net zwanger en pas net weer aan het werk.

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by daantje86, Jun 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ben eind april aangenomen en krege ene contract voor 3 maanden omdtaik gene ervaring in het vak had. ben nu verkoopster bij de wibra. me contract loopt eind juli af en ik wil zeker gaan wachten totdat me contract verlengt wordt. ik heb al gehoord dat ze tevreden over me zijn en gene klachten hebben.

maar waar ik nu over na denk ik stel dan wordt me contract verlengd en dna kom ik dood leuk na ene maand vertellen dat ik zwanger ben. kunnen ze me dan makkelijk onslaaan of niet?

2. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    officieel mogen ze je niet ontslaan omdat je zwanger bent maar als je een contract hebt voor die 3 mnd hoeven ze het niet te verlengen. Als je goed bevalt en alles gaat goed zal de kans kleiner zijn dat ze je contract niet verlengen. Het kan zijn dat ze in juli een nieuw contract aanbieden voor een bepaalde tijd. Ze kunnen je tijdens een contract dus niet ontslaan vanwege de zwangerschap (maar helaas wel met smoesjes van niet in het team passen etc....)
    suc6

3. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    als jij in juli een nieuw contract hebt, en je verteld dan dat je zwanger bent, kunnen ze je niet meer ontslaan.
    Je mag namelijk niet ontslagen worden als je zwanger bent. ( tenzij het bedrijf falliet gaat oid)

Als je een jaarcontract krijgt, kan het zijn dat ze je na dat jaar niet meer verlengen, maar tussendoor beëindigen mag niet.

Oftewel : pas vertellen als je je nieuwe contract hebt.

4. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    dank je dames. ik wilde zeker al wachten tot na me nieuwe contract

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007