Hoi allemaal, Ik ben nu ongeveer 6weken zwanger. Over ruim 2 weken hebben wij 2weken vakantie. We willen graag gaan vliegen. Is er hierdoor meer kans op een miskraam dat iemand weet? We zijn wel van plan om binnen europa te blijven zodat je zo min mogelijk last hebt van ziektes en verkeerd eten. Wat zoude jullie doen?
Ik wil oooook op vakantie! De enige reden waarom afgeraden wordt om laat in je zwangerschap te gaan vliegen, is omdat dan er dan een kans is dat je bevalt in het vliegtuig. Als vliegen eerder in je zwangerschap schadelijk zou zijn, dan was daar ook wel een richtlijn voor. Wij zouden eigenlijk lekker 2 weekjes naar de zon gaan, Griekenland ofzo, en ik zou zonder problemen in 't vliegtuig stappen.
Nou, als dat zo zou zijn dan heb ik nu een probleem. Ik heb afgelopen zaterdag positief getest en afgelopen zondag moest ik naar Amerika voor mijn werk. Ben vandaag weer terug gekomen. Volgens mij kan het geen kwaad. Einde van de maand gaan we ook op vakantie binnen Europa met het vliegtuig.
Dat klinkt helemaal goed! Dan ga ik morgen zeker boeken. Jammer dat jouw vakantie niet door gaat san79. Is ook wel even heel erg lekker 2 weken rust.
Nee hoor, volgens mij niet, ik ben op 4 weken naar Tjechie gevlogen en terug, kleine zit er nog steeds lekker.
Ik ga over 4 weken lekker een weekje naar Gran Canaria. En volgens mijn vk kan je gewoon vliegen. Alleen mag je maar tot 34 weken vliegen bij sommige maatschappijen. Wij vliegen met transavia en daar mag je vliegen tot 36 weken. Dus zou zeggen geniet lekker van je vakantie... Ga ik ook doen
Het is heerlijk hoor, even op vakantie en het kan absoluut niet kwaad. Wij gingen op vakantie toen ik 8 weken zwanger was. En dat was heel bijzonder, want niemand wist nog van mijn zwangerschap, dus het was echt genieten van ons 'drietjes'... heel bijzonder. Je mag bij veel maatschappijen laat in de zwangerschap niet meer vliegen, vooral omdat ze niet zitten te wachten op een bevalling tig kilometer hoog in de lucht...
Hey, ik ben naar Turkije geweest toen ik acht weken zwanger was en volgens de huisarts was vliegen geen enkel probleem. Geen zorgen maken dus! Groetjes, Veerle
Ik ga over 2 weken ook naar Spanje met het vliegtuig, kan heel goed hoor. Omdat de druk in het vliegtuig net als op de grond is zijn er geen problemen.
Hi, Ik vlieg heel veel heen en weer tussen Nederland en de US. Inmiddels ben ik 25 weken zwanger (zit nu in US en kom komende week weer terug naar NL). Er is geen medische reden om niet te vliegen. Airlines hebben regels over hoe lang je mag blijven vliegen bij hen ivm de bevalling. Veel airlines hanteren 34 weken, sommige 36. Als je wat verder in de zwangerschap bent (en dus zichtbaar) is het handig om een verklaring van je arts of vk mee te nemen (dan kan je altijd aantonen dat je nog niet zo ver bent en dan hebben zij geen reden om je te weigeren). Bij vliegen (zeker over langere afstanden) is het belangrijk om veel te drinken, te blijven bewegen en het is fijn om je goed in te smeren want de lucht in een vliegtuig is wel droog. Vanuit NL binnen Europa vliegen moet geen probleem zijn. Als je wat verder bent, kan het ongemakkelijk zijn bij het zitten. Los van het vliegen: let op met eten op straat, was goed je handen (raak geen dieren enzo aan), pas op met onverpakt ijs en ijsklontjes en eet vooral dingen die je kent (dat scheelt veel in de 'poeperigheid'). Oja en voorkom natuurlijk een zonnesteek! Hoedje op, in de schaduw, goed smeren en altijd heel veel drinken! (flesjes water!) Hele fijne vakantie allemaal!