net zwanger en onzeker

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Dorianne, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lady1978

lady1978 Lid

14 jun 2009
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Ik heb dinsdag mijn echo, ben dan 8wk! Spannend hoor. Ze gaf wel aan dat het waarschijnlijk wel intern was omdat ze nog niets konden zien... bij jou wel gewoon via de buik begrijp ik? (hoop ik ook...is toch wat prettiger dan intern ;)). maar dan moet het geen pijn doen, heb je er nu nog last van dan?

gr

2. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ze duwen best hard en dast is erg vervelend.
    Het was dus een uitwendige buiik-echo.
    Ik mag dinsdag ook weer, lopen we gelijk op want dan ben ik ook 8 weken en een paar dagen.
    Toen het echoapparaat van mijn buik was was het ook weer weg.
    Ik denk ook dat ver per persoon verschilt met 6 weken had ik iemand anders en toen had ik er niet zo een last van en nu wel!

3. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Hoi meiden!

Ik meld me ook weer even :)
    Dorianne fijn dat er nu wel een hartje en vruchtje te zien was! Alles is ook heel klein nu nog, een ruime cm denk ik ofzo??
    Gewoon weer op naar de volgende echo!!
    Liedjepiedje: duimen dat jouw volgende echo ook gewoon oke is!! Ik denk aan je!

Wat grappig dat sommigen tegelijk een echo hebben steeds!

Hier alles goed. Al heb ik me wel ziek gemeld. Vandaag vet heftige esalatie gehad met schoppen en slaan enzo, ik voel me gewoon niet prettig meer op het werk. Al die stress dat kan niet goed zijn, ik wil gewoon geen risico's lopen nu. Vind het sowieso al niks, ben niet voor niks aan het solliciteren maar vind dat ik nu wel genoeg m'n best heb gedaan om zolang mogelijk aan het werk te blijven. Maandag heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over hoe nu verder. Wat mij betreft kom ik niet meer terug op de groep. Het gaat ook om nog maar 2 weken want daarna heb ik vakantie, als ik dan terugkom ben ik 11 weken en ga ik sowieso van de groep.

Nou ja, we'll see. Mijn gezondheid en die van de baby gaat nu echt voor, jammer dan.

Ik moet nog 1 week en 4 dagen tot de echo. Heb dan ook gelijk intake bij de verloskundige.

4. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

9 dec 2009
    341
    0
    0
    hoi dames,

meld me ook weer, allemaal de beste wensen voor 2010!!. Helaas moet ik nog 3 weken wachten voor de eerste echo, ik word meer en meer benieuwd wat ik dan te zien krijg. Wel voel ik me nu wat minder onzeker door de klachten die ik heb, al mag ik nog niet klagen over de hoeveelheid ervan. Ik blijf nog steeds wel realistisch dat het nog mis kan gaan maar het beheerst niet mijn doen en laten gelukkig. Ook wij hebben het met de kerst vast verteld en ze hadden het nog niet van ons verwacht maar waren allemaal helemaal blij. Echt leuk die felicitaties.

@isa, ik denk dat je op je gevoel af moet gaan dan doe je het nooit verkeerd. Vertrouw er wel op dat je lichaam alles doet om je baby te beschermen. Succes met werken en soliciteren natuurlijk, weet je al meer.

ps, zijn er nog meer van jullie die meedoen met moeders voor moeders? toch wel apart iedere keer met een bakje naar het toilet.

groetjes

5. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hallo,

Ja ik doe mee met moeders voor moeders en ik begin 4 januari met plassen :D tjah het is voor een goed doel dus die bakje vind ik niet zo erg zolang je tijd hebt en thuis bent moet je het doen zei die vrouw....

6. Schrisje77

3 aug 2009
    39
    0
    0
    Brabantse land
    Iedereen de beste wensen voor 2010 dat het maar een mooi jaar mag worden voor ons allemaal!!

Ik doe ook mee aan moeders voor moeders, ik heb het bakje gewoon bij de toilet staan. Ik vind dat de bussen op zich vrij snel vol zitten. Ik laat het alleen niet thuis ophalen. Vond het niet zo'n prettig idee om de kratten bij de voordeur te zetten. Ik breng ze dus naar de vrouw toe die bij mij is geweest en werkt prima.

7. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Ik doe sinds afgelopen dindag mee met moeders voor moeders. Heb het de vorige keer ook gedaan ( was toen eigenlijk te vroeg maar mocht wel meedoen) Tja, heel leuk vind ik het niet maar het is voor het goede doel. Weet zelf wat het is om niet zonder medicijnen zwanger te worden en ik gun het andere vrouwen van harte om ook zwanger te worden.
    Leuk dat jullie ook meedoen!!

8. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Trouwens, snappen jullie iets van de telling van de weken??
    Ik ben vandaag precies 7 weken zwanger maar de week die nu komt die noemen ze de 7e week! Dat klopt toch eigenlijk niet? Logischer zou zijn als je dat de 8e week noemt.

9. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hallo Isa,

Je zit nu in week 7 dat houdt in dat je in de 8ste week zit...klinkt ook het meest logisch toch? (hoop ik haha)

groetjes Dorianne

10. lady1978

lady1978 Lid

14 jun 2009
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Nou ik heb mijn inwendige echo gisteren overleefd :D... was wel spannend hoor! Het hartje klopt erg goed, dat was echt super om te zien!

Mijn vriend vond het ook prachtig alleen die werd een beetje duizelig, net of het voor hem nu pas echt doordringt zij hij... hij was zo blij met tranen in de ogen. Echt lief! Hij voelde zich echt lullig dat hij zich niet ok voelde terwijl ik daar zo lag :D... maar hij was wel echt trots op me!

Uit de echo blijkt dat ik gisteren 9wk (2,2 cm) was, krijg er dus 5 dagen bij... wel grappig. Maar dat kon ook net een groeispurtje zijn zei de VK.

Wel had ik wat kleine kystes, maar dat was absoluut niet ernstig en hooguit vervelend voor mij omdat ik wat buikpijn kon krijgen maar dat had niets te maken met de baby...

erg leuk dit... nu is het "echt"...

11. Lauri

Lauri Actief lid

20 jul 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ook ik ben zeer onzeker en angstig over mijn zwangerschap. Ik weet niet zo goed wat ik er van denken moet. In de ochtend heb ik veel last van misselijkheid en mijn borsten zijn net tennisballen. Ik heb me gisteren ziek gemeld op mijn werk, zo misselijk was ik. Maar in de middag gaat het wel goed. Morgen ga ik de vk bellen voor een afspraak. Ik hoop dat ik er snel terecht kan!

Groetjes Lauri

12. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Hoi allemaal!

Fijn dat het goed gaat met iedereen!
    Lauri ook welkom! Dat je misselijk bent en opgezette borsten hebt dat is in elk geval een goed teken! Hopelijk mag je snel langskomen voor een echo, dan heb je iets om naar uit te kijken.

Lady1987: super dat jullie kleine zo lekker groeit! Dus je loopt een beetje voor op wat je gedacht had! Altijd goed toch?
    Ik kijk ook enorm uit naar de echo, dan heb je echt een beeld wat je kunt zien, dan wordt het veel realisitscher inderdaad. Ook voor mijn man die alleen maar op mij af kan gaan en verder natuurlijk verder niks voelt ofzo.

Dorianne: hoe is het bij jou? Wij verschillen precies een week zie ik.

Hier gaat alles goed! Met elke week die erbij komt voel ik me weer een stukje zekerder. Helemaal nu we over 6 dagen de echo al hebben! Sinds gisteren bij vlagen echt misselijk. Tot nu toe was ik een beetje misselijk en vooral heeeeeel erg moe, moe, moe. Ik lig tegenwoordig rond 21.00 uur al in bed ( en dan heb ik het soms ook nog gerekt, haha!) Merk wel dat het echt een stuk minder is als je goed misselijk bent. Man, dan is het echt wel afzien hoor als je dat een paar weken hebt!

Liedjpiedje: hoe gaat het met jou?
    Schrisje: bij jou ook alles goed?

En met de anderen ( houd het niet helemaal bij wie er allemaal schrijven)

13. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

9 dec 2009
    341
    0
    0
    hoi allemaal,

wat fijn dat er zoveel goede berichten zijn. Geniet er allemaal van dames Hier is de onzekerheid naar zijn hoogtepunt gestegen. sinds gisteren heb ik namelijk bruinverlies bij het afvegen. Ik weet dat het niets hoeft te betekenen maar toch kan ik er niets aan doen en zit het liefst ieder half uur op het toilet om te kijken of het niet rood word. Verder heb ik nog wel wat kwaaltjes maar het is zo moeilijk om het te beoordelen. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan. denk dat ik morgen anders toch even de verloskundige bel, volgens mij houd ik twee weken wachten tot de echo echt niet vol zo.

pfffff was het maar februarie...

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hee Isa, als je op je werk vertelt dat je zwanger bent, zijn ze wettelijk verplicht om je van de groep (of een andere 'gevaarlijke' situatie) af te halen om je kindje niet in gevaar te brengen. Check het maar eens in je CAO.

Ik snap dat je wilt solliciteren. Echter, let even op: meestal moet je ergens een jaar werken wil je recht hebben op volledig zwangerschapsverlof. Ik zou, als het kan en als je het trekt, nog zeker t/m je bevalling daar (veilig) blijven werken. Dan ben je financieel het beste af (en ook qua verzekering denk ik). Maar het moet wel kunnen natuurlijk.

Hoe dan ook: succes!!

15. Schrisje77

3 aug 2009
    39
    0
    0
    Brabantse land
    Bij mij gaat alles goed, gelukkig!! Ben wel ontzettend moe en vooral s'avonds wat last van mijn buik. Ben dan toch elke keer weer bang dat het mis gaat. Volgende week de 1e echo ben echt heel benieuwd. Zal blij zijn als het zover is.

@Isa: Vervelend dat je zo misselijk ben. Ik heb er geen last van op soms een vlaag van misselijkheid na. Ben aan de ene kant wel blij dat ik het niet heb. Maar aan de andere kant weet je dan wel dat je hormonen flink bezig zijn.
    Sterkte allemaal met de kwaaltjes!!

16. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 7 weekjes zwanger....heb 31 dec al een echo gehad en daar was duidelijk het vruchtzakje te zien en lichtjes het hartje .
    Maar nu ben ik zo onzeker als de pest....Heb afgelopen weekend wat bruinverlies gehad met het plassen (een paar druppels) . En sinds gisteren heb ik ineens ook niet zoveel last meer van mijn borsten. Heb het idee dat die niet meer zo vol zijn.
    Dat was dan ook mijn enigste kwaaltje ....dus dat valt meteen op als het weg is.
    Zou dit kwaad kunnen ? Het bruinverlies is inmiddels al een paar dagen weg. Heb geen buikpijn niks.

17. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hallo allemaal,

Ik ben al vanaf kerst niet meer misselijk geweest ik eet dan wel als ik honger of wat voel rammelen...
    ik ben dinsdag bij de vk geweest voor een echo, er zou dan precies gekeken worden hoever ik ben...zul je zien dat het echo apparaat kapot was. Ik krijg vandaag een telefoontje en dan mag ik morgen alsnog komen. Ik ben nu 8,4 weken maar kan goed zijn dat daar nog een paar dagen bij komen omdat ik een onregelmatige cyclus had. Ik ben van de korste (aldus mijn berekening en die van de VK) uit gegaan, kan het altijd meevallen.
    Ik was gisteren bij de sound of music op het einde flink klappen, nou mijn borsten zaten behoorlijk in de weg!

groetjes Dorianne

18. Lauri

Lauri Actief lid

20 jul 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    19 januari intake bij vk. 2 weken later 1e echo. Het duurt nog even maar vind het nu al spannend.

19. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hallo allemaal,

word druk hier, is niet meer bij te houden. maar probeer goed mee te lezen.
    hier vandaag weer een echo gehad en alles zag er goed uit :). nog drie weekjes en dan zijn we uit de gevarenzone :D. ben blij als we zover zijn. ben in ieder geval al verder gekomen als de vorige keer en dat is al heel wat.
    vorige flinke buikpijn en moet nu rustig aan doen van de vk en gelukkig als ik me rustig houd dan gaat het ook prima. en tja, als we wat meer doen worden we een dag later gestraft :(.

hoe gaat het met jullie allemaal?

groetjes Jerlin

20. Schrisje77

3 aug 2009
    39
    0
    0
    Brabantse land
    Hoi meiden,

Ik ging vanmiddag naar de wc en bij het afvegen zat er bloed aan het papier. Ik heb meteen de VK gebeld en ik kon vanmiddag nog naar het ziekenhuis voor een echo........helaas waar ik zo bang voor was is toch gebeurd. Het hartje klopt niet het is waarschijnlijk bij 8,5 week gestopt. de tranen rollen over mijn wangen.....wat voelt dit klote zeg. Nu is het afwachten tot de miskraam door zet.

Ik wens jullie heel veel succes de komende spannende weken!!

Deel Deze Pagina