net zwanger en onzeker

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Dorianne, Dec 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik kom mijn onzekerheid ook even delen :).

Bij ieder ding wat ik voel denk ik "Oh jee het gaat fout.." maar ook als er niets te voelen is wordt ik onzeker :(.
    Is mijn eerste zwangerschap dus weet ook totaal niet wat normaal is en wat niet..

Zou eigenlijk met 12 weken de eerste echo krijgen maar heb dat een beetje teruggepraat naar 9 weken en 2 dagen :). 1 week eerder heb ik intake bij de VK.

Voorlopig is het enkel heel hard duimen dat het goed blijft gaan...
    Ik zal ook voor jullie allemaal duimen!!

2. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen!!

En voor degenen die vandaag of morgen het goede nieuws gaan vertellen; heel veel plezier!

3. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hallo Allemaal,

Mag ik me ook aansluiten>?

Ik zal kort mijn verhaal doen.
    Ik en me partner waren al een anderhalf jaar bezig het lukte niet uiteindelijk in de MMM beland.
    Na diverse testen onderzoeken bleek dat de zaad van me man voor 85% dood bleek te zijn en die andere 15% overleefde het geen dag.\

Uiteindelijk is ons verteld dat een spontane zwangerschap uitgesloten is en dat we in januari IUI zouden krijgen om die IUI te krijgen was het beter om een laparoscopie te doen bij mij ( kijkoperatie dan spuiten ze vloeitstof ook in je eileiders)

Na me operatie heb ik geklust zeg maar 1 keer en nu blijk ik dus zwanger spontaan!

Daarom ben ik ook wel eens onzeker.
    Maar blijf dus wel positief denken ........

Maar we hebben hier zolang op gewacht dus hopen dat het goed blijft gaan.

ik heb 13 juanuari eerste echo en 21 januari intake bij de VK

4. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

Nov 29, 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook 13 januari mn eerste echo:p

5. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    hahaa grappig :D

6. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    @ Loki09 : welkom! Lekker mee kletsen met de onzeker vrouwen, ik ben ook zwanger van ons eerste kindje. spannend allemaal want je weet niet wat er allemaal gaat gebeuren, het is nog zo nieuw.

@Sjan : welkom! Wel leuk dat het zonder MMM gelukt is. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt en dat het blijft zitten.
    Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger, bij mijn vorige (buik) echo was nog geen vruchtje te zien of hartje, wel een mooi vruchtzakje van ongeveer 6 weken. Dinsdag heb ik weer een echo en dan hoop ik meer te zien, anders zal het wel een inwedige echo worden.

Ik heb nog steeds last van mijn borsten vooral 's nachts overdag niet zo. Als ik 's morgens wakker wordt 7.30 moet ik wat eten anders word ik misselijk, dit geld voor de hele dag als ik te weinig eet word ik misselijk...maar goed dat het kerst is geweest :D.
    Ik hoop dat de kwaaltjes een goed teken zijn en dat ik dinsdag onze "beeb" kan zien ;)

groetjes Dorianne

7. jans1

jans1 Lid

Oct 27, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    Hey Dorianne!

dankje voor je bericht.

Ik hoop dat je gauw wat ziet.
    inwendig is niet echt prettig hahaha dus hoop dat je het niet nodig hebt!

succes laat je het even weten?

9. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    1,342
    1
    36
    hey meiden,

ik ben echt super pril zwanger, weet het sinds kerstavond... maar ook ik zit nu al met het benauwde gevoel: wat als er iets mis gaat??? dit gevoel nog op zijn minst 8 weken hebben??? pfffff ik wil gewoon kunnen genieten zonder me zorgen te maken.

10. lady1978

lady1978 Lid

Jun 14, 2009
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is grappig wij gan volgens mij gelijk op. Ik mag ook di naar de VK. Is alleen voor mij de eerste keer. Erg spannend hoor...

11. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    @Lady1987 : wij gaan inderdaad gelijk op...spannend! We keep in touch, ik mag morgen om 17.00 uur en jij? Ik moet morgenvroeg eerst werken van 07.30 tot 15.00 uur. Ik hoop dat er wat te zien is.

groetjes Dorianne

12. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    @ lady1987 en Dorianne: wat leuk dat jullie al voor een echo mogen ( of voor de 2e keer)
    Ik wou dat het voor ons ook al zo ver was!! Ik ga morgen bellen met de verloskundige voor een afspraak voor de intake en wie weet kan ik ook wel wat eerder al langskomen.

Hebben jullie ook last van je buik? Ik voel af en toe van die soort steekjes, vooral aan de zijkant en soms een kramp. Het voelt niet alsof ik ongesteld moet worden maar meer een soort steken ( als voor je eisprong, als je dat voelt)
    Af en toe behoorlijk last van de darmen, echt niet grappig meer. Enorm opgeblazen en dat doet behoorlijk zeer.
    Hebben jullie daar ook last van?

Ik ben nu al 2 dagen verder dan de vorige zwangerschap! Gelukkig maar! Van't weekend was ik wel misselijk steeds maar kwam ook een beetje van de spanning van het vertellen.
    Nu ben ik sinds gisteren weer aan het werk en dan heb je amper tijd om je moe of misselijk te voelen. Ook wel fijn want de dagen gaan dan lekker snel. Ik heb zelf er wel een goed gevoel over. Ik las trouwens op de site van de NVOG dat de kans op een 2e miskraam mar 3 procent is als je van mijn leeftijd bent (26)
    Dus dat vind ik heel erg positief, daar denk ik maar aan als ik onzeker ben.
    Hebben jullie ook zo last van stemmingswisselingen? Kan me de ene dag helemaal down voelen en ben dan pessimistisch en de andere dag voel ik me top en kan ik de hele wereld aan.

Hoe was het bij jullie om het aan de familie te vertellen??

@liedjepiedje: hoe is het met jou?? Wanneer heb je weer een echo?

13. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Hoi,

Daar ben ik even. Ik lees met jullie mee hoor. Maar reageer niet meer actief. Kan het allemaal niet bijhouden:D
    Ik ben vandaag voor intake geweest. Ik mag 6 januari voor nieuwe echo in het ziekenhuis. En als alles goed is mag ik ook met 9 weken weer een echo. Ben nu 6 wkn, en volgende echo 7 wkn. En dan mag ik twee weken later weer. De verloskundige dacht dat ik dat wel fijn zou vinden...
    Dus nu hopen en bidden dat het ook echt goed is!!!
    Ik vertel het af en toe aan iemand. Maar dan meer om het voor mezelf te bevestigen. Ik heb er niet echt lol in ofzo. Ik geniet gewoon niet van mijn zwangerschap!
    Ik hoop dat ik het snel wel kan doen!
    Succes met jullie echo's en intakes...

Liedje

14. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik heb ook wel eens steken in de buik vanmorgen nog toen ik op het toilet zat en ik dacht "ohnee he, blijf zitten".:(
    Verder heb ik geen last van krampen wel last van misselijkheid zowel als ik te weinig eet of als ik teveel eet8).
    Ik ga ook het liefst werken dan heb ik idem geen tijd om over mijn misselijkheid of kwaaltjes na te denken. Morgenvroeg weer werken en dan 8 dagen vrij, daar zie ik wel tegen op...lekker niksen :x.
    wat familie betreft tja. voor mijn ouders had ik een knuffel met een kaartje "willen jullie op mij passen tot ik er ben", maar ze snapte het niet ik moest nog zeggen dat ik zwanger was ;). Mijn schoonouders hadden wij een kerstkaart gegeven met A., Dorianne en ?. zij hadden niet goed gelezen en zette het zonder woorden bij de andere kerstkaarten! Ook maar moeten vragen of ze goed gelezen hadden :p...

Ik geniet ook nog niet van mijn zwangerschap. Ik weet niet waar ik van moet genieten en als ik niets voel maakt mij dat ook nog onzeker. Ben ook bang dat er morgen niets te zien is aangezien er vorige keer ook alleen een vruchtzakje was. Het is goed dat er wat groeit maar toch vindt ik het eng, maar goed mijn instelling is altijd geweest "eerst zien dan geloven".

tot morgenavond suc allemaal,
    groetjes Dorianne

15. assie74

assie74 Lid

Nov 8, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik kom me ook even melden. Wat heerlijk herkenbaar. Ik ben nu zwanger van mijn 3e en ook nu ben ik weer onzeker.Komt misschien ook wel doordat de andere 2 al 9 en 7 jaar oud zijn.... is alweer lang geleden en weet niet echt meer of ik kwaaltjes had. Heb nu eigenlijk geen echte kwalen, behalve gevoelige tepels en beetje moe. Maar goed, een goede slaper ben ik altijd al wel geweest...;)

Ik heb volgende week maandag mjn 1e echo om de termijn te bepalen. Ga er nu vanuit dat ik 7 week ver ben. Iedereen veel succes hier en we gaan van het goede uit toch?

16. jerlin

jerlin Actief lid

Sep 20, 2007
    378
    0
    0
    hallo allemaal,

voor alle nieuwe meiden,

GEFELICITEERD!!

probeer ervan te genieten ook al is het heel moeilijk :).

ik ben nog altijd misselijk met vlagen en begin af en toe wat last van mijn borsten te krijgen. bij mijn eerste zwangerschap had ik daar al veel eerder last van, maarja iedere zwangerschap is anders :(.
    en heb vandaag al een broek gekocht, mijn gewone broeken zitten echt te strak en niet meer fijn dus :). ondanks dat ik me toch weer behoorlijk onzeker voel de laatste dagen, twijfel slaat weer toe, nog maar 10 dagen en dan hebben we de volgende echo :).

groetjes Jerlin

ps, liedjepiedje, ik zie dat we weer op dezelfde dag een echo hebben, grappig. hopelijk is dan wel alles in orde bij julli en zien jullie een prachtig kloppend hartje. ik tel met je mee af.

17. lady1978

lady1978 Lid

Jun 14, 2009
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik heb vandaag alleen nog maar intake volgens mij. Ik denk nog geen echo... al zou dat wel fijn zijn.. een beetje bevestiging.

Zou vandaag werken, maar was vanochtend echt supermisselijk en heel erg moe. Eten hielp deze keer alleen maar averechts...Heb echt de hele ochtend geslapen... gaat nu iets beter. Ik mag om 21.00 uur vanavond naar de VK. Echt spannend!

Als ik dank geen echo krijg hoop ik dat we deze wel snel kunnen inplannen. We hebben het aan nog niemand verteld, we vinden het nog te vroeg.... en nu is het ook echt ons geheimpje. Vind ik ook wel leuk. Ik denk nl dat het echt gedaan is met de rust als we het eenmaal vertellen (1e kleinkind :D)

gr

18. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi ladies!!

ALLEMAAL GEFELICITEERD!!

Ik lees zo nu en dna ff mee....en deel met iedereen die gemengde gevoelens!

Ben bang om blij te zijn...in mn hoofd en in mezelf spring ik gaten in de lucht! Maar vooral manlief probeert niet te hard te juichen, hij zegt...zo kan het alleen maar beter worden...als je zo rustig en koel eronder blijft...en daar geef ik em ook gelijk in!

Ik wens iedereen heel veel steun in deze "gevarenzone/eerste 3 mndjs" en probeer positief te blijven...lekker rustig aan doen allemaal!

veel liefs!

19. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    vanmiddag mijn 2de echo gehad en er was een vruchtzakje met vruchtje en een kloppend hartje te zien! Al moest ik goed kijken voor het kloppend hartje (is ook nog zo klein).
    Volgens de echo ben ik dan ook 7 weken en een paar dagen zwanger.
    Ik kan niet zeggen dat het nu anders voelt ook al heb ik het nu gezien, ik had ook last van dat echo apparaat dat op mijn buik werd geduwd...had echt pijn ervan. Had iemand dit ook?

20. Schrisje77

Aug 3, 2009
    39
    0
    0
    Brabantse land
    Toch fijn Dorianne dat er nu wel iets te zien is!! Ik kan er jammer genoeg nog niet over mee praten heb nog geen echo gehad. 5-1 heb ik de intake bij de vk.

Zijn jullie verder het eerste deel van de feestdagen allemaal goed doorgekomen? Wij hebben het aan onze ouders verteld en zij waren allemaal erg ontroerd en heel gelukkig. Ze snapte het ook meteen dus dat was wel leuk. Ik had een kaartje gemaakt met een rijstkorrel erop en de tekst: Nu ben ik nog zo klein maar straks mogen jullie mijn opa en oma zijn. Beide moeders waren in tranen en ik ook natuurlijk. Verder heb ik weinig last van kwaaltjes op mijn borsten na die blijven wel gevoelig en mijn buik merk ik als ik veel gedaan heb op een dag. Ik kijk wel uit naar de intake bij de vk ben benieuwd hoe het allemaal gaat. Fijne avond en tot snel weer.
    groetjes, Schrisje

Share This Page