Baby komt tegen mijn buikwand

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xMissy, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMissy

xMissy Nieuw lid

28 apr 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb dit al bij de vk neer gelegd. Zei zegt dat het normaal is en geen zorgen hoef te maken.
    Ik ben nu 28w + 4d zwanger en ik heb dit al paar weken.
    De baby komt tegen mijn buikwand aan. Ik zie de baby uitsteken. Dit is mijn tweede zwangerschap en bij mij eerste had ik dit niet. Ik heb het gevoel dat de baby niet genoeg ruimte heeft. Wanneer zij tegen mijn buikwand komt doet het een beetje pijn bij mij. Als het bij mij pijn doet, wat doet het dan bij de baby? :(
    Mijn zwangerschap begon met een tweeling, maar helaas heeft er eentje de eerste 12 weken niet gered. Ik weet niet of dat het daar door komt. Ik voel de baby wel duidelijk schoppen, onregelmatig, geen vast patroon en dit doet geen pijn, vind ik juist een fijn gevoel. En als de baby op me werk tegen me buikwand komt dan kan ik nauwelijks rechtop staan. Ik doe elke avond schoonmaakwerk. Heb vorige maand mijn diploma behaalt. Daarvoor was ik erg druk met stage, werk en examens. Ik weet niet of dit van toepassing is. Ik maak me gewoon zorgen om de kleine. Misschien dat er mensen zijn die de zelfde ervaring hebben tijdens de zwangerschap.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi missy!
    Toevallig had ik t gisteravond voor t eerst, was toen ff bij mn ouders en zelfs die zagen t ook. Wat ik voelde was dat hij gewoon zijn beentjes aan t uitstrekken was, normaal doet hij dit opzij of omhoog in mn buik en nu deed hij t recht naar voren. Na een kwartiertje ofzo ging hij wel weer anders liggen, is dat bij jou ook?

3. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik ook ben nu zwanger van de derde en ongeveer net zover als jou. Heb ik bij de andere ook niet zo extreem ervaren moet morgen naar de gyn dus zal nog eens vragen was er zelf ook benieuwd naar.
    Xxx joyce

4. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Bij mij ligt hij werkelijk altijd zo! Waar eerst mijn buik soepel was, ligt hij nu met zijn rug en billetjes tegen mijn buikwand en is het daar dus altijd hard. Dus elke keer als ik bij de vk moet gaan liggen moeten ze altijd lachen omdat je hem er bijna uit kan pakken zo zichtbaar ligt hij!

Aan de reactie van mijn vk's te zien hoef je je dus nergens zorgen over te maken!

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Dat heb ik bij deze zwangerschap ook, je ziet de baby zo liggen met het rompje en het kontje. Dat komt omdat de placenta nu achter ligt.

6. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Bij mij ligt de placenta voor dus daar hoeft het niet aan te liggen;)

7. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Bij mij ligt die ook voor

8. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Mijn meissie ligt in stuit en vaak met haar rug en billen tegen m'n buikwand aan. Zie je inderdaad zo'n gekke bult rechts van m'n navel :p

9. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha, ik weet precies wat je bedoeld!
    Maak je er vooral geen zorgen om! Het gaat alleen maar erger worden, haha!
    Ik zit nu op de 39 weken, en krimp de hele ochtend al in elkaar, die kleine prikt de hele tijd d'r tenen/billen/knieën door m'n vel heen (of bijna dan)... Als ze zo een 'bui' heeft, en ik zit bijv. in de auto, is het helemaal feest! Bij iedere hobbel prikt er gelijk iets naar buiten. Duw het dan altijd terug, want is bepaald geen pretje haha, maar 3 seconde later komt de volgende hobbel in de weg, en dus ook een bobbel in m'n buik, hihi:D
    Ik vind het juist wel een fijn idee, dat ze zo veel kracht heeft. Moet soms echt moeite doen om het terug te duwen! Durf ook niet hard te duwen natuurlijk, meestal masseer ik het een beetje terug.
    Maak je iig geen zorgen, het is heel normaal!!:)

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik het niet en toen lag de placenta achter vandaar dat ik dacht dat het daar aan lag.

Zal nu wel gewoon een eigenwijs kindje hebben dat denk dat het er via de buikwand uit kan ofzo? ;)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier net zo, ondanks nu voorliggende placenta, (vorige keer lag die vlak bij de baarmoedermond, dus beneden).
    Heel normaal allemaal hoor. Bij Thirza stonden mijn buikspieren nog veel strakker, die hebben van haar zwangerschap echt een flinke oplawaai gehad en geven nu veel meer mee... en dat zie je dus ook.
    Mijn buik is meestal schots en scheef, net naargelang hoe de dame ligt en beweegt.

12. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hier ook een dame die tegen mijn buikwand aanligt. Je ziet precies waar haar billen liggen, die ze vaak genoeg ook nog even omhoog duwt. Heb dan een flinke bobbel recht van mijn buik. Ook regelmatig uitstekende voeten en ellebogen/knieën, voetjes kan ik zo vast pakken.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook hele bulten in mijn buik.Dit is mijn derde zwangerschap en heb het bij de vorige 2 keren ook gehad en heb er eingelijk nooit over nagedacht want lijkt me toch normaal naarmate ze groter worden.
    Ik ben nu bijna 38 weken en je kunt nu duidelijk zien waar de baby met zijn rug ligt want daar is mijn hele buik ongelijk e staat die scheef.

14. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    is niks om je zorgen om te maken. ik heb het tot nu toe bij al mijn zwangerschappen gehad. ben nu 29 weken en de kleine heeft echt al haar favo houding. dat is rechts. haar hoofd ligt al benee en haar bil net onder mijn ribben. af en toe zet ze zich lekker af en dan voel ik heel die biol naar buiten komen. vanonder voel ik druk als ze beweegt en voel ook echt haar schouders van onder. het is niet altijd ff fijn en ik duw haar bil dan ook rustig terug. wat ze soms niet zo leuk vind en zich dan nog meer af zet. hihihi weet alleen dat dit alleenmaar meer gaat worden de komende weken.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dt is gewoon heeeel normaal hoor
    Mijn mannetje kwam er ook vaak 'uit'
    Of de ene kant van me buik uitstekend en de andere kant helemaal plat..

Is toch normaal.. Je kindje beweegt gewoon

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb vanaf de 40ste week met de uitstekende punt billetjes gelopen van mijn dochter. Zelfs de ctg gleed van mijn buik. :p
    Ze had het nog prima naar haar zin volgens de controles en mijn gevoel.
    Wel vervelend dat jij er zelf last van hebt. Maar ik denk dat de baby zich kiplekker voelt hoor aangezien je veel schopjes voelt enzo.

17. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn tweede kindje zit ook met zijn voetjes tegen mijn buikwand aan. Bij mijn eerste had ik hier helemaal geen last van. Hij doet me soms ook behoorlijk pijn als hij zijn benen uitstrekt. Ik denk niet dat het hem pijn doet, want het is niet zijn velletje wat nog verder uitgestrekt wordt:)

Ik zou me er ook niet te veel druk om maken. Het is gewoon de ligging van het kindje:)

18. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    haha ik moest stiekem lachen want ik weet nog dat ik bij mn dochter echt hele bergen zag bewegen op mn buik, je zag dat ze alle kanten op draaide en zich uitrekte en strekte pfff deed op het laatst echt behoorlijk pijn. in begin rond deze termijnmoest ik nog lachen als het gebeurde maar op den duur zit alles zo klem dat ik echt verschoot van de pijn soms.. deze heb ik er minder last van licht dwars en enige wat ik voel is onderin en soms aan de zijkanten een koppie of voetjes.. of de handjes bij mn blaas (zo voelt het of ie er even lekker in knijpt soms haha)

19. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ook hier. Je ziet hem duidelijk liggen en ik voel het ook als ik met m'n hand langs m'n buik ga (hoe hij ligt dus). En als hij beweegt is het net of er een alien in m'n buik zit. :)
    Hij heeft het volgens de verloskundige goed naar z'n zin!

Deel Deze Pagina