ik zit dit jankend te typen. Ik had zo gehoopt op goed nieuws! Ik heb al zo'n rothekel aan echo's. Nu helemaal! Ik spreek jullie over twee dagen weer. Ik mag over 2 weken een echo in het ziekenhuis.
Ach meid toch! Kan me voorstellen dat dit nieuws totaal niet is wat je verwacht had! Maar hoe stond ze er verder tegenover dan? Vond ze het er verder wel goed uit zien??? Heb inderdaad meerdere verhalen gehoord (dichtbij) van mensen die een latere bevruchting hadden... Mijn duimen draaien dat dit inderdaad met jullie kleine uk het geval is en dat jullie gewoon een paar weekjes later gaan bevallen!
ach liedjepiedje toch.. Jullie kleintje heeft er gewoon wat langer over gedaan om uit te gaan groeien tot iets moois. Al het moois heeft tijd nodig!!!!. Ik snap het wel, nu zit je natuurlijk nog langer in onzekerheid tot de 12 weken. Ik hoop echt voor je dat het goed blijft gaan, daar gaan we met zijn allen voor. succes meis..
@liedjepiedje : ik vindt het heel erg voor je, valt dan gelijk weer zo tegen. Maar er groeit wel iets en dat is heel mooi natuurlijk! Is wel niet goed voor je onzekerheid... Kom op en geniet ervan! Wij gaan morgen voor de echo om 10.10...hopelijk is alles goed! Nog 1 nachtje slapen tot morgen, groetjes Dorianne
vanmorgen bij de verloskudige geweest. Ik ben ook nog maar 6 weken zwanger maar met mijn onregelmatige cyclus niet zo vreemd! Er was nog niet veel te zien als een "leeg" vruchtzakje. Aldus de verloskundige is dit niet zo vreemd met 6 weken. Verder zag het vruchtzakje er goed uit dus geen reden voor zorgen. Daar moet ik dan maar op vertrouwen. Ik mocht ook voor een inwendige echo naar het ziekenhuis, maar daar heb ik nog vanaf gezien! Ik mag 28 december terug dan moet er wel wat te zien zijn... groetjes Dorianne
Dorianne, da's toch wel goed nieuws??? Super hoor! Hier vanochtend ook een echo, maar helemaal niks te zien... Moest voor de zekerheid bij thuiskomst van de gyn weer testen, maar die is echt heel erg positief... CB digitaal ook gedaan en die zegt 2-3 weken, dus 4-5 wk zwanger... Vandaar waarschijnlijk nog niks te zien. Volgende week weer komen... Brrr...
Liedjepietje: wist niet dat er zoveel tijd tussen kon zitten tussen de eisprong en de bevruchting of bedoelde je soms innestelling?? Maar dan nog vind ik dat wel een lange periode zeg!! Kan me voorstellen dat je flink teleurgesteld was als je erop rekent al 8 weken ver te zijn. Maar er was dus wel een goed vruchtzakje te zien. Nu maar hopen dat de late innestelling inderdaad de oorzaak is en dat jullie kleine gewoon lekker verder groeit. Hebben ze niks gezegd over dat het vruchtje mogelijk gestopt is met groeien?? Kunnen ze ook geen Hcg prikken om te kijken of de zwangerschap goed verloopt?? Deze onzekerheid lijkt me verschrikkelijk. Dorianne: ook bij jou dus korter zwanger dan gedacht. Maar als ik jou zo hoor dan had je daar wel een beetje rekening meegehouden omdat je niet precies wist wanneer je zwanger bent geworden. Wel jammer, het is altijd leuker om al verder heen te zijn dan minder ver. Nou zijn we dus alledrie ongeveer even ver. Ik weet bijna op de dag af wanneer de eisprong was omdat ik nadien nog voor controle ben geweest en een inwendige echo heb gehad. Het rare is dat ik deze keer al dacht dat de eisprong geweest was ( door de Clomid ben ik altijd heel regelmatig) maar nu was hij opeens later ( aangezien ik heel erg buikpijn had) De echo bevestigde toen dat ik een paar dagen geleden een eisprong had gehad en 1,5 week later bleek is dus zwanger te zijn. Misschien waren het wel twee eitjes en is de eerste al eerder gesprongen?? De vorige keer dat ik zwanger was had ik ook twee eitjes die gesprongen zijn, alleen weet ik niet of ze ook allebei bevrucht waren, denk zelf van wel maar ja, als je zo kort zwanger bent geweest ( met 5 weken was het ws. al gestopt met groeien) dan kun je niet echt veel zien. Wat ik me nu afvraag is waarom jullie beide al zo vroeg een echo hadden?? Hadden jullie dat gewoon bij de verloskundige?? Jullie wisten natuurlijk niet dat je minder ver heen was maar ik dacht dat ze het meestal toch pas op z'n vroegst in de 9e week doen ofzo toch? Wij hebben met 8 weken en 2 dagen de echo en als het goed is dan moet je dan een hartje kunnen zien kloppen. Dit kan vanaf 7 weken ofzo want ik zou eerst een week eerder komen maar toen zaten ze al vol. Het duurt nog wel een tijdje maar aan de andere kant zit het dan wel al behoorlijk oke als je een hartje ziet kloppen. Ik denk dat ik het echt superspannend ga vinden! Brrr... Nou, ik hoop echt dat jullie beide een goede volgende echo hebben!! Met een mooi knipperlichtje op het scherm! In elk geval weten jullie nu beide wel dat het vruchtzakje op de goede plek zit en dat jullie 1 baby krijgen en geen tweeling ws. liefs, isa
Goh wat vervelend allemaal zeg! Dat lijkt me ook echt balen te horen dat je minder ver bent dan je dacht. Ik vraag me nu ook af of ik dan wel zover ben als ik denk. 5 jan heb ik pas het intakegesprek bij de vk en daarna kan ik pas een afspraak maken voor een echo. Spannende tijden allemaal weer voor iedereen! Morgen gaan we het ook vertellen aan mijn schoonouders en 1e kerstdag aan mijn ouders ben wel heel benieuwd naar de reacties. Sterkte allemaal en fijne dagen gewenst!!
dank je Isa voor je felicitatie! we zijn er erg blij mee, nu duimen dat het goed blijft gaan. vorige keer ging het mis met 7,3 weken, dus. heb wel een beter gevoel als toen we de mk hebben gehad. @ liedjepiedje en Dorianne, balen dat jullie minder ver zijn dan jullie dachten. hopelijk is de volgende echo wel alles in orde en kunnen jullie optimaal gaan genieten, probeer je niet teveel zorgen te maken. hoe is het met jullie klachten allemaal? ben zelf wat vaker misselijk, brandend maagzuur en mijn buik begint al aardig uit te zetten. met de kerst gaan we het de familie vertellen en daarna ga ik het ook aan mijn collega's vertellen. kan het niet meer voor me houden. groetjes
Ook ik was bij de eerste echo wat minder ver dan ik volgens mijn cyclus had berekend. Maar gelukkig had ik hier ook rekening mee gehouden en was er wel duidelijk te zien dat het hartje klopte. Ook wat betreft groei was het op dag precies met de eisprong (ovulatietest gedaan). Was toen 7+4wkn. Heb bij 9 wkn ook een echo gehad en alles zag er keurig uit en precies op groei voor 9 wkn! Volgende week de uiteindelijk 'echte' termijnecho bij 11+2wkn! Ben zo benieuwd, want hij/ zij zal weer flink gegroeid zijn (als het goed is!). Op 8 januari combinatietest.... ook weer spannend! Valt inderdaad dan een beetje tegen als je minder ver blijkt te zijn dan je dacht. Maar het belangrijkste is natuurlijk wel dat het er voor die vroegere termijn wel goed uit ziet! Succes dames, en hou het vertrouwen erin...
Wij gaan het ook met de kerst vertellen aan de directe familie! Ik ben dan 6 weken op de kop af. De week erna ga ik het op het werk vertellen zodat mijn collega's er rekening mee kunnen houden, werk met agressieve clienten. ( en ws. ook dat ik een nieuwe baan heb, hihi!!) De vorige keer had ik er een heel slecht gevoel over, bijna vanaf de eerste dag. Ik was zo onrustig en het voelde gewoon niet goed. Deze keer voelt het ook gewoon heel anders. Heb er veel meer vertrouwen in dat het deze keer wel goed gaat. Blijft wel spannend natuurlijk, helemaal nu de dag dat het de vorige keer misging, dichterbij komt ( 5 week en 6 dagen) Maar goed, de kans dat het goed gaat is gewoon vele malen groter dus daar vertrouwen we op. Hele fijne feestdagen allemaal!
Ik mocht zo vroeg naar de verloskundige ivm de feestdagen. Is voor veel vrouwen fijner dan te wachten. Daarbij laten ze je zo vroeg komen ivm de nekplooimeting van je baby (berekend hoeveel kans je hebt op een kind met syndroom van down). Deze vindt ongeveer plaats bij 11 weken, als dit het geval mocht zijn dan kun je de zwangerschap vroegtijdig afbreken! Niet dat ik dat zou doen maar ik ben wel blij dat ik de mogelijkheid krijg, dus waarom de kans niet nemen, toch? Dit is ook een keuze waar je even over na moet denken vandaar dat ze de mensen normaal met 8 weken laten komen (ivm feestdagen hebben ze mij ervoor geplaatst). Ik heb nu nog niets gezien maar was wel blij dat ik zo vroeg mocht komen ook al zag ik nog niet zoveel. Het zag er verder goed uit en dat vind ik ook fijn om te horen, daarbij heb je de mogelijheid om er met iemand over te praten aangezien de ouders het alleen nog maar weten... groetjes Dorianne